Ik zet ook stiekem even stipje.
Tot half jaar geleden is het gedrag uit de begin post exact wat mijn, nu 2 jarige, Duitse Dog deed/doet.
Zo zag hij mijn "optreden" idd puur als spel en ging me alleen nog maar meer op uitdagen.
De laatste maanden is het vrijwel over... eens in de zoveel tijd heeft hij zo'n bui.
Ik heb de mazzel gehad dat de hond een ontiegelijk ontzag voor mijn vriend heeft. Het uitdag spelletje heeft de hond dus ook nooit bij hem gedaan.
Als hij het bij mij deed, deed ie het ook alleen als we samen thuis waren, zodra vriendlief thuis was probleem weg.
Wij hebben het er heel stiekum uit gekregen doordat hij het spelletje herhaalde terwijl mijn vriend wel thuis was

Die zat op kantoor (aan huis) te werken en dat had Sky dus niet in de gaten.
Dus de riedel van het gekkenmoment (echt exact zoals door TS omschreven) begint en ik stuur hem naar zijn plaats.. uitdagen happen (ook absoluut niet vals) en maar kwispelen omdat het zooooo leuk is als vrouwtje boos was...
Op dat moment geeft mijn vriend een brul: HEY!!
Sky schrok zich het apenzuur en het was gelijk klaar....
Sinds die keer heeft ie het opgegeven denk ik, en ik denk dat hij er inmiddels uit is gegroeid....
Ik geloof er namelijk wel in dat zulk gedrag een fase is, en zolang jij consequent blijft komt het wel goed.
Hoe ik het had kunnen oplossen zonder hulp van mijn vriend weet ik niet