Dwangvoeding bij dieren, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Dwangvoeding bij dieren, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:46

dat wil je niet weten denk ik.....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:51

sunny_l0ve schreef:
poes schreef:
Om een dier te helpen ja tuurlijk.

Bij ganzen bvb voor de foie gras, sja... schijnt dat die dieren zo gefokt zijn dat ze doof en blind zijn, en als ze te gestresseerd worden, wordt de foie slecht... Dus dan hebben ze het mss zooo slecht niet... maar dat mogen ze toch wel afschaffen.

Ik hoor dat nou de hele tijd bij ganzen, maar wat doen ze dan precies? Want ik heb daar echt nog nooit van gehoord...

Overvoeren van ganzen of eenden zodat hun lever extreem vergroot en vervet.
Kijk hier maar naar als je de details wilt weten. LET OP: Schokkend!!!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=0C0QgfJ484I

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:52

ik heb hem na 2 seconden weer uitgezet |( Ik heb nog nooit ganzelever gegeten en weet nu ook dat ik dat nooit zal doen..... Hoe ziek in je hoofd kan je zijn :( Ik zal bij die mensen eens even zo'n ding in hun strot douwen. Te erg voor woorden.....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:55

Maar die dieren kunnen blijkbaar niet zo gestresseerd zijn want anders veradert de lever helemaal en kun je geen foie maken... allee heb eens zitten klappen met iemand die er veel inside info over had, en uiteindelijk was mijn conclusie dat die dieren 'gelukkiger 'zijn dan het gemiddelde mestvarken of batterijkip. Maar toch mogen ze het afschaffen hoor :j

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:01

Mijn hond moet regelmatig dwanmatig gevoerd worden anders gaat ze echt de pijp uit. Mensen om mij heen zeggen vaak als ze honger krijgt gaat ze vanzelf wel eten. Maar bij mijn meisje werkt dit helaas niet zo. Ze zou 25 kilo moeten wegen en na twee weken niet eten woog ze nog geen 17 kilo meer en echt graad en graad mager. En ja we zijn bijna dagelijks bij de dierenarts geweest ze heeft dan ook alles al gehad. Ze heeft volgens de da enorme anorexia en ze had een schimmel in haar darm, overtollige bacterien, last van haar hormonen en vroeger heel erg verwaarloosd.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:43

Mijn kat hebben we eens een week of drie gedwangvoederd. Hij was toen 13-14 jaar, en van de ene op de andere dag een slappe vod die in zijn mandje lag en niks meer at. Natuurlijk zijn we bij de dierenarts geweest, medicatie ed meegekregen, maar hij begon niet terug te eten. We hebben zo'n beetje alles geprobeerd om het eten aantrekkelijker te maken, de lekkerste hapjes gehaald, één hapje en dan moest hij het niet meer. Omdat ik hem nog niet kon missen (egoïstisch ja) hebben we hem uit wanhoop gevoederd met een spuitje, en van de ene op de andere dag was het ook over. Hij at weer zoals altijd (veel dus :+ ), en was weer helemaal zichzelf. Het enige wat nooit meer terug geworden is als daarvoor, was zijn gewicht. Hij at heel veel en kwam amper bij. (bloed gecheckt, alles was vanbinnen nog goed, zeker voor zijn leeftijd).

Enkele maanden geleden hebben we hem op 16-jarige leeftijd laten inslapen, zijn lijfje was op. Je zag duidelijk het verschil tussen ziek-zijn, waarbij dwangvoederen kon helpen en heeft geholpen, en gewoon "op zijn". Als je enkel dwanvoedert om het leven van je huisdier te verlengen, zonder een kans op verbetering/zelfstandig eten, kan je beter eerlijk zijn en hem laten inslapen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:37

poes schreef:
Maar die dieren kunnen blijkbaar niet zo gestresseerd zijn want anders veradert de lever helemaal en kun je geen foie maken... allee heb eens zitten klappen met iemand die er veel inside info over had, en uiteindelijk was mijn conclusie dat die dieren 'gelukkiger 'zijn dan het gemiddelde mestvarken of batterijkip. Maar toch mogen ze het afschaffen hoor :j

Ik vindt het allemaal even erg. Niet dat ik een veganist ben, maar ze mogen wel iets humaner met die dieren omgaan. Laat ze lekker buiten lopen en ga ze dan vetmesten met allerlei troep en slacht ze daarna. Hebben ze in ieder geval nog een fijn leven gehad.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:00

Bloempje (kat) hebben we ook moeten dwangvoederen, maar daardoor heeft ze het wel overleefd :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:03

Heb ook geregeld een beestje moeten dwangvoederen voor hun eigen herstel, niets mis mee hoor :) Ja, jammer dat het nodig is, maar uiteindelijk knappen ze wel weer op en pakken ze het zelf weer op.

Moge duidelijk zijn dat ik dwangvoederen tbv menseneten (bijv foie gras) beneden alle peil vind.

Dus alleen ter bevordering van de gezondheid van het dier! :j

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:12

Ik heb ook al vaak een van mijn konijnen moeten dwangvoeren. Is niks mis mee hoor, anders hadden ze het waarschijnlijk ook niet overleefd..