En ze blijft krols... Hoe doen zwijgen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: En ze blijft krols... Hoe doen zwijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:41

Verstandig om dr binnen te houden +:)+

Ik zou de poezenpil nemen tot die tijd, ik denk dat je daar al voldoende mee geholpen bent ;)

Wattenstaafje heb ik een keer gedaan omdat ik gek werd van dat beest, maar vond het zo vreselijk om te doen dat ik nu lekker dat gejank aanhoor .

Zit momenteel met 2 krolse meiden,waarvan er een de bruidssuite onveilig maakt met een van de katers... dat is pas herrie :')

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:45

Ik zit hier met klapperende oortjes te lezen := . Wattenstaafjes? Hoe is iemand ooit op dat idee gekomen....

edit: nee helaas heb geen tip.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:47

Sassieja schreef:
XoNo schreef:
Nu ben ik toch lichtelijk gefascineerd :D Hoe doe je dat dan met zo'n wattenstaafje? Die moet je er toch niet indrukken ofzo? :o?

Ogh jeetje, de verhalen komen los. :D
Ik denk zelf dat als je een beetje stimuleert op die plek, dat ze het idee al hebben...Maar ik heb er nog nooit van gehoord!

Hele effectieve methode!
Een kat krijgt namelijk een eisprong door de stimulatie van de dekking. Als je dit dus nabootst met een wattenstaafje o.i.d. (vaginaal dus) dan krijgt ze een eisprong en veranderd dus de hormoonhuishouding weer waardoor de krolsheid verdwijnt. Dus helemaal geen raar idee!
Ik kan me voorstellen dat mensen het een gek/vies/raar idee vinden maar het werkt echt geweldig!

TS, kan je echt geen andere DA vinden die het wil doen? Anders is de pil voor een maandje nog een idee maar ik weet zo niet uit mn hoofd of dat wel werkt als ze al krols is, dat zou je je DA moeten vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:04

Oja, wat natuurlijk wel belangrijk is dat het wattenstokje niet op de grond is gevallen, du smoet absoluut schoon en steriel zijn, koop densoods even een nieuw doosje.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 08:33

Er zijn hier in de omgeving maar 7 dierenartsen die bekend zijn met katten steriliseren en die zitten allemaal vol tot begin maart! Zoals ik al zei, de gemeente hier vangt elke dag tientallen straatkatten en die zetten ze dan bij de dierenartsen af omdat zij die dan moeten steriliseren. Omdat die heel wat plaats en tijd in beslag nemen moet je dus blijkbaar 3 weken op voorhand bellen voor een afspraak te maken. Te belachelijk voor woorden dus. Maar ja, het is en blijft hier in de grote omgeving industrieterrein en je wilt niet weten hoeveel er hier rondlopen! Probleem is ook dat je de kat 's ochtends moet gaan afzetten en vriendlief heeft geen zin om een half uur naar een DA te rijden en een half uur terug naar zijn werk, want de dichtsbijzijnde die direct tijd heeft voor ons is 25 min rijden := Er is er nog wel eentje die direct tijd heeft maar daar heb ik slechte ervaringen mee dus daar begin ik niet aan.

Ik ga toch eens bellen voor zo'n pil :j Als ze echt nog krols kan worden ook NA sterilisatie zal ik ze toch nodig hebben :D En anders niemand zin om met een wattenstaafje m'n kat te stimuleren :')

Waar ben ik aan begonnen :+

ps: ik hoorde gisteren van iemand dat je een premie kon ontvangen voor het steriliseren van je kat? Weet iemand daar iets over?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:20

Die "premie" houd in dat je korting krijgt, meestal zo rond valentijnsdag, maar hier zijn veel regels aan gebonden, zo moet je bij ons in een bepaalde regio wonen , woon ik natuurlijk net daarbuiten :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 09:24

Dat heb ik dus ook gehoord, ik heb dus maar een mailtje naar onze gemeente gestuurd :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:30

Wel vreemd dat katten die door de gemeente gebracht zijn voorrang hebben op katten van particulieren :? Tuurlijk moeten zwerfkatten ook gesteriliseerd worden, daar ben ik helemaal voor, maar om dan de particulieren uit te stellen vind ik vreemd.

Had nog niet eerder over die premie gehoord, is dat alleen Belgie?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:48

chipieke schreef:
Dat heb ik dus ook gehoord, ik heb dus maar een mailtje naar onze gemeente gestuurd :D

Castratie en sterilisatieactie. Dat zal ook wel de reden zijn dat het bij jou in de buurt zo vol zit, omdat de dierenbescherming dan ook extra korting krijgt op het hele gebeuren.
Betekent bij ons dat je korting krijgt op het steriliseren en castreren, ongeveer 20 euro, en chippen is bij ons ook dan 20 euro.
Kom hem anders hier brengen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:53

Citaat:
Ik ga toch eens bellen voor zo'n pil Als ze echt nog krols kan worden ook NA sterilisatie zal ik ze toch nodig hebben
pil na sterilisatie/castratie??? niet nodig! en ook niet wenselijk. Als het goed is kan ze niet meer krols worden als ze alles hebben weggehaald.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:56

cissy schreef:
Citaat:
Ik ga toch eens bellen voor zo'n pil Als ze echt nog krols kan worden ook NA sterilisatie zal ik ze toch nodig hebben
pil na sterilisatie/castratie??? niet nodig! en ook niet wenselijk. Als het goed is kan ze niet meer krols worden als ze alles hebben weggehaald.

Inderdaad, is niet nodig, ze is dan immers gesteriliseerd?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:58

Na "sterilisatie" (eigenlijk is het castratie want ze halen de eierstokken weg) kan een kat in principe niet meer krols worden dus is het zeker niet nodig.
Ik zou het ook zeker niet aanraden aangezien het gebruik van de pil nogal erg vaak melkkliertumoren veroorzaakt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 02:10

Katten die krols zijn mogen de pil niet hebben dat zou te veel hormonen in 1 keer zijn en voor grote problemen kunnen zorgen.
Als het echt te lang doorgaat zou ik alle dierenartsen bellen (desnoods een uur rijden) die haar zo snel mogelijk wil steriliseren.
Dat ze krols is maakt op zich niet echt uit de dierenarts moet dan alleen wat voorzichtiger zijn omdat het weefsel dan wat heftiger doorbloed is.
Maar ij een goeie dierenarts hoeft dit geen probleem te zijn.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 09:50

Ik heb hier een tijdje de katten een pil gegeven zodra ik merkte dat ze krols werden, nooit problemen mee gehad.
Maar ben met pilgebruik gestopt omdat Allison er mama-tumoren van kreeg.