Wordt jullie hond wel eens verward met een ander ras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Wordt jullie hond wel eens verward met een ander ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:25

Nee heb ik nooit.
Maar labradors zijn ook redelijk herkenbaar :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:30

@ Engeltje: Heb je een foto van je hond? Ben wel benieuwd als er zulke rassen genoemd worden :P.

Heb een opvang-kelpie gehad. Dat was volgens mensen een mini-herder of een erg leuke kruising ;). Toch echt een rashond met stamboom :D.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:57

Nee, nog niet meegemaakt, maar heb 2 redelijk uitgesproken ras honden, Duitse dog :D Er wordt weleens Deense dog gezegd, maargoed...kan me voorstellen dat sommige mensen dat zeggen, ook al bestaat het ras "Deense dog" niets :P

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:59

:n mijn hond is duidelijk herkenbaar als dalmaat.

Wordt wel gek van de vraag of het er 1 van de 101 is. Mensen vinden dat nogal grappig en denken vast dat ze origineel zijn.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:00

Ja, bij ons ook.
Hebben twee West Highland White Terrier´s en die worden niet zelden aangezien als Malteser Leeuwtjes.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:02

Wij hebben Kooikerhondjes, en niet honden-mensen denken dan nog wel eens dat het King Cavalier's zijn.
Ehm, nee, niet echt :P

En de oudste word vaak verward met een mini-border :+ maargoed, die kan vrij hyper zijn.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:05

nee hier nog niks anders gehoord dan dat het boxers zouden moeten zijn, scheelt dat we ze daarvoor ook gekocht hebben. Maar veel mensen vinden ze nogal akelig, vrouwtje zou je hooguit door lompheid overhoop wandelen, dan krijg je wel gelijk kusjes om het goed te maken waar ze dan weer met haar lompe poten bovenop je gaat staan.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:05

Zo hebben wij dus een langharige jackrussel.
Geen ruwhaar maar echt langhaar. Foutje van de natuur want beide ouders waren wel ruwharig.
Tja en vaak vragen ze wat voor ras het is....
Wij: een jackrussell, Nee word er dan gezegt echt niet......
Nou dan niet en we lopen verder :+
We hebben een keer gehad dat mensen er een mooi verhaal van maakten. Een silvertaned......
En we vragen het dan graag af te maken :Y)
Ooit hebben we gezegt dat het een iersewolfshond was en die mensen keken een beetje vaag en antwoorden met de vraag of het een grapje was...... duh 8-)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:09

onze vorige hond (helaas vorig jaar laten inslapen) werd regelmatig aangezien voor een bouvierpup, terwijl meneer al 8 was...het was een labrit de pyree, een 'ondersoort' van de pyrenese herder
Ook voorgekomen: goh da's wel een hele grote maltezer he?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:09

Bij mijn hondje denken ze dat het een vuilnisbakje is.
De dierenarts assistente zei dat ze een leuk vuilnisbakje is :P
Ze is toch echt een tibetaanse terrier :)
Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:10

Heb een husky en een alaska malamute.

Dino de malamute word heel vaak aangezien als een echte wolf.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:12

Trieske_ schreef:
Chiqa schreef:
Herkenbaar, ik vraag mij alleen oprecht af of ik dat dan serieus moet nemen,
heel vaak wordt mijn hond aangezien voor pittbull....en nog dubieuzer....een boxer.

bij mij dus precies hetzelfde......

hier dus ook,meestal denken ze dat het een boxer is.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:35

XoNo schreef:
Nee, nog niet meegemaakt, maar heb 2 redelijk uitgesproken ras honden, Duitse dog :D Er wordt weleens Deense dog gezegd, maargoed...kan me voorstellen dat sommige mensen dat zeggen, ook al bestaat het ras "Deense dog" niets :P

Dat is toch gewoon een andere benaming voor Duitse Dog? Heel veel hondenmensen gebruiken ook het woord "Deens" i.p.v. "Duits". Dus dat vindt ik echt niet raar. Ook al is de officiele benaming is Duitse Dog,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:53

Nee, dat heb ik nu nooit :')

Wel mensen die gelijk in de stress schieten en roepen dat hun hond als puppie is aangevallen door een Duitse Herder....... denk dat de pup eens gecorrigeerd is dan :')

Niet verkeerd voor puppen :D

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:57

mijn hond is een vuilnisbak, echt geen idee wat het is!

in het bos denken ze vaak dat t een vosje is!

maar welk ras t is weet niemand!

hij lijkt een beetje op zo'n zwerfhondje uit een warm land, maar dan gezonder zeg maar haha

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:57

Ik heb een langharige chihuahua, sommige mensen vragen dikwijls of het een vlinderhondje is maar dan in puppyversie :+

@cherish: heb je geen foto van je hond? Ben benieuwd :D Ps: knap paard heb je :~

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:58

Wij hebben vaak een Border Collie of een Drentse Patrijs, nee hoor! Een ras echte Friese Stabij +:)+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:00

Ik heb een zwarte mechelaar. Omdat die nog niet zo heel veel gezien worden en de kleur van een Groenendaler afkomt denken mensen elke keer dat het een Groenendaler is. Nou het is 99% mechelaar en 1% Groenedaler, de kleur. Groenendalers zijn groter en hebben lang haar. Onze Xena (genoemd naar de serie Xena) is kortharig.
Ze heeft 2 nestjes gehad, 22 puppy's in totaal waarvan er slechts 7 bruin waren

http://kolina.web-log.nl/photos/uncategorized/2_3.jpg

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:19

Roane schreef:
Wij hebben Kooikerhondjes, en niet honden-mensen denken dan nog wel eens dat het King Cavalier's zijn.
Ehm, nee, niet echt :P

Die lijken niet eens op elkaar!! :oo

punjab schreef:
Heb een husky en een alaska malamute.

Dino de malamute word heel vaak aangezien als een echte wolf.

Dat is maf, net alsof je met een echte wolf gaat lopen...

sunny_l0ve schreef:
XoNo schreef:

Dat is toch gewoon een andere benaming voor Duitse Dog? Heel veel hondenmensen gebruiken ook het woord "Deens" i.p.v. "Duits". Dus dat vindt ik echt niet raar. Ook al is de officiele benaming is Duitse Dog,

Deense Dog is een oude benaming, tegenwoordig is de officiele benaming Duitse Dog maar veel mensen verwarren het, persoonlijk boeit het me niet, ik leg graag uit dat het officieel een Duitse Dog is.

Wat ik wel heb meegemaakt is dat mijn zwarte Duitse Dog werd aangezien voor labrador... :oo Hij lijkt er ook zoooveel op! NOT. Hij was toen wel een pup van een maand of 3-4 maar had al net zulke grote poten als de herder en die was toch echt al 4x zo groot.
De vrouw begon met; ach wat een lieve lab, dus ik leg uit dat het een DD is, zij weer; maar mijn lab was ook heel groot, dus ik; die had vast niet zulke grote poten als mijn pup, zei weer; o jawel hoor, en die was voor een lab ook echt groot. 8)7
Dus ik denk bij mezelf; groot voor een lab, dan is ie nog niet zo groot als een herder, laat staan dat ie in de buurt komt van een DD. Ik ben er maar niet verder op ingegaan, de hond is nu volwassen en 82cm groot en tegenwoordig hebben mensen wel door dat dit geen gewone lab is.

Voor de duidelijkheid hier 2 foto's, op de eerste is hij 8 weken en op de tweede was hij ongeveer 5 maanden.

Afbeelding
Afbeelding

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:25

Aan mij en mijn gezinsleden wordt regelmatig gevraagd: "Is dat een vósje?!"
Uhm nee :')

http://i35.tinypic.com/hw0pzt.jpg

(Het is een vuilnisbak, de moeder was een ras Mechelse Herder en de vader een kruising Duitse Herder en Husky. )
Laatst bijgewerkt door Muisbal op 13-02-09 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:26

Trudy_dJ schreef:
Ik heb een bouvier en toen ze mee was op vakantie vroegen er veel Engelsen of het een snautzer was....

haha dat herken ik :+
wij hebben ook een bouvier gehad en zo'n krantenbezorger/folderloper (al wat oudere man overigens) vroeg standaard of het een snautzer was :=
zelfs nadat we al een aantal keer hadden verteld dat het een bouvier was, bleef hij vragen of het een snautzer was
we hebben de moed maar opgegeven :Y)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:33

Muisbal schreef:
Aan mij en mijn gezinsleden wordt regelmatig gevraagd: "Is dat een vósje?!"
Uhm nee :')

http://i35.tinypic.com/hw0pzt.jpg

Wat is het wel? Lijkt op een terveurense herder maar daar is de neus te breed voor denk ik?

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:39

Het is een vuilnisbak ;) Moeder was een ras Mechelse Herder en de vader een kruising Duitse Herder en Huskie. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:41

Dan zat ik met het herder gedeelte aardig goed, zal ie de neus wel van de husky hebben. Maar hij is toch veel groter dan een vos? Vossen zijn krap 30cm groot, jouw hond lijkt me eerder tegen de 50.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:43

ff denken... onze duitse pincher is al vergeleken met een rodesian ridgeback en een hongaarse visla, maar op zich lijken die er ook wel een beetje op en onze hond heeft inderdaad ook zo'n opstaande kam als een rodesian op der rug als ze hevig is...