Onze hond komt niet terug?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:43

Probeer van hem weg te lopen en net zo lang te lopen, totdat ie geen keus meer heeft om te blijfen. en wat vindt ie leuk stokjes? pak een stokje en zwaai ermee zodat hij daar achter aan wil, doe hem aan de lijn en geef hem dat stokje (eerlijk zijn/eerlijk ruilen) laat hem na een paar minuten weer los..

Mijn hond van mn schoonouders doet dit ook, hij komt wel maar zodra we met de looplijn aankomen rent hij weg, en hij weet het heel goed, hij daagt je gewoon uiit.. Hij is altijd aan een lijntje gegaan toen hij moest lopen, nooi een keertje ''zomaar'' ook vindt hij het doodeng als je hem wilt aanlijnen IN HUIS!!. dit is ook nooit gedaan en hij vindt het echt een vreselijk idee..

Oefen veel door hem ''zomaar'' aan te lijnen en misschien is een belletje naar de gedrags therapeute geen slecht idee en is hij gecastreerd? vraag je dierenarts eens wat dat voor je kan betekenen

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:46

ch_ntii123 schreef:
Probeer van hem weg te lopen en net zo lang te lopen, totdat ie geen keus meer heeft om te blijfen. en wat vindt ie leuk stokjes? pak een stokje en zwaai ermee zodat hij daar achter aan wil, doe hem aan de lijn en geef hem dat stokje (eerlijk zijn/eerlijk ruilen) laat hem na een paar minuten weer los..

mijn puppel intresseerde het echt niet als ik weg liep, zodra hij iets anders leuks zag.
zeker bij een puber moet je daarmee uitkijken, zodra ze ouder zijn kan je dit wel doen, dan kunnen ze hun hormonen (over het algemeen) wel aardig in bedwang houden.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 15:47

@ zydeco: dat vind ik persoonlijk weer iets te ver gaan, dan houd ik hem liever aan de lijn, hij heeft namelijk een gevoelige vacht en moet eens in de week gewassen met speciale shampoo (op recept van dierenarts)

@ ranna: Inderdaad, het is natuurlijk iets teveel gevraagd om meteen alles foutloos te willen kunnen. Maar dit is zoiets, dat als het over een maand nog steeds gebeurd dat ik het er ook nooit meer uitkrijg.
@ Liberto: kun je iets meer vertellen over clickertraining en wat voor een effect dat juist hierbij hebben kan?

@ chiqa: ik hoop dat je gelijk hebt! Misschien gaat het er wel uit, op zich wel fijn om te horen dat ik toch wel een beetje goed bezig ben.

@ rebel jits: jaa idd een ander pad dan gewoonlijk nemen is wel een optie. Helaas bijna niet bij de ‘normale’ rondjes, alhoewel we in onze wijk nog behoorlijk wat kanten op kunnen, maar in de wijk heb ik hem niet los (druk autoverkeer) in het park is het één groot grasveld, meer niet eigenlijk, dus een andere kant kan eigenlijk niet.

@ lijntje87: dat belonen als hij komt doe ik zoiezo altijd, ik ben nog nooit kwaad geworden. (heb de rest van het gezin er ook opgewezen dat ze dat nooit te nimmer mogen doen in zo’n geval, ben al blij áls hij komt!). Hij word altijd de hemel ingeprezen als hij vrijwillig komt. Dat aandacht houden is nog zinloos, maar ik ga eraan werken, kijken hoe dat gaat met onder appel houden en koekjes belonen.
Dat verstoppen vind ik wel een beetje apart? Zou je het misschien iets duidelijker uit kunnen leggen? Iets meer op mij letten is natuurlijk nooit weg :)

@ ch_ntii_123: ‘Probeer van hem weg te lopen en net zo lang te lopen, totdat ie geen keus meer heeft om te blijfen' dat hoef ik echt niet te proberen, dan ben ik hem kwijt ook. Als ik dat doe, nee dat word em niet. Hij is namelijk zo in staat om met andere hondjes mee te lopen en niet meer terug te komen, zo gezellig vind hij het met andere hondjes..

Bijkomend probleem; alle baasjes van andere honden vinden hem o zo schattig, lekker aanhalen enzo. Geen probleem natuurlijk, maar ik voel mij erg stom als mij hond lekker aangehaald word en ik kan hem niet terug roepen omdat hij niet luisterd. De buurt is hiervan op de hoogte, maar soms kom ik honden eigenaren tegen die gewoon mijn hond een koekje geven? Oké heel lief bedoeld natuurlijk, maar ik kan weer overnieuw beginnen.. nou zie hoe ik dat oplossen ga :)

Voorlopig aan de lange lijn dus :) Ik ga hard aan het oefenen met jullie tips!