Hoe achterwerk kat proper maken?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:12

MaaikeMo schreef:
Kan je niet met een scheerapparaatje aan t werk gaan?
1 iemand pakt kat bij nekvel omhoog, en houd achterpoten vast, en andere scheert t met een scheermachine weg? of zit t helemaal tegen de huid?


Volgens mij is een wasbeurt toch minder stressvol..

Tip voor mensen met kittens: wen ze aan een badje, wen ze aan nagels knippen, wen ze aan gebit reinigen. Scheelt zóveel als ze ouder worden!

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 21:55

Chubby: Daar heb je helemaal gelijk in; da's een prima tip.

Wij nemen (helaas wat dat betreft) steeds volwassen katten uit het asiel dus is het steeds weer een gok hoe ze gaan reageren.

Ragdollcat
Berichten: 14688
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:01

Tja, diaree, kan gebeuren, kont onder de kraan inderdaad.

Onze Ragdoll kater, die was ook aan de diaree, huppekee hem op het aanrecht zetten en met de kont naar de afwasbak toe en de kraan open zetten en lauw maken en dan ertegenaan, met zijn tween, vind hij niet zooo erg, zolang het geen zeer doet vind ie het best (gelukkig wel ja), en dan droogdeppen met een handdoek, en klaar is kees.

maar ik kan me goed voorstellen dat het niet bij alle katten kan en dan gaan ze je klauwen, ai ai.

Probeer het met zijn tween te doen, zet het op het aanrecht (wat maakt t uit, je kan toch daarna schrobben dat het aanrecht weer schoon is) en laat het gewoon op zijn poten staan, maar wel vasthouden dat het niet weg kan lopen en dan de ander persoon het water ertegenaan gooien echt, die viezigheid gaat er vanzelf af.