Ouders willen hond in laten slapen, ik niet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:14

Ninette schreef:
dit is dus helaas niet altijd zo, iemand die ik ken had een hele lieve leuke hond nooit wat aan de hand, zoontje van 3 plaagt deze hond erg vaak en ook gemeen, hond geeft een waarschuwing (snauw)dus nog niet eens echt bijten en het beestje kreeg 15 minuten later de spuit van de da.
Hond was gezond,lief en had elders ( gezin zonder kinderen, of met niet gemene kindjes) nog een heel leuk leven kunnen hebben. maar nee afmaken maar. een half jaar later maar weer een nieuw hondje alleen de vraag is hoelang red deze hond het in deze gezin.
Kom je weer een beetje uit op het verhaal van de hond met 100 nietjes in zijn oor....

TS, ik hoop dat je ouders hun verantwoording van hun hond opzich nemen, ook mijn moeder heeft op dit moment een oudje met kwaaltjes en laat vaak zijn urine lopen, maar zolang het hondje eet, speelt en plezier heeft kan hij rekenen op de goede verzorging van mijn moeder. Het zelfde geld voor mijn dieren ik heb voor ze gekozen en ik wil ze het beste geven wat er ook gebeurd

Maar goed, je weet niet wat men tegen de DA heeft gezegd toch? Wanneer de ouders hebben beweerd dat de hond het kind zonder aanleiding heeft gegrepen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:18

Ik ben benieuwd wat jou ouders gaan beslissen, of nog belangrijer de DA, als de hond echt nog zo goed is als jij verteld dan moet het wel een hele slechte DA zijn die hem in wil laten slapen.
EN dat blaffen, is dat echt zo erg dat je buren verderop het horen, terwijl jullie vrij wonen, hoever wonen de buren verwijderd?

Adil18 schreef:
Nee, ik wil daar even zo op reageren: Jij kaart hier aan dat mensen in een bench stoppen als gemakzucht, wat ik erg grof vindt, gezien mijn vader nu al ruim 25 jaar jachthonden opleidt en hij denk ik iets meer weet van honden opleiden dan jij

Adil, Lara Silver is 17 jaar, jou vader werkt al 25 jaar met honden en zal ook meer ervaring hebben lijkt mij denk niet dat je daar aan hoeft te twijfelen :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:37

Chiqa schreef:
Ik ben benieuwd wat jou ouders gaan beslissen, of nog belangrijer de DA, als de hond echt nog zo goed is als jij verteld dan moet het wel een hele slechte DA zijn die hem in wil laten slapen.
EN dat blaffen, is dat echt zo erg dat je buren verderop het horen, terwijl jullie vrij wonen, hoever wonen de buren verwijderd?

Adil18 schreef:
Nee, ik wil daar even zo op reageren: Jij kaart hier aan dat mensen in een bench stoppen als gemakzucht, wat ik erg grof vindt, gezien mijn vader nu al ruim 25 jaar jachthonden opleidt en hij denk ik iets meer weet van honden opleiden dan jij

Adil, Lara Silver is 17 jaar, jou vader werkt al 25 jaar met honden en zal ook meer ervaring hebben lijkt mij denk niet dat je daar aan hoeft te twijfelen :)

Heb je inderdaad gelijk aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:43

Adil18 schreef:
Maar goed, je weet niet wat men tegen de DA heeft gezegd toch? Wanneer de ouders hebben beweerd dat de hond het kind zonder aanleiding heeft gegrepen....

De meeste dierenartsen prikken daar wel doorheen..... ik denk dat er daar meer aan de hand geweest is, kan ook zijn dat de hond een kronkel had, en dat door het pesten verergerd is.....
Je weet het gewoon niet, en zomaar over die dingen speculeren, waarmee je de DA een slechte naam bezorgt, vind ik niet netjes, Ninette......

TS: ik heb ook een oude hond. Als ik zijn kwaaltjes opsom is niemand daar erg van onder de indruk. Als je hem zíet is het wat anders...... en die van mij kan nog wel even mee, maar niet lang meer. Jij houdt van je hond , wilt hem in leven houden, dat snap ik. Maar kun je ook voor je hond kiezen als het nodig is?

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:43

Nou ik denk ook niet dat de dierenarts de hond in laat slapen.Zal wat wezen zeg.Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.Veel succes

Anoniem

Re: Ouders willen hond in laten slapen, ik niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:47

Dat kun jij helemaal niet weten, dat kan soms de eigenaar niet eens goed beoordelen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:56

Kun je niet gewoon zelf de DA bellen en je verhaal doen? Kun je gelijk horen wat die ervan vindt. Als je het vraagt zal de DA daar vast niks over zeggen tegen je ouders. Dierenartsen hebben ook beroepsgeheim.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:42

** ik heb mijn bericht verwijderd en pb gestuurd naar diegene voor wie het bedoelt is, het had niets met het topic van ts te maken maar een bijdiscussie.**

TS, hebben je ouders al gebeld? Het ligt echt aan de situatie van de hond, maar de da kan ook alleen een inschatting doen en advies geven. ( waarop je ouders dan wel een beslissing moeten nemen helaas) Kijk naar wat het eerlijkst is voor de hond, zegt de dierenarts zelf ook dat het echt niet meer kan dan zou inslapen misschien beter zijn, maar als de da hem nog wel goed inschat voor nog een poosje een leuk leven te hebben, heb jij een goede reden om je ouders tegen te houden. Mochten je ouders dan alsnog wel beslissen om hem te laten gaan wens ik jou veel sterkte meid want het lijkt me dan verschrikkelijk om hem te moeten laten gaan. Mag je van je ouders ook niet eerst even rondkijken/vragen of je misschien een ander goed huis voor hem kan vinden?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 21:55

Ik heb even met mijn ouders gepraat en ze zijn nu verandert van standpunt. We gaan haar helemaal van de plaspillen afhalen om te kijken of ze dan stopt met janken. Zo niet dan volgt er een bloed en urine onderzoek om suikersziekte of nierfalen naarboven te halen of juist uit te sluiten. :):) Dus ben echt heel erg blij dat ze niet meer zo kort-door-de-bocht zijn!

Vanacht gaat ze op mijn vaders studeerkamer in haar bench, dat is iets verder van de buren weg.

Er zit trouwens ongv. 10 meter tussen ons huis en de buren (ons huis staat echt helemaal op de rand van het kavel, niet in het midden zeg maar).

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:17

goed om te lezen +:)+ ik hoop dat je nog lekker een poosje van je hond kan genieten en een fijne tijd met hem zal hebben

edit foutje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:53

Focussed schreef:
Ik heb even met mijn ouders gepraat en ze zijn nu verandert van standpunt. We gaan haar helemaal van de plaspillen afhalen om te kijken of ze dan stopt met janken.

Maar hebben ze dit wel iom de DA gesaan, want deze pillen krijgt ze niet voor niets voor het hart.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:57

Als ze plaspillen krijgt is het heel goed mogelijk dat ze 's nachts heel nodig moet plassen. Zeker als ze in een bench zit, gaat ze echt wel wat laten horen. Ze wil haar eigen nest niet bevuilen. Overleg met de DA, er zijn ook andere pillen mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:01

moeilijk, wij hadden een hond van 13, die slechtziend werd, zijn behoefte niet meer goed kon ophouden, dement was en verlatingsangst had en daardoor dus ook begon te janken, op het laatst ging het gewoon niet meer.. hij wist dat hij eigenlijk iets deed wat niet mocht, maar hij kon er niets aan doen, we straften hem er niet voor maar toch.. je zag hem schuldig kijken.. toen ik met hem terugliep van de paarden en hij niet eens meer tijd had om van het asfalt naar het gras te lopen om daar te poepen,(hij kon het dus niet eens een paar seconden ophouden) had ik zoiets oke.. nu is het klaar.. hij vond het vreselijk om even alleen te zijn en ging gewoon te snel achteruit, dus toen hebben wij wel het besluit genomen om hem in te laten slapen omdat het voor hem ook niet leuk meer was.. daarvoor heb ik het ook gerekt maar ik vind wel dat je ook naar de hond moet kijken, is het voor hem nog leuk om te leven? (ik zeg niet dat jij dit niet doet)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:01

Focussed schreef:
Ik heb even met mijn ouders gepraat en ze zijn nu verandert van standpunt. We gaan haar helemaal van de plaspillen afhalen om te kijken of ze dan stopt met janken.

Ze zal die plaspillen niet voor niets hebben gekregen? Anders zal ze weer last hebben van het vocht dat ze vasthoudt.

Zelf een keer tussendoor je bed uit is niet het overwegen waard?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 23:23

Chiqa schreef:
Focussed schreef:

Maar hebben ze dit wel iom de DA gesaan, want deze pillen krijgt ze niet voor niets voor het hart.

Ja in overleg met de DA gaat dit.
Om te kijken of het echt niet van de plaspillen komt moeten we daarmee stoppen namelijk. (Als ze dan nog door jankt en super veel drinkt/plast dan is het duidelijk iets anders).

Nicole288:
Het blijft helaas niet bij 1x er extra uit. Iedere dag om half 5 buiten staan met de hond gaat gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:30

Nicole288 schreef:
Ze zal die plaspillen niet voor niets hebben gekregen? Anders zal ze weer last hebben van het vocht dat ze vasthoudt.

Ze schreef toch dat ze die voor het ruisje gaven? ;)
Pak van mn hart dat jullie het onder begleiding doen van de DA, je wil natuurlijk niet dat het ene probleem wordt opgelost en het dodelijkere probleem dan de kop op zal steken, wel fijn dat ej ouders het iid willen proberen en de DA er niet meteen een spuit in heeft gezet!!

Kan me wel voorstellen hoor dat je niet elke dag om 5 uur smorgens hem uit kan laten.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 02:12

Focussed schreef:
Iedere dag om half 5 buiten staan met de hond gaat gewoon niet.

Waarom niet :? Het is maar wat je er voor over hebt. Een plas is zo gedaan als ze nodig moet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 02:32

Mijn eerste gedachte was; hoe kan het dat de buurvrouw de hond hoort en jullie niet?? Als je notabene vrijstaand woont?

Misschien kun je nog eens met je ouders praten, dat je het er eigelijk niet mee eens bent omdat ze nog heel vrolijk is, dat je haar best bij jou op de kamer wilt hebben zodat ze niet jankt. Evt kun je haar altijd nog aanbieden als herplaatser, misschien kan iemand anders haar nog een leuke oude dag geven.

En ja, eigelijk ben ik het wel eens met Nicole, als je de hond graag wilt houden moet je er wat voor over hebben, even naar buiten voor een plasje hoeft maar een paar minuten te duren en met een beetje handigheid hoef je je er niet eens voor aan te kleden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 11:39

Nicole288 schreef:
Focussed schreef:
Iedere dag om half 5 buiten staan met de hond gaat gewoon niet.

Waarom niet :? Het is maar wat je er voor over hebt. Een plas is zo gedaan als ze nodig moet.

Hebben we allang geprobeert, maar het vervelende is dat ze dan denkt dat we ook al op zijn en uit haar bench wil en gewoon blijft janken net zolang tot ze der uit mag.

Nicole288 schreef:
Mijn eerste gedachte was; hoe kan het dat de buurvrouw de hond hoort en jullie niet?? Als je notabene vrijstaand woont?

Snap ik ook niet. Wij horen haar soms, maar heel ver weg omdat ze aan de achterkant (wij hebben een voor en achterhuis) van het huis staat. Maar de buuf is nogal een zeikerd hoor, die gaat gerust om 5 uur 's nachts buiten staan om te kijken waar het vandaan komt als ze ook maar een piepje hoort.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:33

Focussed schreef:
Nicole288 schreef:

Hebben we allang geprobeert, maar het vervelende is dat ze dan denkt dat we ook al op zijn en uit haar bench wil en gewoon blijft janken net zolang tot ze der uit mag.

Dat is een kwestie van consequent zijn, gewoon even 2 weken volhouden en dan merkt ze dat blijven janken geen zin heeft en houd het vanzelf op. Haar eruit laten om van het gejank af te zijn is het domste wat je dan kunt doen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:36

We negeren haar al zeker 3 weken, ze blijft rustig door gaan tot iemand komt om 6 uur.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:55

Als ze echt nodig moet plassen zal ze niet stoppen met janken.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:56

Ja maar ergens is het toch logisch dat ze jankt ? Ze krijgt plaspillen, dus ze moet nodig.
Hoelaat word ze 's avonds uitgelaten? ( laatste ronde dus )

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:03

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze jankt omdat ze een beetje dement wordt, dan heeft negeren niet zoveel zin, want ze snappen het gewoon niet. Het kan natuurlijk ook door het plassen komen, maar ze is al zo oud dat ik het niet raar zou vinden als ze toch dement aan het worden is. Ik hoop dat het zonder de plaspillen beter gaat, ben benieuwd hoe het dan gaat lopen, op deze leeftijd stapelen de kwaaltjes zich ook wel langzaam op natuurlijk.
Wel fijn dat je ouders toch van gedachten zijn veranderd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 14:24

Wij denken ook dat het een combinatie is van moeten plassen en dementie.
Ze wordt om 23.00 nog uitgelaten 's avonds en dan 's ochtends meteen om 06.00 weer.

En vanaf 19.00 mag ze trouwens niet meer drinken tenzij ze nog heeft gegeten, aangezien ze zich nogal graag helemaal voltankt voor het slapen gaan. Dit doen we omdat ze anders wel heel erg met haar 'pootjes gekruist' zit in der bench 's nachts.