Kammen van de kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ndewilde

Re: Kammen van de kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:47

haha ja wij hebben ook onze pers geschoren!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:37

Mijn bejaarde, dikke en reumatische ex-zwerfster kan zichzelf echt niet meer verzorgen. Rond haar kont heeft ze allemaal vervilte dreads en ze heeft ook veel plukken op haar zijkant en buik. Ik kam haar soms wel maar het is gewoon een borsteltje, helpt niet zo heel veel. Ik mag alleen op haar kop en rug kammen, anders blaast en krabt ze. Afgelopen zomer had ze het zo warm dat ik haar maar naar de dierenarts gebracht heb om te laten scheren. Daar heeft ze alles bij elkaar gekrijst/gepoept/geplast de dierenarts gebeten en gekrabd en ze moest uiteindelijk met een vangstok gevangen worden. := Verdoven wilde de DA niet, omdat 't zo'n oud en gebrekkig beestje is. Gelukkig gaat 't borstelen nu wel steeds beter, ze geniet er ook wel aardig van. Maar alleen ik mag 't doen... want anders... ~~}>

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:30

voor die vervilte haren bij oude katten gebruik ik altijd zo'n borstel met ijzeren pinnetjes. Er is een kleine voor knaagdieren, met een geel handvat. Werkt erg goed maar wel heel voorzichtig doen, anders beschadig je de huid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:35

De kortharen kam ik nooit, die houden zelf hun vacht keurig en voldoende bij.
Onze dertienjarige halve Pers moet ecther minimaal 1x per 2 weken goed geborsteld worden. Eigenlijk liefst elke week, maar dat laten we van het seizoen en de noodzaak afhangen want ze heeft er goed de pest aan. Ik heb een goede borstel en kam voor haar bij de dierenspeciaalzaak gekocht. Er zijn systemen voor verschillende vachten.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:23

Wij hebben een Europese korthaar en die borstelen we 1 a 2 keer per week. Hij vindt het heerlijk (als hij z'n borstelbui heeft tenminste). :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:58

pogo zo 1 keer per 3 weken tot 1 keer per maand
moshmosh toch echt wel minimaal 1 keer per week

het zijn gewoon htk-tjes, maar mosh is ene witte poes met zwarte vlekken en het lijkt wel of ze permanent in de rui is :+
als ik die niet minstens 1 keer per week goed borstel is alles in huis wit
po is een zwarte kater met witte voetjes en bui en haart maar minimaal
heel typisch :P