anneliesdj schreef:Zo'n matje van fleecestof vinden ze niet te wiebelig? Had je die gewoon met touwtjes aan de hoeken hangen?
Ja hout hoeft natuurlijk niet zo groot te zijn maar is wel leuk als ze er ook overheen en onderdoor kunnen klimmen en een stukje van 20 cm is dan als snel niet intressant meer.
Neehoor.
Hier hing ie zo op: http://i39.tinypic.com/10ymc6d.jpg
Heeft het nog best lang uitgehouden voor ze 1 van de hoeken sloopten. Ze hebben er een tijdje plezier van en zoiets kostte een paar euro, dus ik hang het gewoon op ondanks dat het gedoemd is om stuk te gaan. Om die paar euro's ga ik het echt niet laten... Oude pet schijnt ook een succes te zijn als hangmat. 
rakni schreef:je bak vullen met zandbakzand. Kunnen ze mooie gangen graven. Leg er ook stro tussen en hou het een beetje vochtig zodat het niet instort. Hier maak je gerbils echt blij mee.
Verder: wilgentakken of fruitboomtakken. Hier knagen ze als gekken aan, ook leuk.
Hangmatjes zou ik niet aan beginnen, lijkt me niet gezond voor ze want het gaat natuulijk stuk.
Zand zitten ze in de natuur wel in, maar in een aquarium lijkt me dat geen pretje voor ze, heel andere omstandigheden waardoor het mij verre van ideaal lijkt. Met zaagsel kunnen ze net zo goed mooie gangenstelsels maken.
sunny_l0ve schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens want bij onze gerbils heeft zo'n ding er 2 jaar in gehangen en ze vonden het nog niet leuk. Dus het verschilt per gerbil denk ik.
Als je goed leest zie je dat ik de meeste zeg, waarom ben je het dan niet met me eens? Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar voor zover ik heb gezien hebben de meeste gerbils er erg veel plezier aan.