Hond gedraagt zich raar, HELP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: Hond gedraagt zich raar, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:07

Het is gelukkig goed afgelopen en je hebt nu ook bevestigd gekregen van de DA dat het écht niet erg is dat je s'avonds of s'nachts zou bellen. Zij willen ook graag het beste voor een dier :j

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:07

Wij zijn geen dierenartsen, dus waarom heb je dan dit topic geopend???

We hebben duidelijk gezegd: Bel de DA, die kan je vertellen of je moet komen of niet

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:10

pas alsjeblieft op met druk doen na het eten. als z'n maag omdraait heb je een probleem.....

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:11

beestenfreak schreef:
pas alsjeblieft op met druk doen na het eten. als z'n maag omdraait heb je een probleem.....

Ja, dat heb ik zelf meegemaakt met mijn hond, en dat is geen pretje. Gelukkig heeft hij het nog wel overleefd....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:15

Gelukkig dat het goed is afgelopen.

inderdaad na het eten moet je je hond kalm houden, want een volle maag kan omdraaien, maagtorsie.

Hebben we zelf meegemaakt.

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 22:18

_janet_ schreef:
Wij zijn geen dierenartsen, dus waarom heb je dan dit topic geopend???

We hebben duidelijk gezegd: Bel de DA, die kan je vertellen of je moet komen of niet

Jeetje doe is een beetje rustig, het had toch net zo goed iets veel minder ergs kunnen zijn, wat gewoon zelf op te lossen viel en geen dierenarts aan te pas hoefde te komen. Ik mag toch gewoon wat vragen hier? En als ik dit topic niet had geopend dan had ik ook geen 'bel de dierenarts' reacties gekregen, maar dan was ik heus wel naar de dierenarts geweest. Als iemand me nou gewoon had verteld dat hij kon stikken (want schijnbaar wisten jullie dat allemaal wel?), ik wist toch niet dat het zo erg was, sjees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:23

_Lotjuh_ schreef:
Als iemand me nou gewoon had verteld dat hij kon stikken (want schijnbaar wisten jullie dat allemaal wel?), ik wist toch niet dat het zo erg was, sjees.

Nogmaals er zitten hier geen DA's die jou kunnen vertellen dat hij "gewoon zou kunnen stikken"
en dan kan het gebeuren dat mensen gaan twijfelen of jij de ernst van de situatie wel in kan schatten...en dat heb je gedaan.
Goed de reactie's logen er ook niet om en adviseerden jou onmiddelijk naar de DA te gaan, dat heb je ook gedaan gelukkig (Welliswaar niet onmiddelijk maar gelukkig is het goed afgelopen)

Ik hoop dat je in het vervolg direct de DA belt en niet je tijd verspild door te zoeken op google naar ulke vage symptomen, of gaat zitten wachten op een DA die toevallig een diagnose kan stellen via een forum.

Lijkt mij dat de vele opmerkingen 'bel direct een DA" in het vervolg genoeg dienen te zijn :)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:26

dus als je hond was dood gegaan, was het onze schuld geweest, omdat wij niet hadden gezegd dat hij kan stikken???

Die vage symptomen die jij noemt kunnen bij honderden ziektes/afwijkingen/ongelukjes voorkomen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:27

Ja, stikken valt onder de mogelijkheden bij het opzwellen van klieren. Maar dat hoeft dus niet het kan ook vele andere nare gevolgen hebben. Daarom ook mijn advies om de dierenarts te bellen. Dat heb je uiteindelijk wel gedaan en het is goed afgelopen.

Achteraf is het altijd makkelijk praten wees blij dat het goed is afgelopen en je weet dat je voor een volgende keer sneller ingrijpt. Iedereen moet leren en dieren kunnen nou eenmaal niet praten en je vertellen of het wel/niet ernstig is.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:56

_Lotjuh_ schreef:
Sinds een paar uur heb ik het idee dat het niet helemaal in orde is met mij hond. Hij had zijn rondje gelopen en zijn hapje gehad, hierna was hij nog steeds ontzettend druk en ging niet rustig een dutje doen zoals normaal gesproken. Door het huis rennen, dan weer even stil en zielig gaan liggen om vervolgens weer op te springen en dolenthousiast bij mij op schoot te kruipen. Dit gedrag is tot nu toe nog niet veranderd, sterker nog het gaat nu gepaard met extreem snel hijgen en het proberen zichzelf als het waren 'af te vegen' aan de grond (er overheen schuren). Daarbij ziet het er uit of de klieren onder zijn ogen (wallen?) opgezwollen zijn, ze zijn in elk geval een stuk dikker geworden.

Het eerste wat mij zelf te binnen schoot was een vlooienaanval, geen idee of dit kan? Dit omdat hij zich steeds probeerd te schuren en zichzelf ook af en toe krabt. Druppels daartegen heeft hij dus meteen gekregen. Dan is het enige opvallende in de afgelopen dagen nog geweest dat hij gister en vandaag moest overgeven, maar ik weet niet of deze dingen hiermee in verband gebracht kunnen worden.

Wie kan mij helpen en heeft een idee wat dit kan zijn? Ik ben internet al aan het raadplegen maar heb geen idee waar ik op moet zoeken.

Nee je wist niet dat het zo erg was, je wist echter ook niet of het onschuldig was, want dan zou je dit topic niet geopend hebben. Waarom je dat wel gedaan hebt is mij niet helemaal duidelijk, want met de adviezen die je kreeg heb je immers toen niets gedaan. Niemand zei tenslotte dat hij kon stikken.

Ik heb voor de duidelijkheid even jouw post gequote en wat onderstreept en vet gezet.
Bovenstaande symptomen waren voor jou dus blijkbaar niet echt erg? Het is pas erg als er kans is dat hij stikt :?
Sorry hoor, maar je hebt zelf verzuimd om ook maar even de moeite te nemen om de telefoon te pakken om een DA te raadplegen. En nu komt dat omdat de raadgevers in dit topic niet hebben gezegd dat de kans zou bestaan dat hij zou stikken? 8)7

2 weken terug had mijn yorkie van bijna 14 jaar opeens een epileptische aanval. Denk je dan dat ik eerst ga bokken of googlen? Nee natuurlijk niet! Ik hing al met de DA aan de telefoon toen ze nog niet eens helemaal uit de aanval was! Ik dacht wel aan een epileptische aanval, maar wilde het zeker weten, en wat eraan te doen! Ik zou eventueel wel een uur later naar de praktijk mogen komen |o Tevens zei hij dat er nooit iets met een eerste aanval gedaan werd. Na dat gesprek ben ik pas gaan googlen of dat wel zo was.
Internet met al zijn wijsheden en informatie is geweldig om te kijken of de info die je krijgt wel klopt. Niet om zelf diagnoses uit te gaan zitten vogelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:16

Laika schreef:
Na dat gesprek ben ik pas gaan googlen of dat wel zo was.
Internet met al zijn wijsheden en informatie is geweldig om te kijken of de info die je krijgt wel klopt. Niet om zelf diagnoses uit te gaan zitten vogelen.

Hier ben ik het volkomen mee eens. NIets meer aan toe te voegen. De symptomen waren van die aard dat er niet voor niets reactie's kwamen dat je onmiddelijk de DA moest bellen.
Ik snap ook niet waarom je dit niet meteen heb gedaan, wat was hier de reden voor als ik vragen mag?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:33

Ik blijf het achteraf makkelijk praten vinden :=

Ook ik had bij dergelijke symptomen gelijk de dierenarts gebeld maar ieder mens schat een situatie toch wel weer anders in. Daarbij had ik het idee dat de TS liever niet de dierenarts wou storen in de avond met zo'n probleem omdat ze zelf dacht dat het wel tot morgen kon wachten.

Natuurlijk gaven wij adviesen om wél te bellen maar goed wij zijn ook maar mensen die van achter een vierkantschermpje reageren. Je bent er niet zelf bij en tja wat zeggen ze altijd. De beste stuurlui staan aan wal. ;)

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 23:34

De reden dat ik niet meteen gebelt heb was omdat ik aannam dat ik toch geen gehoor zou kijgen/niet wist of dat mogelijk was (athans niet bij onze dierenarts) en ik weet bijna zeker dat dit ook niet het geval geweest zou zijn want de dag erna (zaterdag) kregen we ook een antwoordapparaat met een nummer voor spoed hulp en bla bla (zie aantal reacties terug). Daarnaast dacht ik dus ook nog eens dat het minder erg was dan later bleek! Bij de praktijk waar we uiteindelijk zijn geweest met hem zaterdag heeft ons in elk geval verzekerd dat wij hun WEL kunnen bellen op elk moment. Erg jammer dat deze aan de andere kant van de stad zit en dus voor iemand zonder auto zo laat op de avond ook niet snel te bereiken is.

En natuurlijk, Bokt zou Bokt niet zijn als ik nu geen reacties kreeg dat ik slecht ben voor m'n hond. Hier maar bij laten dan? Zal voortaan maar niets meer vragen want dat wordt toch niet geaccepteerd hier.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:41

TS: Nu moet je niet constant de feiten blijven verdraaien hoor!
Je bent helemaal niet slecht voor je hond, dat heeft niemand hier beweerd!
En uiteindelijk is het gelukkig toch nog goed gekomen met je hond.
Waar het mij (persoonlijk) om gaat is dat je advies vraagt, dat krijgt, en daar dan niets mee doet. Er is ook een aantal malen aangegeven dat het heel normaal is dat je ook op dat tijdstip een DA kan bellen. Dan uiteindelijk zet je hier een waarschuwing neer dat men in een dergelijk geval direct een dierenarts moet raadplegen omdat er stikkingsgevaar is. Dát vind ik dus een tikkie krom. Maar ja, wie ben ik hé?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:42

Ach je heb dr toch wat wat 'geleerd' in het vervolg weet je nu iig dat ze wel dag en dacht bereikbaar zijn.
Het is zeker niet de bedoeling dta je het gevoel nu krijgt dat je slecht bent voor je hond, wij vroegen ons alleen af waarom je niet meteen een DA belde als de hond al enkele uren ziek was...
Ach je weet toch ook wel dat er zat mensen zijn waarbij het een geldquestie is? Ik denk dat je dan de verbaasheid van de reacties wel kan verwachten.

Ik hoop gewoon dat ej in het vervolg de situatie iets sneller in kan schatten, maar het in het achterhoofd wetende dat je je DA ten allertijde bellen kan moet dat vast wel gaan lukken :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:51

Fijn dat het weer goed met de hond gaat! :D
Jongens, laten we het hier wel een beetje rustig houden, om nu met verwijten te komen, daar heeft niemand wat aan.
De hond maakt het goed, en de ts heeft al meerdere keren uitgelegd waarom zij niet gebeld heeft.