Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EeCee schreef:Mindfields schreef:De vergelijking met de mens ontgaat mij volledig, inderdaad omdat mensen meestal zelf voor hun kinderen zorgen en kinderen niet in asiels gestopt worden.
Nou... Waarom verzint de mens dan kinderdagverblijven, naschoolse-opvang en oppas oma's en opa's?![]()
(Degene daar gelaten die wel s'middags met een kopje thee en koekje klaarzitten zoals mijn moeder vroeger deed)
nikkigioa schreef:De vergelijking die met de mens gemaakt wordt vind ik vrij provocerend, maar er zit zeker een kern van waarheid in.
Fleurtje100 schreef:Zes papierloze kittens fokken die je zodra ze groter en niet meer zo schattig zijn kwijt wil is een heel ander verhaal. De asiels zitten bomvol met dergelijke katten en kittens. Ik ga later als ik een hond neem ook eerst in het asiel en bij de rasverenigingen kijken of er niet wat tussen zit voordat ik zomaar weer een pup neem.
Petite schreef:Ja ik begrijp dat het provocerend kan zijn. Het is ook erg zwart/ wit gesteld. Nogmaals ik ben het ermee eens dat dieren gecastreerd en dergelijke worden. Zelf heb ik mijn kat uit het asiel gehaald en die was daar al gecastreerd. Er zijn ook teveel dieren die in asiels en dergelijke zitten. Ik kan er alleen niet tegen dat de mens dan niet naar zichzelf kijkt. Er is over nagedacht ja om een kind te nemen, maar praat dat dan gelijk goed dat je 4 koters op de wereld hebt lopen? In mijn ogen niet als je zulke uitspraken naar dieren toe doet, maar zelf wel heel erg het milieu belast.
Fleurtje100 schreef:Als er iemand duidelijk niet goed heeft nagedacht (geen werk/geen opleiding/ nog heel jong) en hier post dat ze een kind wil of zwanger is, dan komt er ook van alle kanten negatief commentaar.
Bovendien is er wel een vergrijzingsprobleem en is het vanuit economisch standpunt helemaal niet zo slecht om een paar kinderen te nemen als je er zelf goed voor kunt zorgen, en ze een toekomst te bieden hebt.
Zes papierloze kittens fokken die je zodra ze groter en niet meer zo schattig zijn kwijt wil is een heel ander verhaal. De asiels zitten bomvol met dergelijke katten en kittens. Ik ga later als ik een hond neem ook eerst in het asiel en bij de rasverenigingen kijken of er niet wat tussen zit voordat ik zomaar weer een pup neem.
EeCee schreef:@Lifaya; Mijn ervaring is dat mixrashondjes toch vaak véél sterker zijn...
Citaat:Eh... een wereld zonder mensen is niets hoor
Dus je kunt een dier niet met een mens vergelijken. Het ideaalbeeld voor een huisdier is dat hij ook daadwerkelijk gevoerd en verzorgd wordt, maar als er te weinig mensen zijn in verhouding tot dieren, tja...
Sterilisatie en castratie blijven promoten!
geerke schreef:Quellian; een wereld zonder mensen gaat helemaal goed...er zullen misschien miljoenen varkens en koeien verdwijnen...die hebben we alleen op de wereld gezet om ervan te eten,maar als het evenwicht hersteld is gaat het prima....de mens maakt er juist een zooitje van...
geerke schreef:Quellian; een wereld zonder mensen gaat helemaal goed...er zullen misschien miljoenen varkens en koeien verdwijnen...die hebben we alleen op de wereld gezet om ervan te eten,maar als het evenwicht hersteld is gaat het prima....de mens maakt er juist een zooitje van...
lifaya schreef:geerke schreef:Quellian; een wereld zonder mensen gaat helemaal goed...er zullen misschien miljoenen varkens en koeien verdwijnen...die hebben we alleen op de wereld gezet om ervan te eten,maar als het evenwicht hersteld is gaat het prima....de mens maakt er juist een zooitje van...
Zonder mens zouden er heen honden zijnalleen wolven
Petite schreef:Eh... een wereld
Nee een wereld zonder mensen zou ook saai zijn inderdaadTenminste voor de mens zelf dan.. Mensen staan vrij om kinderen te nemen, maar als ze er 4 hebben rondlopen en dan gaan zeuren over de dieren met betrekking tot de belasting van het milieu.. Kan ik daar niet goed tegen.
Quellian schreef:En buiten dat... mensen met een hart voor dieren lopen constant andermans rommel op te ruimen.
Petite schreef:Ja en hoe komt dat? Doordat de mens alle dieren maar door heel de wereld verspreiden. Vroeger hadden alle dieren gewoon hun eigen plek in de wereld. Nu alles door elkaar gegooid is dóór de mens!! Zullen er uiteindelijk waarschijnlijk alleen wolven overblijven ja. Maar dit komt door de mens en dus niet door de dieren.
lifaya schreef:Hetzelfde geld voor alle andere dieren hor, maar uiteindelijk, mensen bestaan, honden bestaan, dus even realistisch blijvenMaar in elk geval, er waren in de eerste instantie alleen honden om de mens aan het eten te helpen (zie jacht). niet als huisdier. Maar ik vind gewoon dat de honden gestereliseerd moeten worden, beter voor de hond. er zijn teveel asieldieren, zij verdienen ook een kans!
lifaya schreef:Petite schreef:Ja en hoe komt dat? Doordat de mens alle dieren maar door heel de wereld verspreiden. Vroeger hadden alle dieren gewoon hun eigen plek in de wereld. Nu alles door elkaar gegooid is dóór de mens!! Zullen er uiteindelijk waarschijnlijk alleen wolven overblijven ja. Maar dit komt door de mens en dus niet door de dieren.
Hetzelfde geld voor alle andere dieren hor, maar uiteindelijk, mensen bestaan, honden bestaan, dus even realistisch blijvenMaar in elk geval, er waren in de eerste instantie alleen honden om de mens aan het eten te helpen (zie jacht). niet als huisdier. Maar ik vind gewoon dat de honden gestereliseerd moeten worden, beter voor de hond. er zijn teveel asieldieren, zij verdienen ook een kans!