Kat 1 vermist, kat 2 erg ongelukkig. Update: hij is er weer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

Re: Kat 1 vermist, kat 2 erg ongelukkig. Update: hij is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:39

die van mij is er ook weer!! *\o/* jee wat kun je in de rats zitten zeg :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 14:02

Wat fijn dat hij er weer is!!! Is hij oké??

Die van mij zijn al weer gezellig aan het vechten _-:( Stelletje mafketels :+

Ze zijn er vanochtend samen weer uit geweest, dat vond ik toch wel erg spannend hoor!!! Pfffttt... maar gelukkig wouden ze er allebei na 5 minuten al weer in :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:19

Wat heerlijk voor jou en de andere kat (al vechten ze alweer, echte broederliefde :D) dat hij weer terug is!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:47

haha, ja, hij was gelukkig helemaal in orde, hij begon meteen aan de bank te klauwen. Ik heb hem maar opgetild en op de krabpaal gezet waar zijn broer hem vervolgens weer af probeerde te meppen :')

ik vond het de afgelopen dagen al spannend om de andere buiten te laten, maar morgen ben ik de hele dag thuis dus kan ik ze in de gaten houden als ze naar buiten gaan :))

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:53

Jemig, wat fijn dat hij er weer is! Kunnen jullie mij dat trucje ook niet leren, hoe je je vermiste kat weer terug krijgt? ;)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:22

Nou, geloof maar dat iedereen het je zou willen vertellen hoor :)
Heb je nog steeds helemaal niks over je kat vernomen, Joyce?
Een maand is wel heel lang....... ;( :(:)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 12:07

Tja joyce... de enige truc die ik je kan vertellen is dat mijn katten al 8 jaar lang bij mij wonen, en hier 2 straten verderop geboren zijn..... dus hoe dan ook, ze zouden hier in de buurt een keer opduiken lijkt mij. Daar is weinig aan te leren aan, helaas voor jou, anders zpou ik het je vertellen. De beestjes weten gewoon niet beter dan dat ze in deze buurt thuis horen.

Een maand je kat kwijt..... ik vond die week al zo ontzettend lang.... :n Had je hem al lang?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:11

wat naar Joyce :(:) het erge is dat je zo weinig kunt doen.

Ik woon pas 2 maanden op dit adres, dus dit was eigenlijk al waar ik mn hart voor vasthield, maar ze kwamen iedere keer met een paar minuten terug, dus ik liet ze ook gerust buiten. De tuin afzetten is niet echt een optie.
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat hij bij iemand binnen heeft gezeten. Omdat hij niet echt hongerig was (al zitten hier nogal wat konijnen in de buurt) en 's morgens vrij vroeg weer voor de deur stond.
Die van mij zijn burmese katers en kunnen ontzettend zanikend en vooral HARD mauwen. Ik wist dat, ben er op voorbereid geweest door het asiel en ik wist dat die van mij dus mauwde omdat hij alleen was, dan heb je er meer begrip voor denk ik.
Ik denk dat Ollie (de vermiste) zich een weg naar buiten heeft gemauwd := Hij was bij het asiel ook al een keer terug gebracht (na 3 dagen) omdat hij zoveel mauwde :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:41

Mijn katten zijn met 6 weken oud hier gekomen (ja erg jong, maar als ik ze niet mee zou nemen, zouden ze naar iemand anders gaan en ik was bang dat ze bij onwetende mensen niet de juiste verzorging zouden krijgen die zulke jonge katten nodig ehbben). Maar goed, vorig jaar op 30 april zijn ze dus gekomen, een paar maanden later zijn ze voor het eerst aan een tuigje bij ons het balkon op gegaan en later mochten ze af en toe zelf naar buiten. We wonen op een bovenwoning en zo kunnen we ze goed in de gaten houden, omdat ze meestal alleen een stukje over de daken lopen en dan weer terug. maarja, katers he, die willen hun territorium gaan ontdekken. meestal waren ze maar heel kort buiten 10 minuutjes ofzo en als je ze roept komen ze ook altijd gelijk. Maar nu inmiddels 5 weken geleden ging bliss even naar buiten, eigenlijk vlak voordat we de slaapkamer dicht wouden doen (ze moeten via onze slaapkamer naar buiten, daar zit het kattenluikje naar het balkon). We dachten dat hij elk moment wel weer terug zou zijn, zoals gewoonlijk, maar hij is nooit meer terug gekomen. Ze wonen dus al bijna een jaar hier en zijn hier zo goed als opgegroeid. Ondanks dat ik ze dus nog niet zo lang heb, missen we hem wel heel erg. Gelukkig is zn broer hier nog en die mag voorlopig niet naar buiten, de dierenarts vertelde namelijk dat er nog wel eens katten gejat worden, vooral katten die er mooi uit zien. (De gene die nog thuis is lijkt sprekend op een blauw britse korthaar en de gene die weg is, is een hele mooie cyperse). We zijn dus bang dat iemand anders hem in huis heeft genomen en dan heb je niets aan een kat die gechipt is. De Da vertelde ons zelf dat ze de gegevens van de eigenaar op de chip niet checken als iemand anders met de kat aan komt zetten. Je kunt zo zeggen dat je hem gekregen of gekocht hebt en dat je de gegevens om wilt laten zetten. Ik vind dat echt heel erg, waarom laat je je dier dan chippen? Maar goed, we blijven gewoon hoop houden, onze vorige kat dook na ruim 7 weken weer op, dus wie weet...

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:52

't is inderdaad te hopen dat als hij dan bij iemand binnen zit en ze laten hem een keer buiten dat hij dan weer regelrecht naar jou toe komt :j :(:)

met die chip is inderdaad makkelijk om te zetten, kost 4,50, maar niemand die echt controleert of het klopt :n
je kunt op die site wel laten vermelden dat hij vermist is, maar ik weet niet of iemand anders dan dus dat eraf kan halen en de kat op zijn naam kan zetten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:31

is dat zo? volgens de DA kan dat niet, maar ik ga gelijk ff checken!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:06

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:32

Zo, gelijk alles even gecontroleerd en hem als vermist opgegeven! Dankje!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 15:22

Dat zou erg zijn joyce, als iemand anders hem gewoon in huis genomen zou hebben!! Jeetje..... Dan ben ik toch maar weer blij met mijn gewone, standaard europese korthaar.....

Was laatst ook op tv, mensen hadden een syberische husky gevonden, "ja hij had geen halsband om, dus we hebben hem maar gehouden".... -:(-
Man van de SPCA heeft hem gelukkig mee genomen naar de kliniek, en daar bleek het diertje inderdaad gechipt te zijn en een eigenaar te hebben die zich rot aan het zoeken was. Maar zou je zulke mensen niet??? Ook niet op zoek gaan naar de eigenaar of wat dan ook.... zo'n halsband kan zo makkelijk af gaan.....

Overigens checken de DA's hier de chip wel bij het overzetten van eigenaar, Of als iemand met een nieuwe kat of als nieuwe client binnen komt. Staat zo'n die dan als vermist geregistreerd, word daar wel degelijk wat mee gedaan. Ik vraag me alleen af.... er zijn inmiddels meerdere sites waar je je dier kan laten registreren. De site die Dowski hier plaatste kende ik niet, mijn katten zijn geregistreerd bij petlook. De vraag is dan, waar vraagt een dierenarts het chipnummer op en zijn die databanken aan elkaar gelinkt?? Ik weet van het asiel dat de dierenartsen hier eigenlijk allemaal petlook gebruiken, maar wat nu als een kat verder weg raakt? Ik geloof dat ik me daar toch maar eens in ga verdiepen!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:32

@ lalidan: hier was is een topic over dat iemand de kat had binnengehaald het was een raskat dus die was héél blij een kat gevonden te hebben. het positieve is de kat is terug en een vriendje extra...

Is het geen paartijd ook momenteel?

Onze kater was 2 jaar geleden ook meer dan 1 maand spoorloos, maar kwam gezond en wel dik terug thuis dus die zat volgens mij ook binnen bij iemand.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:44

Het is nu toch alleen maar gissen waar hij kan zijn. Voor hetzelfde geld is hij weken geleden al aangereden en de bosjes in gekropen, maar hij kan ook nog aan het rondzwerven zijn of bij iemand thuis zitten, je weet het gewoon niet! Hij staat nu geregistreerd bij Petlook, buurtlink, amivedi en dus ook bij de NDG. Wat kun je nog meer doen, ik denk niet veel...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:04

Dat is ook het frustrerende hè, het niet weten...... Inderdaad, het enige wat je kan doen is afwachten.
Ik leef met je mee, en meer kan ik helaas ook niet doen. :(:)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:00

het frusterendste is inderdaad het niet weten :(:)

ik hoop dat ook voor jou het beestje dalijk ineens voor je neus staat :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:51

Ik hou jullie op de hoogte en ondertussen wachten we gewoon weer (on)rustig af! K heb wel een beetje medelijden met mn andere kat, die is zo gewend om naar buiten te gaan, maar de laatste 3 weken hebben we hem al binnen gehouden. Al moet ik zeggen dat hij zich wel goed aanpast!