Heerlijk om door te rollen........Advies gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:57

Wat Linda_arnold zegt doe ik op t moment ook, laten schrikken, erheen lopen en terug vastdoen...
Overgens, ik weet niet of dat bij jou, ts, ook zo is? Als ik snoepjes of een balletje (waar die helemaal zot van is) meepak dan laat hij dit gedrag niet zien en luisterd hij voorbeeldig... dan hoef ik maar 1 keer te roepen en hij komt gewoon mee...
Helaas weet zijn neus dondersgoed of ik t bij heb of niet :P

Ik denk dat t voor een groot deel ook gewoon accepteren is dat je een poep-eet-hond hebt, maar dat betekent niet dat je het dan maar zo moet laten, maar inderdaad er elke keer naartoe lopen en meenemen aan de lijn en daarna weer loslaten..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 14:09

Benfan schreef:
Ik vind het vreemd dat je van je lesgever de tip hebt gekregen voor die stroomband, bij veelal zijn deze dingen verboden. Je geeft eigelijk al aan dat het probleem bij jullie ligt, niet consequent. en dan een beagle nemen is vragen om problemen. Hebben jullie wel informatie ingewonnen over dit ras voordat jullie tot de beslissing kwamen voor dit ras te gaan? Ga het probleem dus bij jezelf oplossen dan lost het probleem ook op bij de hond zelf. Het heeft geen zin dus om met martelwerktuigen als die stroomband aan de gang te gaan, jullie moeten veranderen wil je verandering in de hond zelf.

Overgens een kleine waarschuwing over een flexi, honden kunnen er van leren trekken. Om de lijn uit het apparaat te krijgen moet hij het eruit trekken namelijk ;) beste is een lang stuk touw te halen bij de gamma met een muskaton.

Stroomband is gewoon te verkrijgen bij dursydog en ik gok dat dit de meest gebruiksvriendelijke zijn. Daarbij heb ik van mijn lesgeefster deze tip gekregen omdat Sterre het gedrag alleen vertoond op onafgebakend terrein en er dus altijd afstand in het spel is. Ik heb zelf al aan gegeven dat ik geen voorstander ben van deze band, omdat ik denk dat ik hem 'misbruik'.

Op de vraag of wij wel informatie hebben in gewonnen??? Wij kopen geen hond van een plaatje. 16 jaar geleden hebben wij daarom voor een vuilnisbakkie gekozen en niet voor een beagle, omdat mijn ouders haar niet de 'individuele' aandacht hadden kunnen geven die een beagle nodig heeft naast 2 jongen kinderen. Er is dus 16 jaar over nagedacht en we hebben ook contact gehad met de rasvereniging en daarnaast actief geweest op beaglefora omdat we overwogen hebben een lab-beagle in huis te nemen.

Voor de duidelijkheid, ik heb geen problemen met het 'ras beagle'. Ik heb een probleem met 'gedrag', wat bijvoorbeeld ook een labrador, een teckel of welke andere hond dan ook kan doen. Het nadeel van een beagle hierin is het gedragskenmerk; leven in hun eigen wereld en luisteren wanneer het hun uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:49

linda_arnold schreef:
Stroomband is gewoon te verkrijgen bij dursydog en ik gok dat dit de meest gebruiksvriendelijke zijn. Daarbij heb ik van mijn lesgeefster deze tip gekregen omdat Sterre het gedrag alleen vertoond op onafgebakend terrein en er dus altijd afstand in het spel is. Ik heb zelf al aan gegeven dat ik geen voorstander ben van deze band, omdat ik denk dat ik hem 'misbruik'.

Stroombanden zijn ook ooit te koop geweest bij de Intratuin.. Hamsterbollen zijn discutabel maar worden ook nog altijd verkocht bij zo'n beetje alle dierenzaken.. stro wordt gewoon verkocht voor cavia's.. ik zag laatst zelfs een cavia-bol, kortom: de meest rare of slechte dingen kan je gewoon verkrijgen, dat zegt niets!
Of denk maar aan het wapenbezit in Amerika of wapens die je 'gewoon' kan kopen.. zegt dat iets over hoe goed of slecht wapens zijn? Heb je uberhaupt het onderzoek waar ik heen linkte wel gelezen btw??

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 16:56

WildWings schreef:
linda_arnold schreef:

Stroombanden zijn ook ooit te koop geweest bij de Intratuin.. Hamsterbollen zijn discutabel maar worden ook nog altijd verkocht bij zo'n beetje alle dierenzaken.. stro wordt gewoon verkocht voor cavia's.. ik zag laatst zelfs een cavia-bol, kortom: de meest rare of slechte dingen kan je gewoon verkrijgen, dat zegt niets!
Of denk maar aan het wapenbezit in Amerika of wapens die je 'gewoon' kan kopen.. zegt dat iets over hoe goed of slecht wapens zijn? Heb je uberhaupt het onderzoek waar ik heen linkte wel gelezen btw??

Het mag ook iets minder aanvallend en jij de link die jij heeft gegeven heb ik inderdaad bekeken. Maargoed, even voor jou heb jij ergens GELEZEN dat ik van plan ben een stroomband aan te schaffen. Quote dat stukje dan even voor mij............

Anoniem

Re: Heerlijk om door te rollen........Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:05

Het was niet aanvallend bedoeld, alleen je argument raakt IMO kant nog wal :) Ik zeg nergens dat jij zo'n band wilt aanschaffen, ik reageer alleen op jouw opmerking dat de band vrij te verkrijgen is..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 17:12

WildWings schreef:
Het was niet aanvallend bedoeld, alleen je argument raakt IMO kant nog wal :) Ik zeg nergens dat jij zo'n band wilt aanschaffen, ik reageer alleen op jouw opmerking dat de band vrij te verkrijgen is..

Als iets 'verboden' is zul je het niet via een webshop kunnen verkrijgen. Daar doelde ik op. Hamsterballen zijn ook niet 'verboden' en daarom nog vrij makkelijk te verkrijgen voor een 'leek'. En inderdaad dat het niet verboden is houdt absoluut niet in dat het niet zielig is, daar ben ik het met je eens.

Wapens zijn 'verboden' die kun je dan ook niet zo bij de wehkamp bestellen en niet houden zonder wapenvergunning. Maar ik geloof er niet in dat de politie voor de deur staat wanneer je hond met een stroomband om loopt, toch?

Maar nogmaals, ik ben er geen voorstander van omdat het niet bij mij als baas past :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:48

Je kan zoveel verboden dingen krijgen via een webshop, je hebt webshops voor wapens ( het bewijs, http://www.gilbertsguns.com/ ) dus dat gaat niet helemaal op. Er zijn onderzoeken geweest naar stroombanden en ze blijken allemaal stuk voor stuk schadelijk voor de hond.

Ik blijf het raar vinden dat jou lesgever dat heeft aangeraden, ze had beter moeten weten en eigelijk jou als baas op de vingers moeten tikken dat jij niet consequent genoeg bent tegen je hond. Je hebt meer aan iemand die ook jou op je fouten wijst dan maar met een stroomband aan te komen zetten omdat ze de moeite er niet in wil steken jou beter te leren omgaan met je hond. Als ik les zou hebben van iemand die mij dat zou vertellen zocht ik persoonlijk iemand anders. Dat heb ik met paardrijden ook altijd gehad, ze moeten MIJ leren hoe ik met mijn paard zou moeten omgaan, niet met hulpteugels aan komen zetten omdat het makkelijker is dan zelf je best te doen.

Het bijkomende probleem van niet consequent zijn is dat de hond dan de grens gaat opzoeken van wat kan en wat niet, met alle gevolgen van dien. Nu zie ik jullie hond niet niet zo snel kindjes eten ipv poep (is overgens wel voedsamer) maar je snapt wel wat ik bedoel als ik zeg dat poep eten dan het minste van je problemen is. Beagles zijn best leuke honden maar je moet absoluut consequenter worden want anders heb je straks veel meer problemen die je moet oplossen. Spreek gewoon je lesgever hierop aan, zij behoord jou te helpen hiermee, en niet met makkelijke opties aan te komen. Er is een weg, zeker zonder stroomband maar dan moet je wel les krijgen van iemand die jou als persoon en jou hond als hond serieus neemt.

Dit is niet aanvallend naar jou bedoelt, maar naar diegene die jou les geeft ;)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 19:42

Benfan schreef:
Je kan zoveel verboden dingen krijgen via een webshop, je hebt webshops voor wapens ( het bewijs, http://www.gilbertsguns.com/ ) dus dat gaat niet helemaal op. Er zijn onderzoeken geweest naar stroombanden en ze blijken allemaal stuk voor stuk schadelijk voor de hond.

Ik blijf het raar vinden dat jou lesgever dat heeft aangeraden, ze had beter moeten weten en eigelijk jou als baas op de vingers moeten tikken dat jij niet consequent genoeg bent tegen je hond. Je hebt meer aan iemand die ook jou op je fouten wijst dan maar met een stroomband aan te komen zetten omdat ze de moeite er niet in wil steken jou beter te leren omgaan met je hond. Als ik les zou hebben van iemand die mij dat zou vertellen zocht ik persoonlijk iemand anders. Dat heb ik met paardrijden ook altijd gehad, ze moeten MIJ leren hoe ik met mijn paard zou moeten omgaan, niet met hulpteugels aan komen zetten omdat het makkelijker is dan zelf je best te doen.

Het bijkomende probleem van niet consequent zijn is dat de hond dan de grens gaat opzoeken van wat kan en wat niet, met alle gevolgen van dien. Nu zie ik jullie hond niet niet zo snel kindjes eten ipv poep (is overgens wel voedsamer) maar je snapt wel wat ik bedoel als ik zeg dat poep eten dan het minste van je problemen is. Beagles zijn best leuke honden maar je moet absoluut consequenter worden want anders heb je straks veel meer problemen die je moet oplossen. Spreek gewoon je lesgever hierop aan, zij behoord jou te helpen hiermee, en niet met makkelijke opties aan te komen. Er is een weg, zeker zonder stroomband maar dan moet je wel les krijgen van iemand die jou als persoon en jou hond als hond serieus neemt.

Dit is niet aanvallend naar jou bedoelt, maar naar diegene die jou les geeft ;)

:o Dit is echt het enigste probleem (ook wat groot woord) wat wij met haar hebben, voor de rest luistert ze perfect. Aan gezien iedere hond wel 'iets' heeft ongeacht het ras vind ik het niet 'dramatisch' maar gewoon goor, dus ik wil er graag vanaf :o :D ! Maar aangezien jij vindt dat ik consequenter moet zijn; wil ik van jou graag DE nieuwe aanpak horen. Het poep eten doet ze overigens bijna niet meer, het gaat om poep rollen. De meest consequente aanpak is niet meer los, maar wellicht heb jij een betere?

Over mijn lesgeefster, ze tipte me daarover. Ik zou inderdaad als ze met zo'n band kwam aandragen en me verplichte er één te gebruiken er over gaan nadenken over te stappen naar een andere hondenschool, maar dat doet ze niet. Ze heeft het me genoemd als uiterste oplossing. Aangezien ze het alleen los doet op afstand.

Hoe jij het omschrijft komt het behoorlijk dramatisch over :D , of in iedergeval groter dan het probleem daadwerkelijk is :o !

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:56

linda_arnold schreef:
Metname mijn moeder heeft altijd een sterke voorkeur gehad voor een beagle en zo hebben wij december 2007 een beagle pup van 7 weken in huis genomen. De eerste 6 maanden is het een 'engeltje' geweest. Sterre liep netjes los, bleef bij je in de buurt, was enthousiast, sociaal aangelegd en absoluut geen slopert.

Van haar 8e tot 10e maand kwam er een ware terrorist :Y) in haar naar boven, al het speelgoed MOEST kapot en de kat was het doelwit van al haar acties. Oktober 2008 zijn we wederom met haar op cursus gegaan en mevrouw ontpopte zich als een voorbeeld hond. Ze is ontzettend leergierig en pikte alle oefeningen perfect op.

In december was ze cursus afgelopen en duurde het 6 weken voor vervolg 1 werd aangeboden. In die acht weken heeft het ook gesneeuwd en gevroren en is ze begonnen om in 'sterkte mate' poep te eten. Dit deed ze voorheen ook wel eens en hebben we geprobeerd op te lossen met een bepaalde kruidenmix, eierkoeken, ananassap je kon het zo gek niet bedenken.

Het probleem is echter dat wanneer ze los loopt je haar niet direct kan straffen voor dit gedrag. Poep eten is voor haar een uitdaging, want ze weet heel goed dat het niet mag. Wordt ik boos, dan kan ik haar gaan vangen.

Een beagle resulteert dat je je grenzen leert verleggen in plaats van tot 10, tot 200 te tellen. :o Ik weet het, absoluut niet consequent. De enige oplossing die wij kunnen bedenken is ; houdt haar vast.

Heb je er al eens aan gedacht dat ze misschien energie over heeft? Dat ze graag bezig is met jou?

Wat ik lees is; tijdens cursussen is het een brave hond, zodra de cursus is afgelopen wordt ze weer ondeugend. Misschien wil ze ook buiten de cursus om 2x per week een uur flink met je trainen? Misschen ben je buiten de cursussen om veel minder consequent doordat je niemand hebt die jou op je fouten wijst? Misschien wil ze gewoon meer aandacht?

Wbt het poep eten en rollen; neem een werpketting mee, zolang ze binnen 8 a 10m van jou blijft kun je daar heel secuur mee gooien hoewel het misschien enige oefening vergt. Oefen eens met het gooien zonder je hond (duh) zodat je zeker weten raak gooit en probeer het dan eens buiten. Houd de ketting nonchalant in je zak, ze mag hem niet zien en als ze stout is gooi je hem tegen haar schouder, kont of flank en doe het of je gek bent, kijk de andere kant op. Als je hond doorloopt, ga jij nonchalant richting ketting en pakt hem op zodat zij het niet ziet. Als je de eerste 5 a 10x raak gooit hoef je daarna niet eens meer te gooien en is het al voldoende als je alleen rammelt met de ketting als ze stout is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:57

linda_arnold schreef:
:o Dit is echt het enigste probleem (ook wat groot woord) wat wij met haar hebben, voor de rest luistert ze perfect.

Als je hond perfekt luisterd dan kun je haar toch gewoon roepen als ze in poep wil gaan rollen?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:18

IK wil er nog wel even bijvermelden dat ik mijn band niet tepas en te onpas gebruik!!
Ik heb die band nu zo'n 3 jaar en ik denk dat hij misschien 2 keer echt een schokje gehad heeft(en dit is niet te vergelijken met schrikdraad ofzo,daar is hij ook wel eens tegenaangegaan maar dat vind ik vreselijk,daar gaat hij echt van over de rooie!).
Ik weet heel goed hoe ik met zo'n band om moet gaan en heb er ook begeleiding bij gehad.

Mijn beagle heeft dat rollen in de poep ook heel erg gedaan,maar nu doet hij het bijna nooit meer.
Ik had er toen een spray voor die kon je op de stinkende plekken spuiten en met een droge doek uitwrijven.
Het heet spray & go shampoo van greenfields.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:54

de stroomband is zeker niet verboden hoor. Mits het goed en verantwoord word gebruikt is het zelfs super handiG!!
Je kan het schokje dat het dier krijgt vergelijken met wanneer je zelf statisch geladen bent, en een stuk ijzer aanraakt. Het is even schrikken maar dan is het ook weer voorbij! Het lijkt mij ook een heel handige en goede oplossing, wanneer de commando's niet lukken!

TS, super dat je zo lekker veel met haar loopt... dan kan het daar in iedergeval neit aan liggen! TOP!!
Ik zoud an ook commando's gaan oefenen. Het kijk eens commando is super handig!
Als de commando's ook niet werken zou ik toch de band gebruiken. (in het tweede boek van Cesar Millan, wordt aan deze methode uitgebreid aandacht besteed!)

Super veel succes ik hoop dat het snel ophoudt! Al denk ik dat poep eten voor veel honden te veel verleiding is ;), dat rollen gaat te ver ;)