Ik weet me geen raad meer met mijn hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:59

onze hond doet dit ook.. We hebben gestrafd, en beloond.. Maar niets hielp.. Hij loopt ook gewoon vast, maar in de zomer gaat die mee naar het land, en kan die de hele dag los lopen..
Wij hebben hem gewoon ontzettend beloond als die kwam ( eerst uitzoeken wat die lekker vind, en dan voor je gaat wandelen geen eten geven )... En dit gaat eigenlijk redelijk goed!! alleen met andere honden gaat het niet zo goed..

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:02

Een aantal van de dingen die jouw hond doet doet mijn hond ook. Ik heb nu dinsdagavond een afspraak bij een hondeschool bij ons in de buurt om eens kennis te maken. Heb hun eerst een lange email gestuurd met het verhaal van mijn hond en ik en toen werd ik uitgenodigt om een keer langs te komen.

Mijn hondje is ook super intelligent en ik denk dat het geestelijk te weinig uitdagingen krijgt. Vandaar dat ik toch besloten heb een curcus te volgen. Ga dinsdag ook bespreken welke curcus dan, maar heb er veel zin in en hoop dat ik daarna heel veel van mijn hondje kan gaan genieten.

Nu plak ik hem soms het liefste achter het behang. This een schat maar soms maakt hij mij gek (hij lijkt ook een beetje op een adhd hondje, pfff wat een energie).

Maar ik hoop dinsdag dus opnieuw met hem te kunnen beginnen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:02

Ik had een spanjaard en die kon ook niet los,was echt een ramp.Ik ben naar een hondeschool gegaan en heel langzaam ging het beter.Ik heb toen ook behendigheid gedaan en dat ging ook goed, hij bleef steeds beter naast me lopen.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:07

doom schreef:
Teziej schreef:
Ga je trouwens elke keer hetzelfde gebied in? Wat hij ook kan doen is zijn terretorium vergroten, van jullie huis, naar bv het bos waar jullie heen gaan. Hij wordt dan steeds dominanter naar mensen,honden toe. Dat doet die van ons ook.

Ik zou eens op de site van Martin gaus kijken, die heeft ons namelijk de clicker training geleert, en ik moet zeggen dat het echt snel werking heeft. ;) Succes ermee!

Nee we gaan niet iedere keer het zelfde gebied in ( ook altijd gewoon met de auto er naar toe)
Wel is het altijd het zelfde normale rondje wat dagelijks gebeurd.. hier is hij dan ook altijd gewoon vast.
Ik denk dat ik ook met hem ga fietsen :j

Fietsen vinden ze zeker leuk :j Ik zou er alleen zeker van zijn dat hij dan normaal aan de riem loopt.
Heb ik zelf ook gehad, ik werd alle kanten op gesleurd en ben van me fiets gelazerd _O-
Ze moeten het even doorhebben, je kan ze altijd wel belonen als ze het goed doen, dan zien ze de lol
er sneller in. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:10

Gezien het verhaal zit ik toch echt te denken dat het hier gaat om een verwende poepzak als ik zo vrij mag zijn.

Mijn vader heeft heel veel honden opgeleidt, daar ben ik vaak bij geweest. Ook met onze Bruno. Hij was ook erg dominant in de omgang en deed ook wel eens alsof hij helemaal niks hoorde. Mijn vader sleepte hem dan aan zijn nekvel naar de plek waar hij als eerste riep de hond riep. Ja, de hond joelde als de pest natuurlijk want hij was vreselijk stoer, maar een enorme jankbal :+ Ach die twee hebben vaak ruzie gehad in het begin. Als dat dominante van hem er dan weer uitkwam dwong pap hem op zijn rug en beet in zijn hals. Op gegeven moment kwam de dag dat Bruno van zijn plek in de kamer op wilde staan terwijl hij het commando blijf had gekregen. Mijn vader stond op en riep zijn naam. Bruno ging liggen draaide zich op zijn rug, kwispelde heel erg voorsichtig en keek paps aan op een manier van: "Ja oke, ik weet het, jij bent de baas!". Vanaf dat moment liep het, maar toen was bruno nog niet eens zo oud als de jouwe nu is. Overigens is het nu een geweldig beest, heeft zo'n beetje alle diploma's op jachtgebied en is zelfs een keer Nederlands kampioen geworden (en 'Beste van het ras' in 2002)!

Maar goed, het klinkt verdraait hard, maar het is voor een jachthond erg belangrijk goed onder appèl te staan, anders is zo'n hond te gevaarlijk om mee te nemen op jacht.

Ik zou er echt voor gaan onder een begeleiding van en profi je hond harder aan te pakken, want dat heeft hij in mijn ogen nodig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:11

Hardlopen vond mijn hond ook erg leuk en bleef ook als hij moe was netjes naast me lopen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:15

Je benoemt het zelf als: hond heeft de maling aan mij. Dan heeft je hond dus geen respect voor je, ben jij dus niet de baas maar hij en bepaalt hij dus wanneer hij komt. Niet jij. deze hond is dominant en slim zeg je zelf. ja hij is heel slim: Hij is jou de baas geworden! Ga idd een goede cursus zoeken en steek daarbij je kop niet in het zand. Vertel aan je nieuwe instructeur dat het een lieve hond is, maar dat hij wel de baas is over jou. Deze hond heeft geleerd zo lang hij aan de lijn is te luisteren maar zodra hij los is niet meer. Dan heb jij dus niks te zeggen over hem. Deze hond is dus niet super goed opgevoed en zeer gehoorzaam. Hij dult jouw commando's (tot wanneer? Hij is pas 1,5 jaar oud!), maar als het effe kan vertrekt ie en trekt naar jou een lange neus. En naar iedereen zo te horen. Koekjes helpen hier niet, mss clickermethode en anders in elk geval een arde methode. Dominate honden meto je niet met koekjes bestrijden maar met evenveel slimheid. Enh doe dat niet alleen, want als hij door krijgt dat JIJ de bas gaat worden kan ie wel eens lelijk op je af komen. (Spreek uit ervaring, maar mijn hond probeerde de baas te worden en dat heb ik niet toegestaan. Jij bent al een fase verder. Deze hond heeft de heerschappij al)
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 19-02-09 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:17

Clicker training heb daar al aan gedacht?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:19

Zilfstar schreef:
Je benoemt het zelf als: hond heeft de maling aan mij. Dan heeft je hond dus geen respect voor je, ben jij dus niet de baas maar hij en bepaalt hij dus wanneer hij komt. Niet jij. deze hond is dominant en slim zeg je zelf. ja hij is heel slim: Hij is jou de baas geworden! Ga idd een goede cursus zoeken en steek daarbij je kop niet in het zand. Vertel aan je nieuwe instructeur dat het een lieve hond is, maar dat hij wel de baas is over jou.

Juist hij weet overduidelijk dat het ok is de grenzen te overschrijden, wat wil zeggen dat jullie tot nu toe geen goede consequenties aan het overschrijden van de grenzen hebben verbonden. het is net als met paarden en kleine kinderen: Op je streep gaan staan en niet toegeven, ja is ja en nee is nee, ten alle tijden! Kom hier is kom hier, en niet: "Oke, laat maar, de auto is nu toch al voorbij, laat maar lopen" (ik noem maar wat)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:24

Adil18 schreef:
Zilfstar schreef:
Je benoemt het zelf als: hond heeft de maling aan mij. Dan heeft je hond dus geen respect voor je, ben jij dus niet de baas maar hij en bepaalt hij dus wanneer hij komt. Niet jij. deze hond is dominant en slim zeg je zelf. ja hij is heel slim: Hij is jou de baas geworden! Ga idd een goede cursus zoeken en steek daarbij je kop niet in het zand. Vertel aan je nieuwe instructeur dat het een lieve hond is, maar dat hij wel de baas is over jou.

Juist hij weet overduidelijk dat het ok is de grenzen te overschrijden, wat wil zeggen dat jullie tot nu toe geen goede consequenties aan het overschrijden van de grenzen hebben verbonden. het is net als met paarden en kleine kinderen: Op je streep gaan staan en niet toegeven, ja is ja en nee is nee, ten alle tijden! Kom hier is kom hier, en niet: "Oke, laat maar, de auto is nu toch al voorbij, laat maar lopen" (ik noem maar wat)

Idd: iets wat ik al gelezen heb hier is 2 uur lang hem poeslief voorroepen. Ja en als die dan komt wordt ie dan beloond? Of krijgt ie op zijn fl*kker? In elk geval wordt ie aangelijnd en meegenomen. Dat is negatief dus hond heeft geleerd: voorkomen = aangelijnd worden = ik kom dus niet meer.

Voorkomen is voorkomen. 1 miss 2 keer het commando. Kom je niet? Dan heb jij (de hond) een probleem. Baas pakt haar biezen draait om en loopt weg. Gedecideerd en zonder om te kijken. Toegegeven dat vraagt veel van de baas, want je hebt de neiging continue om te kijken.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 13:43

Citaat:
Idd: iets wat ik al gelezen heb hier is 2 uur lang hem poeslief voorroepen. Ja en als die dan komt wordt ie dan beloond? Of krijgt ie op zijn fl*kker? In elk geval wordt ie aangelijnd en meegenomen. Dat is negatief dus hond heeft geleerd: voorkomen = aangelijnd worden = ik kom dus niet meer.

Voorkomen is voorkomen. 1 miss 2 keer het commando. Kom je niet? Dan heb jij (de hond) een probleem. Baas pakt haar biezen draait om en loopt weg. Gedecideerd en zonder om te kijken. Toegegeven dat vraagt veel van de baas, want je hebt de neiging continue om te kijken.

In die 2.5 uur tijd, is hem ook een keer een stok toegegooid ( zonder dat hij het zag) ook zo'n methode om een hond bij je te krijgen.
Er is idd het ook lief aan hem gevraagd met een koekje erbij.
Ook gewoon op een bankje zitten en volledig negeren ..
Spelen met de andere hond ( hem dus jaloers maken)
En ja ook gewoon weg lopen...., hij volgt ook wel dat is het niet .. maar wel op 10 meter afstand.. dus als je vanuit het bos naar huis toe wilt lopen ( wat toevallig afgelopen weekend het geval was) dan kan hij niet 10 meter achter je ff alleen de rontonde overlopen ..
dus de biezen pakken ging gewoon niet.

Op internet zagen we een schokband staan ( zelfde soort idee als het gooien met iets en dan hier commanda zeggen) de dingen zijn alelen 200 euro.. en kan je dus via een afstandbediening hem een schok geven als hij niet luisterd. maarja of dat nou de oplossing is ?

Sweetselina

Re: Ik weet me geen raad meer met mijn hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:47

Nee dat lijkt me echt geen goede manier.

Gewoon op curcus gaan en probleem voorleggen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:48

doom schreef:
Op internet zagen we een schokband staan ( zelfde soort idee als het gooien met iets en dan hier commanda zeggen) de dingen zijn alelen 200 euro.. en kan je dus via een afstandbediening hem een schok geven als hij niet luisterd. maarja of dat nou de oplossing is ?

Wij hebben ook zo'n teletac. Bruno luistert goed, maar tijdens de jacht heeft hij van die dagen dat hij zijn instinct voor zijn verstand laat gaan. Maar hij heeft geloof ik maar twee keer een schok gehad met dat ding, het is nu voldoende dat we dat ding om zijn nek leggen tijdens de jacht.

Overigens moet ik erbij zeggen dat veel mensen dit hier hebben, mensen met verstand van honden die dit apparaat gebruiken om te voorkomen dat de hond in de vuurlinie komt, maar dat lijkt me bij jouw hond minder noodzakelijk. Dit is echt zo'n laatste oplossing zeg maar. Ik denk dat jullie er ook komen als jullie je in jullie hele gedrag ten opzichte van de hond iets harder en consequenter opstellen...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:12

Leuk met zo'n clicker op het trainingveld ja, maar als je m los hebt lopen en hij stuift er vandoor kun je die klicken ook wel in de wilgen hangen..

De site van onze club trouwens: http://www.hsob.nl ..
Staat ook helemaal uitgelegd hoe&waarom er getraint wordt op de 'strenge' manier. In het begin heb ik wel een gedacht van hmm, kan dat nou niet anders.. Maar als je ziet wat een tophond wij er voor terug gekregen hebben. Wij zijn zijn leider, en als wij maar duidelijk communiceren (dus vrij streng) doet hij alles voor ons, juist omdat hij weet waar hij aan toe is en niet wordt omgekocht met koekjes

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:07

Ik dacht dat we in deze tijd wel een beetje van slipketting, correctie, ik-ben-de-baas-methode, af waren. Maar helaas niet......
Ik wil een hond die respect toont omdat ik de zelfverzekerde, rustige roedelleider ben. Niet omdat hij denkt: sjit, krijg ik dadelijk weer op mijn flikker dus ik zal maar snel luisteren.
Voer is er niet om de hond om te kopen, maar om te belonen wanneer hij iets goed doet. Dan versterk je dat gedrag. Dat vind ik leuker om te doen dan hem aan zijn nek te sjorren en de dominante baas uit te hangen. Daar heb ik geen hond voor. Ik hoef niks te bewijzen, ik ben gewoon de baas, ik ben consequent, maar ik hou er niet van om het beest daarvoor pijn te moeten doen.
Bovendien vindt ik dat een hond ook gewoon hond mag zijn. Ik hoef geen robot.

Hou je aub verre van die schokband. Daar leer je een hond alleen maar ontwijkgedrag mee. Daar gaat hij echt niet beter van komen hoor. Ik kan me voorstellen als het gevaarlijk voor een hond wordt dat dat een aller, allerlaatste oplossing zou zijn en dan alleen nog in zeer kundige handen.

Een grote poedel is een zeer intelligente hond, die moet je echt bezig houden. Dus zoals al eerder gezegd is: ga met die hond op behendigheid of zoiets. Dan leert hij dat het leuk is om met de baas op pad te gaan, want die zorgt ervoor dat zijn leven leuk is. Bovendien leert hij op een spelenderwijze manier om commando's op te volgen. De hond is nog vrij jong, dus hij heeft gewoon veel energie die hij nu op een verkeerde manier gebruikt.

Dan zul je zien dat het allemaal goed komt! :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:12

EmEm schreef:
Ik dacht dat we in deze tijd wel een beetje van slipketting, correctie, ik-ben-de-baas-methode, af waren. Maar helaas niet......
Ik wil een hond die respect toont omdat ik de zelfverzekerde, rustige roedelleider ben. Niet omdat hij denkt: sjit, krijg ik dadelijk weer op mijn flikker dus ik zal maar snel luisteren.
Voer is er niet om de hond om te kopen, maar om te belonen wanneer hij iets goed doet. Dan versterk je dat gedrag. Dat vind ik leuker om te doen dan hem aan zijn nek te sjorren en de dominante baas uit te hangen. Daar heb ik geen hond voor. Ik hoef niks te bewijzen, ik ben gewoon de baas, ik ben consequent, maar ik hou er niet van om het beest daarvoor pijn te moeten doen.
Bovendien vindt ik dat een hond ook gewoon hond mag zijn. Ik hoef geen robot.

Hou je aub verre van die schokband. Daar leer je een hond alleen maar ontwijkgedrag mee. Daar gaat hij echt niet beter van komen hoor. Ik kan me voorstellen als het gevaarlijk voor een hond wordt dat dat een aller, allerlaatste oplossing zou zijn en dan alleen nog in zeer kundige handen.

Een grote poedel is een zeer intelligente hond, die moet je echt bezig houden. Dus zoals al eerder gezegd is: ga met die hond op behendigheid of zoiets. Dan leert hij dat het leuk is om met de baas op pad te gaan, want die zorgt ervoor dat zijn leven leuk is. Bovendien leert hij op een spelenderwijze manier om commando's op te volgen. De hond is nog vrij jong, dus hij heeft gewoon veel energie die hij nu op een verkeerde manier gebruikt.

Dan zul je zien dat het allemaal goed komt! :D

Allemaal heel fraai, maar je ziet dat het hier al om en relatief oude hond gaat (als het gaat om het leren van juist en fout) en dat het foute gedrag erin gesleten zit...Dan werkt deze aanpak bij heel veel honden niet. Hoe zou je dat dan aanpakken?

Ben het met je eens dat de TS zich ver moet houden van een teletac. Ik ken hier alleen maar hondenmensen die daar mee werken en vooral om te voorkomen dat hun instinct voor het verstand komt, hond een dier achterna gaat en in de vuurlinie komt (vooral bij drijfjachten erg gevaarlijk), zoals ik dus al zei. Zoiets werkt echter niet per definitie ontwijkgedrag mee. Mijn vader gebruikt hem dus alleen wanneer de hond instinctief achter wild aan gaat en daarbij dreigt in de vuurlinie te komen (of te dichte bij een straat).

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:38

Ik vind die hond juist nog jong: 1,5 jaar! Dat is toch niet oud? Op zo'n leeftijd kun je dat beest toch nog vanalles leren. Het is niet zo dat hij nu compleet gestoord gedrag heeft aangeleerd. Hij luistert gewoon niet.
Een strenge methode is daarvoor echt niet de enige oplossing.

Daarom denk ik dat ze naar een behendigheidstraining moet gaan. Volgens mij lost actief met leuke dingen bezig zijn met deze hond al de helft van het probleem op. Hij gaat de baas dan associëren met iets leuks en leert commando's.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:43

EmEm schreef:
Ik vind die hond juist nog jong: 1,5 jaar! Dat is toch niet oud? Op zo'n leeftijd kun je dat beest toch nog vanalles leren. Het is niet zo dat hij nu compleet gestoord gedrag heeft aangeleerd. Hij luistert gewoon niet.
Een strenge methode is daarvoor echt niet de enige oplossing.

Daarom denk ik dat ze naar een behendigheidstraining moet gaan. Volgens mij lost actief met leuke dingen bezig zijn met deze hond al de helft van het probleem op. Hij gaat de baas dan associëren met iets leuks en leert commando's.

Oud genoeg om al een hoop nare zaken als gewoonte te hebben dat bedoelde ik er meer mee te zeggen, maar inderdaad jong genoeg om mee te werken.

Laatste lijkt me een leuke oplossing, maar wat als hond er dus vandoor gaat en als je roept je aankijkt van: Bekijk het maar! Wat zou je dan doen?

(niet lüllig bedoeld of zo, maar het komt op me over alsof je wel hte een en ander van honden weet, dus ben eigenlijk best benieuwd! :) )

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:00

Haha, ik heb zo'n hond (maar doet het gelukkig niet altijd meer), dus eigenlijk bak ik er ook niks van :D. Maar die van mij heeft ook niet de trainingsbereidheid zoals die van een koningspoedel :D Bij die van mij werkte het gelukkig om gewoon weg te lopen of de auto te starten (dat is het voordeel als je in het bos wandelt).

Maar ik denk dat dit probleem niet op te lossen is door het probleem zelf aan te pakken (klinkt wel heel onlogisch). Volgens mij heeft deze hond idd geleerd dat hij de baas is en hij bepaalt wat er gebeurd. Dus zullen ze de hele omgang met de hond moeten veranderen anders verzint hij wel weer wat anders. En daar heb je natuurlijk een hele waslijst aan regels voor, zoals jij loopt eerst de deur uit dan pas de hond, hond pas eten als jij hebt gehad, niet reageren als de hond wat wil enz. En dat lukt waarschijnlijk ook wel als je dat doet met hulp van een hondenschool of goede trainer. Maar mensen moeten daar ook wel de energie in willen steken.
Ik denk dat de hele houding t.o.v de hond vanzelf verandert als ze er mee gaan werken.

En dat weglopen als je roept is niet meteen op te lossen. Dat lukt waarschijnlijk alleen aan de lange lijn. Komt hij dan niet, dan kun je hem naar je toe halen en zorgen dat het leuk is om bij de baas te komen (met een speeltje of iets anders wat de hond leuk vindt).

Anoniem

Re: Ik weet me geen raad meer met mijn hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:02

Of je gooit hem een slipketting tegen zijn bast als hij wegloopt, en als hij komt op commando beloon je hem. Niet met koekjes, gewoon met je stem en een aai :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:12

EmEm schreef:
Haha, ik heb zo'n hond (maar doet het gelukkig niet altijd meer), dus eigenlijk bak ik er ook niks van :D. Maar die van mij heeft ook niet de trainingsbereidheid zoals die van een koningspoedel :D Bij die van mij werkte het gelukkig om gewoon weg te lopen of de auto te starten (dat is het voordeel als je in het bos wandelt).

Maar ik denk dat dit probleem niet op te lossen is door het probleem zelf aan te pakken (klinkt wel heel onlogisch). Volgens mij heeft deze hond idd geleerd dat hij de baas is en hij bepaalt wat er gebeurd. Dus zullen ze de hele omgang met de hond moeten veranderen anders verzint hij wel weer wat anders. En daar heb je natuurlijk een hele waslijst aan regels voor, zoals jij loopt eerst de deur uit dan pas de hond, hond pas eten als jij hebt gehad, niet reageren als de hond wat wil enz. En dat lukt waarschijnlijk ook wel als je dat doet met hulp van een hondenschool of goede trainer. Maar mensen moeten daar ook wel de energie in willen steken.
Ik denk dat de hele houding t.o.v de hond vanzelf verandert als ze er mee gaan werken.

En dat weglopen als je roept is niet meteen op te lossen. Dat lukt waarschijnlijk alleen aan de lange lijn. Komt hij dan niet, dan kun je hem naar je toe halen en zorgen dat het leuk is om bij de baas te komen (met een speeltje of iets anders wat de hond leuk vindt).

Ik ben het wel met je eens. Alleen bij onze hond werkt Hard weglopen dan wel wegrennen heel goed, Vooral wanneer je op onbekent terein bent wil de hond zijn roedel echt niet kwijt raken.
Moet ik zeggen dat we met onze hond nooit echt problemen hebben gehad. We hebben wel tot ie bijna 2 jaar op gehoorzaamheidstraining gezeten en daarna nog een tijdje behendigheid gedaan. Dus wij zitten denk in de catagorie voorkomen is beter dan genezen(we hebben alleen clicker training gedaan trouwens, en onze hond is echt geen schooier).

Ik heb trouwens nooit geweten dat poedel heel werkwillig/slim zouden zijn. Bij ons op cursus zij de trainer juist altijd dat de poedel 5 minuten extra kreeg om de oefening te doen, omdat ze zo koppig zouden zijn. :P

Citaat:
Of je gooit hem een slipketting tegen zijn bast als hij wegloopt, en als hij komt op commando beloon je hem. Niet met koekjes, gewoon met je stem en een aai

voor een hond is een aai niet perce een beloning. De meeste honden hebben liever dat je van ze af blijft. vooral als je ze boven op het hoofd aait of ze tegen de borst aan klopt (maar dan wel vaak zo hard dat het lijkt of je de deurmat aan het uitkloppen bent)

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:33

liedje89 schreef:
Ik heb trouwens nooit geweten dat poedel heel werkwillig/slim zouden zijn. Bij ons op cursus zij de trainer juist altijd dat de poedel 5 minuten extra kreeg om de oefening te doen, omdat ze zo koppig zouden zijn. :P

Voornamelijk de grote/koningspoedel is erg intelligent en heel veel te leren. Je zag/ziet ze ook heel vaak in circussen en ze worden ook wel opgeleid als blindengeleidehond.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:34

Nogmaals: TS..gewoon op cursus gaan :j

Daar heb je veel meer aan dan dit, dan kan je net zo goed een boek kopen...

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:38

Ja tjee zeg wat verwacht je nou?
Sorry hoor maar het is een levend wezen met een eigen karakter en geen vouwpapiertje!!!!!

Mijn stiefmams heeft al 13 van dat soort honden, niet luisteren dan maar dumpen en zij draait er voor op en nou gut ze zijn allemaal evne lief en leuk, ze moet iedere morgen de poep en plas opruimen omdat die honden allemaal gefrustreerd zijn door vorige eigenaren maar me ma klaagt nooit Nooit, tjee zeg koop dan geen hond

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:39

EmEm schreef:
liedje89 schreef:

Voornamelijk de grote/koningspoedel is erg intelligent en heel veel te leren. Je zag/ziet ze ook heel vaak in circussen en ze worden ook wel opgeleid als blindengeleidehond.

Ik wist wel dat ze in het circus nog wel eens gebruikt werden, Maar ik dacht eigenlijk dat de labradoedel (labradorxpoedel) was uigevonden omdat poedels niet het goede temperament hadden om als blinden geleidenhonden te dienen.
Weer iets geleerd :P