en toen waren het er 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

patserke

Re: en toen waren het er 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 23:03

oke, maarja ze zijn er nu, kunnen we niet terugdraaien, dus dan gaan we toch voor een goed tehuisje, niet dat de beestje verwaarloosd gaan worden:)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:09

een goed tehuisje vind je sneller door gewoon alleen een vergoeding te vragen vor inenting en ontworming

dit bedrag is gewoon geld verdienen over de rug van de teef heen

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 23:41

dat is waar, ik geef ook gewoon advies aan de buren, maar ze kijken dan ook wat voor prijzen er op mp staan voor een kruising mechelse herder, ze wouden eerst ook verkopen voor 100 euro. maar ik denk als ze zeker weten dat ze goed tehuis krijgen geen 250 euro kosten.. ik denk ook dat mensen die een pup voor 50 euro kopen, soms geen serieuse mensen zijn.. maar dat is mijn mening

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:42

voor 250 euro zulke pups verkopen is niet op zoek zijn naar een goed thuisje maar naar geld. :\

Uit zulke kruisingen weet je absoluut niet wat voor hond er uit gaat komen, wat voor karakter, wat voor bouw en wat voor beperkingen. Een mechelse herder is bij mijn weten al geen hond die je overal kan dumpen, de andere twee ken ik niet zo goed. Maar IMO is de mechelaar geen ideale hond om in het wilde weg mee te kruisen en dan voor grof geld te verkopen :o

Met wat pech zakken die dingen op 5 jaar door hun heupen.......

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:48

mij is even ontgaan wat de vader voor een ras was maar een mechelaar is zoiezo kwa karakter niet voor iedereen weggelegd
ik denk dat de juiste personen vinden al heel veel moeite gaat kosten al zou je ze gratis wegdoen.....
maar idd dan krijg je er malafide figuren op af
maar een hondenkenner die uberhaupt besluit een kruising te nemen geeft er al helemaal niet dat bedrag voor uit

het zal mij dan ook niks verbazen als de buren met de pups blijven zitten voor dat bedrag
*en stiekum hoop ik dat wel*

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 00:12

de vader is een kruising bouvier/friese staby zal ik morge een foto van plaatsen, daar kun je echt alles mee doen echt een goedzak..
idd zijn mechelse herder vaak fel en goed waaks

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 00:13

wat betekend eigenlijk IMO:P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:16

in mijn ogen ;)

friese staby kan erg eigenwijs zijn :P

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 02:12

Ik heb hier een kruising Mechelaar lopen die het resultaat was van een ongelukje, alleen die heeft maar 35 euro moeten kosten.

Denk als je rond de 100 euro gaat zitten je en niet bang hoeft te zijn dat je handelaren op je dak krijgt en de mensen er zelf ook nog ruim voldoende geld aan over houden.

250 euro vind ik persoonlijk ook te gek voor woorden en geeft al helemaal geen garantie dat je "serieuze" bazen gaat vinden.
Zelfs al zou je er 3000 euro voor vragen blijft het toch nog een kwestie van zelf heel goed screenen en mensenkennis.

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 02:25

Zit zelf in de mechelse herders.(politiehondensport)
De term "kruising mechelse herder" betekent in die wereld, een zuivere mechalaar maar zonder officiele stamboom. Vaak zijn de lijnen wel helemaal bekend. Deze honden worden vaak helemaal uitgekiend gekozen en gefokt voor de politiehonden sport.
Die pupjes gaan doorsnee dus voor 200 euro weg.
Maar deze "kruising mechelaars", zijn dus heel bewust gefokt met bekende bloedlijnen, alleen ze missen het officiele papier.
De kruising mechelaars van de topicstarter, zijn dus in ieder geval niet te vergelijken met de kruising mechelaars, supergefokt, met bekende bloedlijnen voor de sport.

Dus m.i. is daar wel iets misgegaan met de prijsindicatie.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:20

als die mensen echt opzoek zijn naar een goed tehuis.. dan laten ze alleen de kosten van het enten en chippen betalen..

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:50

Je kunt ook zo denken dat ze die prijs doen omdat de mensen die er echt 1 willen, dat geld er toch wel voor over hebben. Zo hoef je ook iets minder bang te zijn dat ze worden doorverkocht en bij de verkeerde mensen terecht komen. En je kunt toch ook onder de vraagprijs gaan zitten en kijken of ze daarmee akkoord gaan?
Zoiezo zou ik nooit een hond op marktplaats zetten of een hond van marktplaats kopen... Dat vertrouw ik echt niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:52

Of de teef is over een zestal maandjes gewoon weer "per ongeluk" drachtig, 300 euro is een winstgevend zaakje :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:02

Tja, ieder heeft zijn eigen beweegredenen, maar dit is ook een manier om er naar te kijken.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 21:31

ze hoeven ook niet persee voor 250 euro weg hoor denk ik, als ze maar een goed tehuis krijgen, en hun daar zeker van zijn...

@pharagirlke... het is niet mijn hond. maar als mijn hond losliep.. en een teef was of reu zal ik die ook castreren of steriliseren, maar dat is niet aan mij

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:54

het enigste wat je kan doen is hun advies geven, maar het is aan die mensen om ernaar te luisteren ;) Overigens wel leuk dat jij de pups mag helpen opvoeden :D