Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_janet_ schreef:Wij zijn geen dierenartsen, dus waarom heb je dan dit topic geopend???
We hebben duidelijk gezegd: Bel de DA, die kan je vertellen of je moet komen of niet
_Lotjuh_ schreef:Als iemand me nou gewoon had verteld dat hij kon stikken (want schijnbaar wisten jullie dat allemaal wel?), ik wist toch niet dat het zo erg was, sjees.
_Lotjuh_ schreef:Sinds een paar uur heb ik het idee dat het niet helemaal in orde is met mij hond. Hij had zijn rondje gelopen en zijn hapje gehad, hierna was hij nog steeds ontzettend druk en ging niet rustig een dutje doen zoals normaal gesproken. Door het huis rennen, dan weer even stil en zielig gaan liggen om vervolgens weer op te springen en dolenthousiast bij mij op schoot te kruipen. Dit gedrag is tot nu toe nog niet veranderd, sterker nog het gaat nu gepaard met extreem snel hijgen en het proberen zichzelf als het waren 'af te vegen' aan de grond (er overheen schuren). Daarbij ziet het er uit of de klieren onder zijn ogen (wallen?) opgezwollen zijn, ze zijn in elk geval een stuk dikker geworden.
Het eerste wat mij zelf te binnen schoot was een vlooienaanval, geen idee of dit kan? Dit omdat hij zich steeds probeerd te schuren en zichzelf ook af en toe krabt. Druppels daartegen heeft hij dus meteen gekregen. Dan is het enige opvallende in de afgelopen dagen nog geweest dat hij gister en vandaag moest overgeven, maar ik weet niet of deze dingen hiermee in verband gebracht kunnen worden.
Wie kan mij helpen en heeft een idee wat dit kan zijn? Ik ben internet al aan het raadplegen maar heb geen idee waar ik op moet zoeken.
Laika schreef:Na dat gesprek ben ik pas gaan googlen of dat wel zo was.
Internet met al zijn wijsheden en informatie is geweldig om te kijken of de info die je krijgt wel klopt. Niet om zelf diagnoses uit te gaan zitten vogelen.