hoe konijn ombrengen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:41

Ik was allang met het beessie bij de DA, maargoed.. Als je het zelf doet, doe het dan wel goed en snel.. en laat 't beessie ajb niet te lang lijden. Dat is erger dan er zsm een eind aan maken..

HannahFrouk

Begin nou niet met een klap of zo, want dat lukt TOCH niet en dan leidt dat beest nog veel meer.

GEwoon even DA bellen, het hoeft echt geen 140 euro te kosten, en je mag best zoveel respect naar je konijn opbrengen dat je hem nog een beetje met waardigheid aan zn eindje laat komen. Dus gewoon ff een spuitje halen.

tisje

iedereen kan een dier doden, maar niet op een humane manier!! zeker niet als al niet eens weet waar je moet trekken of slaan. (als je het doet, moet je iets vlak achter zn oren leggen (bijv een stok) en dan aan zn achterpoten trekken. maar zoals ik al zei, laat dat beesje geen onnodig pijn lijden en laat het door een bevoegd iemand doen!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:42

Ja maar een mens maak je ook niet af als hij verlamd is dan ;)

Klap met een schep inderdaad. Maar ik zou persoonlijk toch liever een spuitje gaan halen...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:43

Heel erg snel naar de DA gaan... Ik vind dat je zo niet met een dier om kan gaan, maargoed.. En als je dat geld niet voor je dieren over hebt, dan maar geen dieren nemen.. Klinkt hard, maar zo denk ik er over..

Wij zijn ook vaak genoeg met cavia's naar de DA gegaan. Een keertje, cavia was ziek, naar de DA, 80 euro en de volgende dag was hij dood. Maar ik kon me er niet banketstaaf om voelen omdat we alles gedaan hadden om hem te helpen. En een spuitje kost lang geen 140 euro.. ;)

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:43

whow dit is lef hebben.... je zal de nek moeten breken.. kop van romp aftrekken.. ik zou het niet kunnen :r

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:44

Hopelijk heeft de TS allang actie ondernomen, hier moet je niet mee wachten. hopelijk denkt de TS goed na over wat ze doet en hoe ze het doet... Ik had allang de DA of dierenambulance gebeld...

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:44

Ik snap echt niet waarom je hem niet naar de DA brengt voor een spuitje. Draait het alleen maar om het geld?? Misschien had je dan beter op je konijn moeten letten.
Als je paard koliek heeft bel je toch ook de DA?? Waarom dan niet voor een konijn???

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:45

Chiqa schreef:
pinuts schreef:
ik vraag me af of je zoiets in 1 x goed kan doen:S Gatverdamme, snap overigens ook niet dat je een topic maakt om te vragen hoe je je konijn af moet maken.. We zijn nu al 10 minuten verder en konijn heeft nog steeds pijn begrijp ik?

Ik snap dit ook niet hoor, zo ga je toch ook niet met je medemens om als je hem aan heb gereden?

Kijk en dat is nou net het probleem hier. Joehoe het is een konijn, geen medemens. Is toch wel een klein verschil.
Is trouwens veel humaner dan nog uren op de da te wachten....

Anoniem

Sodeletuut schreef:
Heel erg snel naar de DA gaan... Ik vind dat je zo niet met een dier om kan gaan, maargoed.. En als je dat geld niet voor je dieren over hebt, dan maar geen dieren nemen.. Klinkt hard, maar zo denk ik er over..

Ben ik het ook mee eens hoor. Je weet dat een dier ineens heel veel geld kan gaan kosten. Dan vind ik een spuitje van 30 euro nog niks eerlijk gezegd. Beetje egoïstisch om aan het geld te gaan denken, dan maar geen huisdier.

tisje

ik dacht dat het om een wild konijn ging... jeetje je eigen konijn. vind ik wel wat anders, zoals minkie zegt, het draait toch niet om een tientje meer of minder??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:46

Caira schreef:
Chiqa schreef:

Ik snap dit ook niet hoor, zo ga je toch ook niet met je medemens om als je hem aan heb gereden?

Kijk en dat is nou net het probleem hier. Joehoe het is een konijn, geen medemens. Is toch wel een klein verschil.

't konijn heeft waarschijnlijk evenveel pijn als een mens in die situatie, dus moet je net zo snel handelen als bij een mens lijkt me.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:48

Caira schreef:

En dat is nou een nog groter probleem! Waarom zijn mensen belangrijker en verdienen die hun leven meer dan dieren? Omdat dieren niet kunnen vertellen wat ze voelen? Omdat dieren hulpelozer zijn dan mensen? En waarom zou je urenlang moeten wachten op de DA, je rijdt er heen en zegt dat het een spoedgeval is, dan ben je meteen aan de beurt..

Kan hier heel slecht tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:48

minkie schreef:
Ik snap echt niet waarom je hem niet naar de DA brengt voor een spuitje. Draait het alleen maar om het geld?? Misschien had je dan beter op je konijn moeten letten.
Als je paard koliek heeft bel je toch ook de DA?? Waarom dan niet voor een konijn???

Presies, en een spuitje geven kost geen €140 euro, gaat er bij mij niet in.
Heb wel eens vogels weggebracht die ik langs de weg had gevonden, ook op zondag en nooit een rekeing gezien eerlijk gezegd. Ga dat beest daar niet laten liggen ze zal mn leven op mn netvlies gebrand zijn maar goed zo ga ik dr mee om :)

Juul schreef:
't konijn heeft waarschijnlijk evenveel pijn als een mens in die situatie, dus moet je net zo snel handelen als bij een mens lijkt me.

Dankje, dat was dus wat ik bedoelde, dat je het dier niet nodeloos moet laten lijden ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:49

Juul schreef:

Helemaal mee eens, en snel handelen is een klap achter de oren en niet nog uren op de da wachten...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:50

vind dat je een dier niet moet laten lijden omdat het geld kost om hem dood te krijgen. Je kunt er beter wat aan doen ipv achter de computer te zitten. Mijn vader heeft wel eens onze kat doodgeschoten met een luchtbuks toen hij met open buik over straat uitgesmeerd lag en tot onze ontzetting nog leefde. Hij was overgereden door een auto. Dierenambulance kon helaas niet snel terplaatse zijn. Normaal gesproken gaan we altijd naar de dierenarts, maar dit was zo afschuwelijk dat we hem zo snel mogelijk uit zijn lijden wilden verlossen. Was op dat moment woedend op mijn pa, maar achteraf gezien was dit wel de meest diervriendelijke oplossing. Ben er zelf een grote voorstander om het door een dierenarts te laten doen, maar als het beest nog veel meer lijd om daar te moeten komen kun je het beter zelf doen. Maar dat zou ik zelf niet kunnen.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:50

Ragdollcat schreef:
He bah, bij de achterpoten pakken en dan rotklap geven op een tafel, stel dat het niet in 1 x lukt dan lijdt het nog veel meer, TS heeft geen ervaring in het snel doden van een konijn.

Maar het is ook wel een goede manier, voor als je het durft en goed gericht en hard kan slaan.

naja..
ik had er ook geen ervaring mee..
maar moest ratten doden..(voeder ratten)
en dat is gewoon zo hard als je kan..

sorry dat ik dit vertel..

maar de ts moet maar even kijken wat ze doet.
en als ze voor deze optie kiest dan mag ze al haar kracht sparen..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:52

:? Ja ga lekker hier posten ipv meteen een einde te maken aan het lijden van een beest . Onbegrijpelijk.

tisje

voor een konijn heb je echt wat meer kracht nodig dan voor een muis of rat... maar als je hier geen ervaring mee hebt, zeg ik al, moet je het gewoon niet doen!

trouwens, TS is al 10 minuten niet meer op bokt, dus hopelijk is ze met haar gezonde verstand bezig!
Laatst bijgewerkt door tisje op 22-02-09 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

minkie

Caire, Ts durft het niet zelf te doen dus zo snel is die klap achter de oren ook niet....
Wie heeft het over uren op de DA wachten?? Je kan er toch gewoon heen rijden maar dat wil de TS niet....

Ik vind het prima als het konijn een klap zou krijgen en dan uit zijn lijden is verlost maar draai er niet zo om heen een geef dat beest die klap! Vraag desnoods de buurman ofzo...

WolinLotte

D_MR schreef:
harde klap achter de oren.
en anders achterpoten beet pakken en met een rot gang op een hoek van een tafel of iets slaan..
sorry klinkt cru en rot.

Moet stiekem keihard lachen om die opmerking.. mooi omschreven _O- _O- (meer omdat ik het helemaal voor me zie).
Eigenlijk helemaal niet grappig, sorry :\

Ben het er wel mee eens :o en anders ga je als de wiedeweer naar de dierenarts, hup spuit, beestje uit lijden verlost :) , zou niet wakker liggen van 3 tientjes als mijn beestje maar geen pijn heeft.
Ophangen of verdrinken is uit den boze, allebei zorgen ze voor een langzame paniekvolle dood. Als ik hem zou vinden, ik persoonlijk zou wel naar de dierenarts gaan :) .

@Knuffeldier: Ik zou inderdaad ook eerst heel boos worden, achteraf gezien is het een keuze in het belang van je kat geweest. Vind het wel dapper van je vader :) .

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:53

Billy schreef:
Harde klap in de nek werkt, maar je meoet het wel kunnen. Als je het konijn niet in een keer doodslaat vind ik dat je er niet aan moet beginnen, want dan ben je barbaars bezig....

En die kans is groot als je niet precies weet waar je raken moet of het toch eng vind.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:53

LizMD schreef:
Ja maar een mens maak je ook niet af als hij verlamd is dan ;)

Klap met een schep inderdaad. Maar ik zou persoonlijk toch liever een spuitje gaan halen...

nee maar met een mens kan je het nou weer niet vergelijken.
mensen worden niet zo snel uit hun lijden verlost.
die worden onder narcose gehouden of moeten revalideren emt medicijnen etc.
Een konijn of anders dier gaat meestal als er niks aan gedaan kan worden of weinig kans heeft word het uit zn lijden verlost.Bije en mens kan je dat niet doen..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:54

Daar ben ik het absoluut met je over eens, en laten we nou eerlijk zijn, prettig is anders. Maar voor het dier wel zo fair

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:54

Ongelofelijk dat je een topic op internet gaat zitten typen ipv dat je zo'n dier in een doosje legt en er als de sodemieter mee naar de veearts rijdt...
"gaat over de zeik".... yeah right met een gebroken rug...