Dank jullie wel allemaal. Vanochtend was ze echt blij me te zien, heb haar beloofd dat ze vandaag bij mij mag logeren, weet zeker dat ze daar de hele dag al naar uitkijkt, ga vanaaf lekker even met beide honden het bos in, even alles vergeten.
Vanmiddag door de DA gebeld en het was een kwaadaardige tumor, vooruitzichten waren helaas nog hooguit een paar weken.
Heb ma op het hart gedrukt dat ze direct na het gesprek Abma moest bellen, die heeft bij mijn andere hond na een hersenbloeding ook wonderen verricht en we konden er om kwart voor 5 terecht.
Dus hond in de auto en op naar de DA. Onderweg nog 2 x moeten stoppen, Schnapppie is wagenziek, dus heel rustig verder gereden.
Toen we aan de beurt waren heeft Abma haar helemaal doorgemeten. Kanker zat bij de alvleesklier en nieren waren ook al aangetast. Hij heeft wat middeltjes uitgeprobeerd en uiteindelijk een medicijn gevonden wat ZOU kunnen helpen, hij gaf geen garantie, maar dit is het enigste wat zou kunnen. We pakken deze kans met beide handen aan en ons lief meiske was ook heel relaxed bij de DA, net alsof ze het wist dat het goed kwam. Ze heeft daar nog een spuitje gekregen met medicatie en verder moeten we haar 1 x per dag zelf tabletten geven.
Als we zien dat ze stabiel blijft/ beter wordt gaan we over 10 dagen terug om haar weer na te laten meten en als het slechter gaat dan is het heel hard, maar gaan we afscheid nemen....
Jeetje Kaat wat triest hele dikke knuffel voor jou en Schnappie en je ouders...
Ik hoop dat Abma's middeltjes toch ook wonderen kunnen verrichten. Het is t proberen waard.. en als Schnappie toch gaat.. dan weet je dat je alles hebt gedaan wat mogelijk was.
Vreselijk zeg. Wij hebben ook een rottjeweil gehad (Gabber) en het was een geweldige hond. Missen haar nog iedere dag, alleen bij ons is ze wel 13 jaar geworden.
Wat verschrikkelijk voor jullie en natuurlijk voor de hond... Naar zo'n zware diagnose, maar net als jullie zou ik ook elke kans met beide handen grijpen. Ik duim voor jullie dat het middel van de DA aanslaat, heel veel sterkte gewenst.
Fijn dat jullie nog wat hoop hebben gekregen om zo nog wat langer van hem te kunnen genieten, maar ook fijn om te lezen dat jullie de knoop doorhakken en hem zo een lijdensweg besparen als dit niet aanslaat.
Helaas weet ik hoe moeilijk komende periode is, heel veel sterkte dus!! Geniet van jullie kanjer zolang het mag!
Dank jullie wel allemaal. We zijn dus vorige week donderdag met haar naar een homeopatisch DA gegaan en hij heeft haar wat gegeven, maar kon ons geen garantie geven dat het goed zou komen. Hij heeft haar toen ook gemeten op kanker en dat waren 33 slagen, dit moesten we goed onthouden.
Vanmiddag dus terug gegaan met de laatste 3 korrels en bleek dat dit niet meer op haar reageerde. Ze was nog steeds niet goed, dus nu heeft ze ene ander middel gekregen en dat sloeg wel weer aan.
Ik merkte nog even op dat hij haar nog na moest meten en nu kwam hij niet verder dan 12 slagen. Hij heeft het wel 4 x nagemeten, want dit kon hij zelf ook niet geloven. Maar toch is het zo, de galblaas was helemaal oké.
Hij vond haar een bijzonder geval maar zo op het oog laat ze echt zien dat ze heel gezond is.
Nou ja, over 10 dagen maar weer terug voor controle, Ik merk de laatste 2 dagen dat ze echt goed te pas is, gelukkig.
Vanochtend als beloning voor beide honden een bal meegenomen en ze werd helemaal lyrisch.
Het is echt ongelooflijk, vorige week gaf je d'r geen week meer en nu heeft ze echt een opleving, ze eet weer wat beter en word ook weer wat dikker.
Kreeg alleen gister de vette rekening, dikke 700,= van de kliniek voor onderzoek, echo en punctie. Met een begeleidende brief dat ze nog maar kort te leven heeft, een diagnose van een paar weken en dat we in overleg met onze eigen DA een tijdstip moeten plannen om haar in te laten slapen. Heel dubbelzinnig nu..