Zwerfkater in huis, hoe zich laten aanpassen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:50

Dat geloof ik gelijk :D maar ik had geen zin in zwarte vlekken op mn bank, op mn bed en overal eigelijk :D

Eten je zwervers niks anders joh? Je zou zeggen dat ze ander eten gewend zijn haha. Die van ons eet echt álles, af en toe zit ik echt met grote ogen te kijken. Straffen heeft trouwens totaal geen zin, beest trekt zich nergens niks van aan. Waterspuit vindt ie prachtig dus ook weinig effect.
Ik heb er trouwens wel respect voor dat je je katten van de aanrecht af kan houden :oo Die 2 gewone katten die ik heb die komen niet op de aanrecht zolang je erbij bent, maar als ik mn eigen omdraai zit er 3 man sterk op de aanrecht en die kleine zelfs voor mn neus. En die kun je er 10x afvegen, dan springt ie de 11 keer toch weer :roll:
Ach ik verbaas me er elke keer weer over wat een lef het beestje heeft. Post gaat eraan, dozen gaan eraan, maar aan meubels krabben doet ze NIET, heel apart, maar daar is de krabpaal gelukkig voor.

Lyonesse

Re: Zwerfkater in huis, hoe zich laten aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 00:57

Haha, mijn plan de campagne wat betreft het wassen is eerst proberen een regenbui na te doen met de douche. Als dat niet werkt dan probeer ik het in bad, en mijn laatste optie is een beker en washandje. _O- Schoon zal ie worden. Ik heb de indruk dat schone katten zich ook schoner gedragen. :j

Deze meneer is nog nergens op gesprongen. Alleen op de stoel waar ik hem in de eerste instantie zelf op gezet had. De bank ernaast heeft hij niet eens naar gekeken :) Toen ik op het aanrecht een blikje natvoer open maakte toen hij er net was, stond hij ook alleen bij mijn voeten te bleren. Mijn ander katten komen wel op het aanrecht, dat is de enige plek waar ze naar buiten kunnen kijken, dus vooruit. Meneer slaapt nog steeds btw, hij droomt zelfs :))

Ik heb wel een andere zwerver gehad die door kinderen gebracht was. Die stal wel als de raven. Hij vrat idd alles en dronk zelfs de koffie uit mijn mok :oo Hij is nu heel gelukkig bij mijn oude buurman. Buurman ligt op de bank en de kat op zijn buik, en dan eten ze samen worst en kaas :D Hij steelt helemaal niet meer en komt ook niet op tafel of op het aanrecht :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 01:05

stostarlightx: ze komen uit zichzelf niet op het aanrecht, heb ik zelf niks voor moeten doen gelukkig :D De kater lust ondertussen rauwe kip en chips en olijven in olie, maar geen biefstuk :roll: De kattin wil alles proeven en gaat dan heeeel voorzichtig een zabberen om vervolgens een heel vies muiltje te trekken.

Ze zaten beide wel op plekken waar mensen wel eens een bakje eten gingen zetten, mss vandaar?

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 01:41

Tegen de diarree kan je hem het beste gekookte kipfile geven met wat rijstewater erdoorheen, dat werkt vaak erg goed. Mocht de diarree langer aanhouden dan moet je even naar de dierenarts gaan. Maar ik las dat je dat zoiezo al van plan was.

Met zindelijk maken is het het beste om een kat in een kleinere ruimte te doen, dan maken ze eigenlijk bijna altijd gebruik van de kattenbak omdat ze hun eigen ruimte niet willen vervuilen.
Wat je ook zou kunnen doen als hij zijn behoefte constant in een plantenbak doet, beginnen met wat zand in een open kattenbak leggen waardoor hij het op de bak gaat doen, dan langzaam overschakelen naar kattengrind, en eventueel later als dat helemaal goed gaat de deksel erop.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 01:50

en ondertussen keien op de potgrond van je planten leggen ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 02:25

Planten heb ik niet :D Die gaan altijd dood bij mij :')
Hij mag alleen in de huiskamer. Daar ligt houten vloer en plavuizen. Het enige waar hij in zou kunnen gaan zitten ipv in de kattebak is de kattemand :x

Ik hoorde net van mijn vriend dat die hem gisteren ook al tegen kwam hier in de straat, terwijl hij tussen de auto's doorliep :oo Die had hem dus ook al weggejaagd := Ik denk dat hij de afgelopen dagen de containers van de chinees geplunderd heeft :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:32

kattenmand kun je ook even paar dagen weghalen tot hij goed weet waar de wc is, van zodra dat duidelijk is kun je alles terugzetten :j