Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
doom schreef:Teziej schreef:Ga je trouwens elke keer hetzelfde gebied in? Wat hij ook kan doen is zijn terretorium vergroten, van jullie huis, naar bv het bos waar jullie heen gaan. Hij wordt dan steeds dominanter naar mensen,honden toe. Dat doet die van ons ook.
Ik zou eens op de site van Martin gaus kijken, die heeft ons namelijk de clicker training geleert, en ik moet zeggen dat het echt snel werking heeft.Succes ermee!
Nee we gaan niet iedere keer het zelfde gebied in ( ook altijd gewoon met de auto er naar toe)
Wel is het altijd het zelfde normale rondje wat dagelijks gebeurd.. hier is hij dan ook altijd gewoon vast.
Ik denk dat ik ook met hem ga fietsen
Zilfstar schreef:Je benoemt het zelf als: hond heeft de maling aan mij. Dan heeft je hond dus geen respect voor je, ben jij dus niet de baas maar hij en bepaalt hij dus wanneer hij komt. Niet jij. deze hond is dominant en slim zeg je zelf. ja hij is heel slim: Hij is jou de baas geworden! Ga idd een goede cursus zoeken en steek daarbij je kop niet in het zand. Vertel aan je nieuwe instructeur dat het een lieve hond is, maar dat hij wel de baas is over jou.
Adil18 schreef:Zilfstar schreef:Je benoemt het zelf als: hond heeft de maling aan mij. Dan heeft je hond dus geen respect voor je, ben jij dus niet de baas maar hij en bepaalt hij dus wanneer hij komt. Niet jij. deze hond is dominant en slim zeg je zelf. ja hij is heel slim: Hij is jou de baas geworden! Ga idd een goede cursus zoeken en steek daarbij je kop niet in het zand. Vertel aan je nieuwe instructeur dat het een lieve hond is, maar dat hij wel de baas is over jou.
Juist hij weet overduidelijk dat het ok is de grenzen te overschrijden, wat wil zeggen dat jullie tot nu toe geen goede consequenties aan het overschrijden van de grenzen hebben verbonden. het is net als met paarden en kleine kinderen: Op je streep gaan staan en niet toegeven, ja is ja en nee is nee, ten alle tijden! Kom hier is kom hier, en niet: "Oke, laat maar, de auto is nu toch al voorbij, laat maar lopen" (ik noem maar wat)
Citaat:Idd: iets wat ik al gelezen heb hier is 2 uur lang hem poeslief voorroepen. Ja en als die dan komt wordt ie dan beloond? Of krijgt ie op zijn fl*kker? In elk geval wordt ie aangelijnd en meegenomen. Dat is negatief dus hond heeft geleerd: voorkomen = aangelijnd worden = ik kom dus niet meer.
Voorkomen is voorkomen. 1 miss 2 keer het commando. Kom je niet? Dan heb jij (de hond) een probleem. Baas pakt haar biezen draait om en loopt weg. Gedecideerd en zonder om te kijken. Toegegeven dat vraagt veel van de baas, want je hebt de neiging continue om te kijken.
doom schreef:Op internet zagen we een schokband staan ( zelfde soort idee als het gooien met iets en dan hier commanda zeggen) de dingen zijn alelen 200 euro.. en kan je dus via een afstandbediening hem een schok geven als hij niet luisterd. maarja of dat nou de oplossing is ?
EmEm schreef:Ik dacht dat we in deze tijd wel een beetje van slipketting, correctie, ik-ben-de-baas-methode, af waren. Maar helaas niet......
Ik wil een hond die respect toont omdat ik de zelfverzekerde, rustige roedelleider ben. Niet omdat hij denkt: sjit, krijg ik dadelijk weer op mijn flikker dus ik zal maar snel luisteren.
Voer is er niet om de hond om te kopen, maar om te belonen wanneer hij iets goed doet. Dan versterk je dat gedrag. Dat vind ik leuker om te doen dan hem aan zijn nek te sjorren en de dominante baas uit te hangen. Daar heb ik geen hond voor. Ik hoef niks te bewijzen, ik ben gewoon de baas, ik ben consequent, maar ik hou er niet van om het beest daarvoor pijn te moeten doen.
Bovendien vindt ik dat een hond ook gewoon hond mag zijn. Ik hoef geen robot.
Hou je aub verre van die schokband. Daar leer je een hond alleen maar ontwijkgedrag mee. Daar gaat hij echt niet beter van komen hoor. Ik kan me voorstellen als het gevaarlijk voor een hond wordt dat dat een aller, allerlaatste oplossing zou zijn en dan alleen nog in zeer kundige handen.
Een grote poedel is een zeer intelligente hond, die moet je echt bezig houden. Dus zoals al eerder gezegd is: ga met die hond op behendigheid of zoiets. Dan leert hij dat het leuk is om met de baas op pad te gaan, want die zorgt ervoor dat zijn leven leuk is. Bovendien leert hij op een spelenderwijze manier om commando's op te volgen. De hond is nog vrij jong, dus hij heeft gewoon veel energie die hij nu op een verkeerde manier gebruikt.
Dan zul je zien dat het allemaal goed komt!
EmEm schreef:Ik vind die hond juist nog jong: 1,5 jaar! Dat is toch niet oud? Op zo'n leeftijd kun je dat beest toch nog vanalles leren. Het is niet zo dat hij nu compleet gestoord gedrag heeft aangeleerd. Hij luistert gewoon niet.
Een strenge methode is daarvoor echt niet de enige oplossing.
Daarom denk ik dat ze naar een behendigheidstraining moet gaan. Volgens mij lost actief met leuke dingen bezig zijn met deze hond al de helft van het probleem op. Hij gaat de baas dan associëren met iets leuks en leert commando's.
EmEm schreef:Haha, ik heb zo'n hond (maar doet het gelukkig niet altijd meer), dus eigenlijk bak ik er ook niks van. Maar die van mij heeft ook niet de trainingsbereidheid zoals die van een koningspoedel
Bij die van mij werkte het gelukkig om gewoon weg te lopen of de auto te starten (dat is het voordeel als je in het bos wandelt).
Maar ik denk dat dit probleem niet op te lossen is door het probleem zelf aan te pakken (klinkt wel heel onlogisch). Volgens mij heeft deze hond idd geleerd dat hij de baas is en hij bepaalt wat er gebeurd. Dus zullen ze de hele omgang met de hond moeten veranderen anders verzint hij wel weer wat anders. En daar heb je natuurlijk een hele waslijst aan regels voor, zoals jij loopt eerst de deur uit dan pas de hond, hond pas eten als jij hebt gehad, niet reageren als de hond wat wil enz. En dat lukt waarschijnlijk ook wel als je dat doet met hulp van een hondenschool of goede trainer. Maar mensen moeten daar ook wel de energie in willen steken.
Ik denk dat de hele houding t.o.v de hond vanzelf verandert als ze er mee gaan werken.
En dat weglopen als je roept is niet meteen op te lossen. Dat lukt waarschijnlijk alleen aan de lange lijn. Komt hij dan niet, dan kun je hem naar je toe halen en zorgen dat het leuk is om bij de baas te komen (met een speeltje of iets anders wat de hond leuk vindt).
Citaat:Of je gooit hem een slipketting tegen zijn bast als hij wegloopt, en als hij komt op commando beloon je hem. Niet met koekjes, gewoon met je stem en een aai
liedje89 schreef:Ik heb trouwens nooit geweten dat poedel heel werkwillig/slim zouden zijn. Bij ons op cursus zij de trainer juist altijd dat de poedel 5 minuten extra kreeg om de oefening te doen, omdat ze zo koppig zouden zijn.
EmEm schreef:liedje89 schreef:Ik heb trouwens nooit geweten dat poedel heel werkwillig/slim zouden zijn. Bij ons op cursus zij de trainer juist altijd dat de poedel 5 minuten extra kreeg om de oefening te doen, omdat ze zo koppig zouden zijn.
Voornamelijk de grote/koningspoedel is erg intelligent en heel veel te leren. Je zag/ziet ze ook heel vaak in circussen en ze worden ook wel opgeleid als blindengeleidehond.