Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sting schreef:Tja, terugbijten zou in theorie een oplossing kunnen zijn, maar of je daar echt blij van wordt.
Ik zou oppassen met de bench te gebruiken als ''straf'', straks wil ze er helemaal niet meer in.
Goed dat je met dr op puppycursus gaat, zo te horen heb je een hondje dat even wat begeleiding nodig heeft!
Een rare kronkel van mijn hersenen: Wat als je wat sambal oid op de plek smeert waar je verwacht dat ze gaat bijten? Dat leert ze gelijk dat dat écht niet grappig is... Geen idee of het werkt of dat je zoiets uberhaupt kan proberen, maar op zich lijkt me er enige logica in te zitten :S.
pinuts schreef:chiqa: Lijkt me een normale reactie van een hond die al veel bijt en gebeten word door een mens, dattie terug bijt in je gezicht.. Erg slim
Loizy schreef:Een pup is niet van zichzelf agressief, dus je titel klopt niet.. Het kan vanalles zijn, speelsheid, pijn, dominantie, noem maar op.
Inderdaad, koop eens iets waar ze lekker dr tanden in mag zetten.
Wisselen van tanden kan namelijk heel goed, en dan kauwen ze juist graag.
Koop anders wat andere dingen die je bij haar in de bench kan leggen, zodat ze altijd wat heeft om mee te spelen als jullie haar geen aandacht geven. Want als jullie niks uitlokken, want dat doe je niet als je op de bank ligt, is er niet echt een actie-reactie. Misschien krijgt ze teveel energie binnen en als ze niks te doen heeft, gaat ze proberen om jullie tot een spelletje uit te dagen.
Trouwens, terugbijten deden wij ook weleens, maar dan 'figuurlijk', door je nagels even in zn oor of nek te zetten.
DendroFleur schreef:Zeker op puppycursus gaan al is het alleen maar dat je duidelijk 1 lijn met zijn allen gaat opstellen. En behandel haar als een hond. Een dier wat zo met mensen om wilt gaan mag zeker niet op de bank. Die moet je zeer kort houden en alle regels nauwkeurig nakomen. Dus zitten en wachten voordat ze eten krijgt, jullie altijd eerst door een deur voordat zij erdoor mag, niet op een bank, niet optillen, als ze jullie uitdaagt negeren. Maar denk erom dat je ook heel veel met haar doet. Want haar negatieve manier van aandacht vragen moet omgebogen worden in een positieve manier. Dus veel spelletjes doen zodat ze beloont kan worden. Mijn hond leerde heel snel zit doordat de deur pas open ging als hij ging zitten, commando erbij en je pup is weer fantastisch. Apporteren maar geen trekspelletjes. Jij hebt het laatste woord en bepaald wanneer er gespeeld en gestopt wordt. Dus niet spelen als zij erom vraagt. Maar dan even negeren en een minuut later opeens besluiten om spontaan met haar te gaan spelen. Dan ligt het innitatief bij jou en bevestig je weer jullie dominantie. Boek over pups van Martin Gaus is erg duidelijk.
Labradors hebben vaak een erg meegaand karakter en daarbij kun je best een fout in de opvoeding maken. Maar deze dame maakt er gelijk gebruikt van. Dus maak duidelijke afspraken en zorg dat je slimmer bent dan zij.
Romytjuuh schreef:@Pinuts: Het letterlijk terug bijten zal hoogst waarschijnlijk geen werking hebben, maar ik snap best dat het bij anderen wel gewerkt heeft. Ik denk persoonlijk dat ik dan mijn ogen kwijt ben!
Romytjuuh schreef:Puppycursus is geen mogelijkheid.
Sinds mijn vader 3 weken geleden is overleden hebben wij geen auto meer.
Mijn moeder is altijd thuis en voed haar consequent op.
Wij hebben labradors gefokt en weten dus echt wel hoe we met honden moeten omgaan.
Maar dit gedrag hebben wij nog nooit meegemaakt.
Romytjuuh schreef:Ik stel geen feit maar een vraag.
Ik zeg dus niet dat Luna agressief is, maar zo toont ze soms.
En je kunt je daar sterk in vergissen, Sommige honden hebben van nature wel agressieve trekjes.