Metname mijn moeder heeft altijd een sterke voorkeur gehad voor een beagle en zo hebben wij december 2007 een beagle pup van 7 weken in huis genomen. De eerste 6 maanden is het een 'engeltje' geweest. Sterre liep netjes los, bleef bij je in de buurt, was enthousiast, sociaal aangelegd en absoluut geen slopert.
Van haar 8e tot 10e maand kwam er een ware terrorist

in haar naar boven, al het speelgoed MOEST kapot en de kat was het doelwit van al haar acties. Oktober 2008 zijn we wederom met haar op cursus gegaan en mevrouw ontpopte zich als een voorbeeld hond. Ze is ontzettend leergierig en pikte alle oefeningen perfect op.
In december was ze cursus afgelopen en duurde het 6 weken voor vervolg 1 werd aangeboden. In die acht weken heeft het ook gesneeuwd en gevroren en is ze begonnen om in 'sterkte mate' poep te eten. Dit deed ze voorheen ook wel eens en hebben we geprobeerd op te lossen met een bepaalde kruidenmix, eierkoeken, ananassap je kon het zo gek niet bedenken.
Het probleem is echter dat wanneer ze los loopt je haar niet direct kan straffen voor dit gedrag. Poep eten is voor haar een uitdaging, want ze weet heel goed dat het niet mag. Wordt ik boos, dan kan ik haar gaan vangen.
Een beagle resulteert dat je je grenzen leert verleggen in plaats van tot 10, tot 200 te tellen.

Ik weet het, absoluut niet consequent. De enige oplossing die wij kunnen bedenken is ; houdt haar vast.