Isabonny schreef:Tjonge, ik lees wel heel erg vaak: Ja, de asiels zitten hier ook vol,maar de honden hebben het hier in de asiels beter dan in de buitenlandse asiels.
Of hier in de asiels zitten voornamelijk slecht opgevoede honden.
Waarom verdedigen jullie je met zo een zwakke argumenten? Verdedig je dan niet!
Er zitten hier ook honden in de asiels die het echt slecht hebben gehad en die snakken naar een liefdevol tehuis.
Die onzin over dat er hier veel meer verpeste honden in het asiel zitten is gewoonweg te gek voor woorden! Ik ben er nog gene ene tegengekomen! En dat terwijl in onze familie en kennissenkring inmiddels meerdere asielhonden zitten. Hoeveel (oude) hondjes zitten er niet omdat hun baasje is overleden? Hoe vaak wordt een hond niet naar het asiel gebracht omdat de baasjes gaan scheiden? Zijn die allemaal verpest? Lijkt me niet.
Onze Binky zat in het asiel omdat ze niet alleen thuis kon blijven. Ze zou janken en blaffen. Nou, na 3 maanden in het asiel te hebben gezeten, heeft ze bij ons NOOIT gejankt of geblaft en mijn man en ik werkten toch full-time. Ik heb de buren regelmatig ernaar gevraagd. Het was een tophond, die een cursus had gevolgd en die je niet uit het oog verloor. Ik snap nu nog steeds niet dat de mensen haar naar het asiel hebben gebracht. Een ding is in ieder geval zeker: ze is gemept geworden op haar kop. De 1e 3 maanden konden we onze hand niet uitsteken om haar over haar bol te aaien, of ze trok haar kop weg. Bij vreemden heeft ze dit nog veel langer gedaan. En dan toch nog zo goed luisteren! De liefde van deze hond was en bleef onvoorwaardelijk.En dit soort honden zitten wel meer in het asiel. Echt niet alleen verpeste honden. Dat is zo'n oud vooroordeel
. Mijn man wilde vandaar ook eigenlijk geen hond uit het asiel, want dat zouden allemaal honden met een "verleden" zijn. Hij (en de rest van de familie) is er zo op teruggekomen.
Vanaf die tijd, zijn ook kennissen en familie voorzichtigaan aan asielhonden begonnen, omdat ze zagen dat de vooroordelen helemaal niet klopten.
Als ik weer toe ben aan een nieuwe hond, dan kijk ik, net als de vorige 2 keer, weer eerst op dierenasiels.com, om te kijken of er een leuke hond bijstaat. Vind ik er geen, dan kijk ik verder op andere sites. Misschien wordt het dan ook wel een buitenlandse hond.
Maar daar ga ik echt geen rare verhaaltjes omheen verzinnen om mijn keuze maar te rechtvaardigen.
Het gaat erom een hond een goed 2e leven te bieden, niks meer of minder
Ik lees hier niemand die zegt dat in de asiels verpeste honden zitten. Dus ik begrijp je verdediging niet helemaal in dit topic. Niemand veroordeelt jou toch omdat jij jouw hondje uit het asiel haalt? Ik al helemaal niet, vind het helemaal fijn.

Ik heb per toeval een hond uit het buitenland, ik liep er tegenaan.
De laatste zin, dikgedrukt, laat naar mijn idee zien dat we het gewoon met zijn allen eens zijn over het dierenleed en dat dierenliefde ook bij jou een grote rol speelt. Daar gaat het mij net zo hard om, als bij jou.