eenzaam konijn,vriendinnetje overleden.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:39

Dan moeten een paard en schaap/ geit ook niet samen gaan, maar men doet dat ook.
Ik ben het niet eens met dat de konijn naar de opvang moet, dat vind ik persoonlijk te ver gaan.
We weten verder niks over de ts en waarom de vriend geen konijn er meer bij wil.
Net wat eerder geschreven werd; de ene konijn kan wel alleen en de ander niet. Het is niet ideaal, absoluut niet, maar er zijn zoveel dieren die alleen gehouden worden, moeten die ook maar naar een opvang gaan omdat ze alleen gehouden worden?
Tip met de kat vind ik erg goed, een dier hoeft niet mee te gaan met de gedrag van een ander om gelukkig te zijn. Ze kunnen zo ook samen een band opbouwen. Dat doen mijn hond en konijn al door elkaar schoon te maken. De andere konijn wil niks weten van andere dieren dan de ram en dat begrijpt mijn hond ook. Het is maar net hoe je het begeleid en wat de karakters zijn.

Utixo

Re: eenzaam konijn,vriendinnetje overleden.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:43

Diana, een konijn die altijd samen heeft gezeten kun je simpelweg niet alleen zetten. Als het een buitenkonijn is, gecastreerd, mag je hem naar mij komen brengen, kan hij nog een paar jaartjes met soortgenootjes leven. Ik vind dit echt doodzielig. Hier hebben we toen onze voedster alleen kwam te zitten binnen een dag een ander konijn uit de opvang gehaald. Je moest eens zien hoe ze opleefde.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:27

C_arola schreef:
Dan moeten een paard en schaap/ geit ook niet samen gaan, maar men doet dat ook.Ik ben het niet eens met dat de konijn naar de opvang moet, dat vind ik persoonlijk te ver gaan.
We weten verder niks over de ts en waarom de vriend geen konijn er meer bij wil.
Net wat eerder geschreven werd; de ene konijn kan wel alleen en de ander niet. Het is niet ideaal, absoluut niet, maar er zijn zoveel dieren die alleen gehouden worden, moeten die ook maar naar een opvang gaan omdat ze alleen gehouden worden?
Tip met de kat vind ik erg goed, een dier hoeft niet mee te gaan met de gedrag van een ander om gelukkig te zijn. Ze kunnen zo ook samen een band opbouwen. Dat doen mijn hond en konijn al door elkaar schoon te maken. De andere konijn wil niks weten van andere dieren dan de ram en dat begrijpt mijn hond ook. Het is maar net hoe je het begeleid en wat de karakters zijn.

Ja dus? Vind dat net zo egoistisch als mensen dat doen als dit.
ALs een ander in de sloot springt spring je er zelf ook niet in toch? ;)

De vriend wil er geen konijn meer bij omdat ze al genoeg dieren hebben, heeft de TS op de vorige pagina gezegt.

Tuurlijk ieder konijn kan alleen.... maar of ze dan gelukkig zijn is een 2e.
En aangezien dit konijn al tig jaar met een ander konijn heeft gezeten moet je hem al helemaal niet meer alleen zetten, vooral niet als ie niet meer eet etc.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:30

Ik vind het ook zielig, ik vind alleen ook dat wij niet kunnen bepalen wat zij moet doen met haar konijn. We kunnen tips geven.
Ik denk dat de konijn niet spontaan ineens gaat eten als er een andere konijn bij zit. Dat kost ook tijd.
Ts reageert ook niet meer op deze topic, dus ik denk dat tips verder niks meer uitmaken.
Ik ben er met mijn konijn ook achter gekomen dat het haar veel oplevert om er een gecastreerd mannetje bij te hebben en het scheelt mij heel veel in tijd, omdat ik geen vervanging meer hoef te proberen zijn voor de voedster.
Dus ja, een voedster erbij is geweldig en in mijn ogen ook noodzakelijk voor de geluk van de konijn maar je kan het niet verplichten aan iemand.
Ik denk dat de ts wel een duidelijk beeld heeft gekregen wat de mening van diegenen op deze topic is.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 20:01

even een update,voor de ozoo bezorgde bokkers.......
konijn zit goed in het velletje,staat gezzellig binnen ,tussen de poesen en 2 lieve hondjes.
dus niet meer eenzaam hoor.
en dan nog even over dat ik egoistisch zou zijn,als er 1iemand op aarde is die dat niet is,dan ben ik dat wel!!!!
jullie kunnen allemaal niet in iemands prive situatie kijken,dus ook niet hier.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:31

Toch raar dat je dan wel oordeeld over foto's in mijn profiel en daaruit de conclusie trekt dat mn verzorgpaard alleen staat >;)

Als je je konijn alleen laat zitten ben je egoistisch.
Want je WEET dat het konijn gelukkiger is met een vriendje.

Ooit ben ik ook dom geweest en had ik 1 konijn, maar toen wist ik nog niet dat ze eigenlijk met zn 2en of meerbij elkaar horen om gelukkig te zijn, nu heb ik dus ook 2 konijnen en als er 1 komt te overlijden neem ik er weer een andere bij.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:25

Het is jammer dat er zo snel geoodeeld wordt.
Ts weet heus wel dat een konijn een groepsdier is en als ze echt egoistisch zou zijn had ze niet om tips gevraagd.
Tuurlijk is een konijn erbij de beste oplossing maar als haar vriend dat pertinent niet wil dan moet je andere oplossingen gaan zoeken.
Ik heb pas mijn mannetjes konijn laten castreren en daarna weer terug gezet bij zijn moeder en zusje , heb het 2 weken aangekeken en het gaat gewoon niet meer.
Daar waar eerst het mannetje zijn zusje sloopte waren nu de rollen omgedraait, dus het mannetje zit nu helaas apart.
Ik wil er ook absoluut geen konijn meer bij het hok gaat straks naast het andere hok zodat ze elkaar in ieder geval kunnen zien.

Je kunt je konijn een kartonnen doos geven daar zijn ze altijd wel blij mee en vooral een poosje bezig.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:37

Wij hebben zoiets ook gehad.
Ook mijn ouders dachten, ach, een speeltje, komt wel goed.
Ik heb zo vaak gewaarschuwd. Dat konijn trekt het niet.

Van alleenzitten worden ze vals. Wij werden constant gebeten, ze werd opeens een gemeen kreng. Ik heb gezegt, er moet een konijn bij, dit komt niet goed.

Een half jaartje, amper, nadat ze alleen kwam te zitten, was ze dood.

Dus ik hoop dat het op deze manier tot je doordringt, en dat je niet over een paar maandjes in de dierenwinkel staat voor een nieuwe. Omdat je huidige overleden is welteverstaan.
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 25-02-09 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:48

Jammer dat het topic een beetje raar verliep. Ik heb alles na gelezen. En er zitten echt handige tips bij. ;)

Een vriendin van mij had een knuffel bij der konijn gedaan.. := toen er 1 overleed. Het konijn was dol gelukkig met dat knuffeltje. Tja,, ik ken jou konijn niet, dus kan niet oordelen hoe zij en op gaat reageren.

Tuurlijk vind ik ook een konijn er bij de beste oplossing, of naar een goed dierenopvangcenterum. Daar komt je beest echt altijd wel goed terecht! Breng hem desnoots naar iemand die een opvang aan huis heeft. Zo heb ik het een tijdje met mijn ratte gedaan, en daar gaan ze echt niet alleen weg! tenzij je er al 1 heb zitten.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:56

Sorry ik had niet eens naar mijn vriend geluisterd en er een konijn bijgehaald. Dus als je vriend geen konijn wilt dan gaat het feest niet door? Ik had er echt 1 bijgehaald, dan voor het welzijn van het beestje. Vind het zo zielig zo'n beestje alleen maar wat zitten. Hele leven heeft ze met een vriendje gezeten en nu is ze ineens van de een op andere dag alleen..

diana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 21:59

als dit konijn nu dood zou gaan,neem ik echt niet maar 1 konijn hoor...dus dan haal ik er geeneen...
probleem was dus ook geen dieren er meer bij..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:00

Ook niet 1 konijn? Om die ander gelukkig te maken? Dan haal je toch een ouder beestje?

diana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 22:00

.mayflower,het is niet allemaal zwart-wit.
als je samen woont maak je samen beslissingen......dus deze helaas ook
zoals ik ook hebt gezegd ik doe mijn best met overhalen,we zijn pas 3dagen verder.
knuffeltje erbij kan ik idd wel proberen
Laatst bijgewerkt door diana op 25-02-09 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:01

Oh dat weet ik maar al te goed. ;)
Maar goed misschien ben ik harder, heb zelf ook nog een eigen wil en een mening in te brengen.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:02

Het is alleen jammer dat het ten koste gaat van het konijntje. Want waarschijnlijk gaat deze over enige tijd ook dood omdat die een soort genoot vriendje mist.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 22:03

hahaha mijn eigen wil is al meerdere malen doorgebracht...kijk naar al mijn dieren.
maar eens is de maat vol

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:04

Er zitten genoeg oudere konijnen in opvangcentra's die op zoek zijn naar een huis om hun oude dag uit tezitten. Met liefde. En een vriendje.
Zoals ik al van Diana begreep is dit ook wel een oud konijntje, je zou is goed met je vriend moeten praten over het welzijn van je beesten. Als het goed is hoop ik voor je dat je sociaal contackt heb. Een konijn heeft dat ook nodig. ;) of ze nou oud zijn of niet. Voor elk beest is het belangrijk om sociaal bezig tezijn.
Dus dan 1 konijn er bij. of je konijn er uit. :=

diana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 22:05

amrah,dat weet ik zelf ook wel,kan niet meer doen dan mijn best he,zoals ik al meerdere keren gezegd heb,ben bezig mijn vriend over te halen.
ik zal uiteindelijk wel de juiste beslissing nemen hoor,ben nou eenmaal geen egoist

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:07

Mij heb je nooit iemand hier egoist horen noemen. Ik snap dat jij je best doet maar ik vind het zonde dat het waarschijnlijk ten koste van het konijntje gaat.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:08

diana schreef:
amrah,dat weet ik zelf ook wel,kan niet meer doen dan mijn best he,zoals ik al meerdere keren gezegd heb,ben bezig mijn vriend over te halen.
ik zal uiteindelijk wel de juiste beslissing nemen hoor,ben nou eenmaal geen egoist

Heb jij ook een spatie toets na je koma's? Het leest uitermate iritand. :=

Waneer ga jij die juiste beslissing nemen? En wat is volgens jou de juiste beslissing?

diana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 22:08

heb echt veel liefde voor mijn dieren,dus de juiste beslissing zal wel snel worden genomen

diana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 22:28

dankje,heb al een paar aanbiedingen van bokkers,die ook een konijn hebben die alleen zit.
die van mij kan daarnaartoe(met pijn in m,n hart).
probeer eerst m,n vriend nog over te halen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:28

Diana, rot voor je dat je je nijntje bent verloren.
Ik las dat een bokker de tip had gegeven om er eens een knuffeltje bij te zetten, is dat misschien een ideetje om te proberen? Verder kan je haar lekker veel aandacht geven, knuffelen en los in de kamer laten lopen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:30

Ik denk dat het voor jou en je konijn het fijnst is als je er een voedster bij neemt. Dan hoef jij niet nog een keer afscheid te nemen van een maatje en is je konijn niet meer alleen.
Kun je je vriend niet wat laten lezen over konijnen die alleen zijn en dat het gezelschapsdieren zijn. Zodat hij weet dat je de konijn echt erbij neemt voor jouw konijn?
Misschien kan die ondersteuning voor meer begrip zorgen bij je vriend?

diana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 22:33

ja knuffel ga ik proberen...en idd voedster had hij eerst ook