Puppie gehaald!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:02

Munnie schreef:
Maar wat voor afwijkingen bedoel je? Heb wel wat dingen gehoord over kromme poten etc.

Kromme poten? Nee dat heb ik nog nooit gehoord :? Wel is de ambull erg gevoelig voor HD en ED er is geen hond nagenoeg vrij namelijk.
Cherrey eye...verkeerd gebit (crossbite wray jaw.)zomaar een greep......
Maar begrijp dus dat je je hier helemaal niet in verdiept heb? Ach mss ben ik dan wel een pietlut hoor :)
Je hoort namelijk best veel gezondheidsproblemen bij dit ras.

Munnie

Re: Puppie gehaald!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 21:06

Oke naja we zullen zien gebit enzo is wel allemaal na gekeken bij de DA.
Heb er niet naar gekeken dus dan maar hopen dat ik geluk heb gehad.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:08

Wat een leukerd!

Wij hebben ook sinds zondag een pup. We hebben een tas in de vorm van een knuffel en daarin hebben we een kruik gedaan. Helpt goed :j

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:10

Prachtige hond, ouders zijn ook niet verkeerd! :)

Zou idd even zoeken naar de rasprobelemen. Denk erook om dat je niet teveel met hem wandelt. 5 minuten per keer in maanden dat ie oud is. Niet traplopen, op zachte ondergrond en geen gladde vloer in de kamer.. hoop dat je dit allemaal al wist.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:14

Munnie schreef:
Oke naja we zullen zien gebit enzo is wel allemaal na gekeken bij de DA.
Heb er niet naar gekeken dus dan maar hopen dat ik geluk heb gehad.

Gebit ontwikkeld zich pas als ze een maand of 6 zijn.......ik hoop idd dat je dan maar geluk heb.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:16

Mooie pup!!
Die spitse snuitjes zijn (vind ik) veel mooier....ook de luchtwegen zijn imo beter!

Nog even een toevoeging op wat de rest hier adviseerd wat betreft de rasproblemen....
- Geef je pup, zeker de eerste anderhalf jaar, goede voeding!
Dit kan in combinatie met alle andere adviezen de problemen helpen voorkomen.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:02

Yinka: gisteren werkte de kruik ook prima tot die koud werd :D

Marlin: gladde vloer hebben we wel maar een hele grote wolle mat daar komt die ook haast niet vanaf verder hebben we een stukje zeil gelegt. Wandelen zit er zowieso nog niet in :P

Chiqa: Dat zullen we maar hopen....

Paintlinger: Ik vind dat ook veel mooier een spitse snuit ook snurken en kwijlen vind ik niet echt een leuke bijkomstigheid van de platte neus.
Hij krijgt nu puppie brok waar onze andere hond het super op doet hoewel die gevoelig is kwa huid en snel last van blaas cristallen krijgt.

Allemaal bedankt zowieso!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:06

Wat voor voer is dat?

Ik raad je aan om echt het beste van het beste te voeren....(wat dan dan moet zijn laat ik even in het midden...)...
Maar als je verstandig bent neem je even contact op met bv een rasvereniging over wat je het beste kan voeren...

Liever niet bij een voer verkoper....die is niet onafhankelijk en dan weet je het nooit...(die willen gewoon geld verdienen...)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:08

Hij krijgt nu Kenner puppy brok voor grote hondensoorten. Voorheen bij de fokker kreeg die C100 eigenmerk, ben nu aan het mengen om de C1000 brok helemaal weg telaten.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:11

Op zich vind ik kenner best een goed merk....
Als Paravet vind ik dat merken als Hills/RC/Eukanuba een beetje geldklopperij is......
Want wat grappig is....De dierenartsen bij ons in de kliniek voeren ook gewoon Carocroc...en dat is ook een prima merk, maar dat verwacht je niet als ze alleen RC ed verkopen.... :D

Maar misschien hebben anderen daar nog ideeen over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:15

Munnie schreef:
Voorheen bij de fokker kreeg die C100 eigenmerk, ben nu aan het mengen om de C1000 brok helemaal weg telaten.

Kan me niet voorstellen dat dit een fokker is.....Een pup op laten groeien op dat soort voer vind ik echt uit ten boze...
Maar goed je gaat overstappen, zitten er voedingsstoffen in als glucosamine (Dit 'ras' is erg gevoelig voore groeipijnen en gewrichtsproblemen) of begrijp ik dat het niet jou hond is maar die van ej ouders zodat je niet zoveel keus heb wbt het voer, anders zou ik toch echt voor een duurder voer gaa.

Pup gaat straks enorm groeien, zal de basis gaan leggen voor zijn toekomst.
Op C1000 voer heeft ie dan al heel wat in te halen.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:17

Wat een onwijs leuke pup! :+:
Heel veel plezier nog met hem en ik wil snel weer foto's zien hoor!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:21

Chiqa: Het is ook geen fokker maar benaam hem even zo anders wordt het ook zo ingewikkeld. Ik zal morgen even kijken of er iets dergelijks in het voer zit en anders kan ons mam wel iets bestellen op natuurlijke basis voor hem. En het is niet de hond van mijn moeder maar mijn hond. Heb hem zelf betaald ik moet er op letten als ik thuis ben etc. maar wil gewoon kijken hoe die het op dit voer doet want dan kunnen ze straks beide hetzelfde voer eten.

Blinnii: Dank je en zal snel komen!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:27

Wat een leukie zeg :D
Van harte met je aanwinst en geniet van hem ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:30

Dat moet je niet vergeten inderdaad.....genieten! :j

Ons 'gezeur' is allemaal goed bedoeld....maar afgezien van het feit dat het heel belangrijk is, is je puppy ook gewoon heel erg poepig!! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:38

Paintlinger schreef:
Ons 'gezeur' is allemaal goed bedoeld....

Absoluut helemaal waar!! En ik besef mij dat niet iedereen zo verschrikkelijk pietluttig is als ik,
ach ej staat open voor commentaar toch?
Is positief bedoeld iig.

Ik zou als ik jou was hem lekker op RC maxi junior zetten, weinig ontalsting en er zit echt alles in wat ze zo keihard nodig hebben in de groei. Ze groeien dan niet heel hard, mooi rustig zonder groeipijnen.
Mijn Donna was een kop groter dan de rest dus heb mij wel wat zorgjes gemaakt, maar het is goed gekomen.

En van een RC hebben ze ook veel minder nodig, je weet toch wel dat je een pup nooit mag overvoeren?
Ben benieuwd hoe hij op gaat groeien.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:43

Marchador: Tnx hoop echt dat die straks lekker mee kan met mijn paard het bos in heerlijk :D

Paintlinger: Zal wel lukken en heb echt een goed gevoel bij hem..
Maar het is zeker wel belangrijk en gelukkig heb ik ons mam nu die tijd geleden een rotweiler goed heeft opgevoed en een goede hulp wordt.

Chiqa: Ik ben wel blij met alle adviezen. Wil ook zeker het beste voor de kleine man :P
Ik kijk gewoon even aan hoe die het op dit voer doet wij hebben er al goede ervaringen bij met onze andere zeer gevoelige hond en als dit het niet is voor hem zou ik zeker jou voer proberen!
En nu heeft die de hele dag nog beschikking over zijn brokjes maar zogauw die 9 a 10 weken is wordt het 2 keer per dag puur omdat die nog maar 6 a 7 weken is nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:48

6-7 weken is wel erg jong om dan al bij de moeder weg te gaan....
Goed ik heb geloof ik genoeg gezeurt ;) :D

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:52

Klopt vonden wij ook maar de mensen waar we hem vandaan hebben hebben een boven woning geen tuin kleine kamer 3 kleine kinderen en was helemaal niet de bedoeling de moeder is als het goed is nu al onder het mes geweest.
Maar het is een flinke pup nu al goed in het vet en lekker actief (als die wakker is dan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:59

Ben benieuwd naar meer foto's, pas op overvoer hem niet dan ontwikkelen ze heel makkelijk HD!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 23:06

Ik zal van de week wel weer eens wat foto's en als het lukt filmpjes.
Maar lijkt het jou geen goed idee om hem pas 2 keer per dag eten te gaan geven als die niet heel de dag slaapt en na het plassen maar 10brokjes eet en dan gaat spelen en weer slapen?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:10

wat een schattig koppie
maar is 7 weken niet erg jong?? en bij je in bed slapen??? stop daar aub meteen mee. en lees de advizen voor mij aandachtig en do e wat me.anders zit er over een jaar weer een hondje in het asiel.....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:12

ikdoemaarwat schreef:
Munnie schreef:
Mijn moeder heeft een rotweiler opgevoed en we wonen in hele gehoorige huizen en ik heb hem pas sinds zaterdag. Ik moet gewoon elke dag naar me werk en heb geen uren tijd snachts maar hij mist de warmte en heb net een katte mand voor hem gekocht in een zeer kleine maat dat die er echt in ligt.

en die kattenmand staat waar?
en je werkt elke dag? hoelang dan?

toch is het beter gelijk goed te leren

je leert iets makkelijker aan dan af namelijk

zomon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:20

Wat een leuk koppie heeft hij zeg.

Ik vraag me af of het een broertje van de hond van mijn vriendin is.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:28

Munnie schreef:
Maar lijkt het jou geen goed idee om hem pas 2 keer per dag eten te gaan geven als die niet heel de dag slaapt en na het plassen maar 10brokjes eet en dan gaat spelen en weer slapen?

Een pup voer je drie ker per dag op het oog. Meestal staat er op de zak wat ze ongeveer moeten hebben, eten ze het niet op weghalen.
Met een maand of 4-5 ga je naar 2 keer per dag voeren.
Donna eet alles op in drie tellen, of ik nu een hele zak voer of een bekertje, die is altidj hongerig, maar begrijp dat die van jou iet sminder gulsig is?
Wees gewoon allert op het feit dat de amerikaanse bull erg gevoelig is voor groeipijnen en HD en dat soort ellendige ziektes.