ARGHH konijn in de wei!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Re: ARGHH konijn in de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:40

Noo way dat ze het bij mij doen, ik heb ook een tam en schrikachtig konijntje rondlopen maar de jagers moeten er niet aan denken of ik vil ze levend!!!
Is het 2de konijntje dat niet wild is dat ik tegenkom... ik vrees dat sommige ze droppen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:40

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:42

Bedankt Mystery komt me goed van pas...

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:43

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:07

Je mag mijn pony wel lenen, die springt graag op kleine beesten zoals katten. :) Denk dat een konijn dan ook geen probleem is.. :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 14:37

Is een goeie Fitch,
Gewoon vangen en ergens anders neerzetten. Ik ken wel iemand aan wie ik een hekel heb, whahaha.
Ik ben nu doorverwezen naar iemand van wildbeheer, dus jagers :x

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:11

Fitch schreef:
Lekker, die methoden die hier bedacht worden. Strop, gif... Als er bij Beestenboel iemand niet naar de dierenarts met een gewond konijntje gaat omdat 't te duur is, is heel Bokt woest. Beetje vreemd...

Konijnen horen helemaal niet in een hok. :n Mensen hebben bedacht dat konijnen in een hok kunnen, maar dat is onnatuurlijk. Zet 'm dan ergens anders uit.

uitzetten is zo mogelijk nog zieliger; een tam konijn is voedsel in de natuur, niet vrij

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:13

Doe eens even normaal zeg jemig ;( Die konijnen doen het heus niet expres om je paarden hun benen te laten breken. Dus voordat je jagers erop af stuurt om een onschuldig leven te vermoorden, ga eens kijken of je het konijntje kan oppakken (handen om de buik is steviger) en breng dat beestje dan naar de buren en zeg dat als je hem nog een keer ziet, je hem naar een asiel brengt. Maakt wel genoeg indruk :)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:18

Pff een konijn vangen is best lastig. Het lukt mij soms al niet om mijn konijn in de achter tuin te vangen als ze haar hok in moet.

Hoop dat je het beestje snel te pakken krijgt!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:20

StillAngel schreef:
Doe eens even normaal zeg jemig ;( Die konijnen doen het heus niet expres om je paarden hun benen te laten breken. Dus voordat je jagers erop af stuurt om een onschuldig leven te vermoorden, ga eens kijken of je het konijntje kan oppakken (handen om de buik is steviger) en breng dat beestje dan naar de buren en zeg dat als je hem nog een keer ziet, je hem naar een asiel brengt. Maakt wel genoeg indruk :)

Ach is ook niet zo erg als je paard z'n been breekt :=
In iedergeval minder erg dan een konijntje nekken toch _O- :')

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:31

@stillangel:
volgens mij staat er ook ergens dat de hond de konijntjes niet kan pakken, dus lijkt me sterk dat TS dat wel lukt...
anders had ze dat natuurlijk al lang gedaan...

ik snap dat je konijnen niet als ongedierte wil zien, maar dat is het wel..
als wij ratten e.d. hebben geven we ze ook gif, ook om te voorkomen dat de andere dieren ziek worden.
denk niet dat de paarden ziek kunnen worden van konijnen, maar het benenbreken vind ik ook niet echt een lekker vooruitzicht

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:46

vivana schreef:
StillAngel schreef:

Ach is ook niet zo erg als je paard z'n been breekt :=
In iedergeval minder erg dan een konijntje nekken toch _O- :')

Dat maak jij ervan. Ik vind dat alle dieren een gelijkwaardig levensbelang moeten hebben en je eerst naar andere oplossingen moet zorgen dan meteen dat beest maar afschieten. Doen we toch ook niet bij een vals paard meteen. :+

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:49

mijn konijnen heb ik ook los gelaten, en liggen ook lekker in de wei.
Ik denk dat er niet veel anders opzit dan hem afschieten, ik zal het wel ff overleggen met je buren als ik jou was, het is inmiddels hun knijn

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 21:42

Alexx schreef:
mijn konijnen heb ik ook los gelaten, en liggen ook lekker in de wei.
Ik denk dat er niet veel anders opzit dan hem afschieten, ik zal het wel ff overleggen met je buren als ik jou was, het is inmiddels hun knijn

Mn buurman ligt er niet wakker van wat er met het konijn gebeurd. Hij is blij er vanaf te zijn!
Over het opeten van alle groente bij de buurman in de tuin zei hij: ah dan vergoed ik toch gewoon die sla plantjes!
Ik zal eerst eens wachten tot mijn paarden er over 1 maand niet meer staan (ivm graafwerkzaamheden en een nieuwe omheining) en dan zal ik eens naar de man van wildbeheer stappen. Hij zet maar een diervriendelijke val (Als dat bestaat?) en ik breng het konijn naar het natuurhulpcentrum, daar zoeken ze het maar uit. Zo maak ik hem niet dood en zet hem niet in het bos, iedereen weer happy!
Lukt het niet, dan zal ik konijnenlekkers mengen met muizengif. Volgens sommige gaan ook konijnen daar kapot van!
Trouwens, ik vind konijn best lekker, en paard ook :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:43

let met rattengif wel op voor de hond he!
is op zich geen verkeerd idee, als je maar zeker weet dat andere diertjes er maar niks van krijgen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:53

sorry maar vind dit echt te ver gaan :oo
Mensen die hun konijnen los laten lopen en het niet erg vinden als ze vermoord worden.
vind het ook een makkelijke oplossing, hup dood.. Lekkere dierenliefhebbers hier.. :n

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:11

saskiakefie schreef:
sorry maar vind dit echt te ver gaan :oo
Mensen die hun konijnen los laten lopen en het niet erg vinden als ze vermoord worden.
vind het ook een makkelijke oplossing, hup dood.. Lekkere dierenliefhebbers hier.. :n

nou precies schrik hier ook best wel van de reacties hier :( :( |(
jammer dat er nog steeds en schijnbaar veel mensen zo denken over dieren waar is respect, liefde en gevoel gebleven?

En is er inderdaad geen optie dat een paar kinderen het konijntje komen vangen, hebben toch vakantie hebben ze wat te doen en het onschuldig konijntje kan blijven leven, maar lees dat je in eerste instatie toch probeert hem te "redden" ach ja en als dat niet lukt kunnen we altijd nog gif geven zijn we er alsnog van af. sorry hoor

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:18

als TS last had gehad van ratten?
wat hadden jullie dan gezegt?

edit:nog een tip over de konijntjes,
hebben ze niet van die vangkooien waar ze ook katten mee vangen?
miss. dat je die ergens kan lenen

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:40

had ik het ook gezegt, en als ze last had van vliegen, slakken of welk ander dier dan ook had ik het ook gezegt.
ik bedoel
als je last heb van je hond wil je hem ook niet kapot hebben...
als je last heb van je paard ook niet maar wat is het verschil dan.
van een enkele rat heb je geen overlast, van meerdere wel maar dan heb je een rattenplaag en die heb je niet zomaar, dan moet er hygienisch ook heel wat mis zijn, dus door daar wat aan te doen zullen ze ook weer vertrekken.
maar goed misschien ben ik wel overdreven ik sla nog geen spin dood sorry hiervoor

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:46

Ninette: woon je op een boerderij??
(denk aan melkvee bijvoorbeeld?)
bedoel, hygiene hebben we wel, maarja we hebben een mesthoop, mestkelders, mestsilo, 6 voerplaten(kuil & mais)
4 voersilo's met brok, en daarnaast nog opslagplaatsen voor hooi en stro..

dan hou je ongedierte niet op afstand...

en overigens kan 1 besmette rat ook al ziektes overbrengen waar de beesten aan dood gaan...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:49

Zoezi schreef:
Mn buurman ligt er niet wakker van wat er met het konijn gebeurd. Hij is blij er vanaf te zijn!
Over het opeten van alle groente bij de buurman in de tuin zei hij: ah dan vergoed ik toch gewoon die sla plantjes!
Ik zal eerst eens wachten tot mijn paarden er over 1 maand niet meer staan (ivm graafwerkzaamheden en een nieuwe omheining) en dan zal ik eens naar de man van wildbeheer stappen. Hij zet maar een diervriendelijke val (Als dat bestaat?) en ik breng het konijn naar het natuurhulpcentrum, daar zoeken ze het maar uit. Zo maak ik hem niet dood en zet hem niet in het bos, iedereen weer happy!
Lukt het niet, dan zal ik konijnenlekkers mengen met muizengif. Volgens sommige gaan ook konijnen daar kapot van!
Trouwens, ik vind konijn best lekker, en paard ook :D

Ik heb mijn konijnen wel eens proberen te vangen in zo'n val, maar daar trappen ze niet in. Als je er voer in legt zijn ze ongeïnteresseerd want alles is voer voor die beesten.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:52

[
StillAngel schreef:
Doen we toch ook niet bij een vals paard meteen. :+

Nee die breng je naar de slacht,die brengen zelfs dan nog iets op ;( Ja sorry hoor lig hier dubbel achter m'n pc)....

Ow en ik koop liever 10 konijntjes als 10 paarden (ach en met konijntjes heb ik niks, leuk bij iemand anders)

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:00

ik woon wel op een boerderij en heb ook veel dieren, mestopslag, hooi/voer etc maar geen 100 koeien ofzo maar ik snap het ook wel een beetje dat ratten "lastig kunnen zijn", alleen ik denk en voel daar anders over en heb ook geen rattenplaag terwijl ik niet met gif rondstrooi of vallen zet of andere lugubere manieren heb om deze dieren te doden. En 1 rat kan idd ook gevaarlijk zijn met ziektes maar het stoot me gewoon een beetje over hoe de dieren worden dood gewenst ik bedoel mijn honden vangen gek genoeg ook wel eens een muisje ofzo en heb ook een kat in de stallen lopen die wat vangt en ja ik eet ook wel eens een stukje biologisch vlees.
ikzelf zou het gewoon niet kunnen maar snap het wel als andere het doen ik ben gewoon meer voor wat diervriendelijker oplossingen.

edit vervang de ratten eens voor het konijntje waar dit topic eigelijk over gaat...
of vervang het voor een hond, paard, koe of welk ander dier dan ook.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 13:03

Hihihi, wat een gezeur om een pokke konijn :D
Wacht nou maar rustig af dierenactivisten :P Het konijntje is er nog :D Ik zal hem hier aanbieden als asielzoeker als ik hem gevangen heb, goed??
Ik heb nog een rattenkooi staan dus ik kan hem wel even opvangen.
Eerst maar eens zien of ze vallen hebben.
Ik ga maandag langs de beste man van wildbeheer. Hij is hier ook de apotheker :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:20

Fitch schreef:
Lekker, die methoden die hier bedacht worden. Strop, gif... Als er bij Beestenboel iemand niet naar de dierenarts met een gewond konijntje gaat omdat 't te duur is, is heel Bokt woest. Beetje vreemd...

Inderdaad, viel mij ook op. En er worden echt dingen bedacht waarvan ik denk; Okeee?
Komt misschien omdat ik zelf ook 4 konijnen heb? (nee, niet in hokjes, alleen 's nachts in 2 reuze hokken, overdag er áltijd uit)

Diervriendelijke vallen bestaan tuurlijk! Gewoon even op internet bedrijven zoeken (zoals al gedaan is)
Succes met het konijn & je paarden! ;)