NOODKREET! Kat aangereden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:11

anders bel je gewoon zelf, en zeg je gwn sorry dat ik zelf al bel maar ik ben op van de zenuwen.. Is alles goed??
Heb ik ook wel eens gedaan hoor, vinden ze helemaal niet erg.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:45

Van wachten word je inderdaad gek. ;) Maar geen nieuws is goed nieuws, moet je maar denken.
Correct gehandeld hoor TS!
En nu hopen dat je straks gewoon weer je poezenbeest thuis hebt.

Erna_

Re: NOODKREET! Kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:38

Zo, dat is schrikken als je je katje zo aantreft. Verstandig dat je naar de da bent gegaan.

Ik ga duimen dat je katje zometeen weer lekker bij je op de bank kan zitten!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:44

Goedzo! ik ben blij dat je naar de dierenarts bent gegaan, weinig mensen die het je na doen!

super, zal duimne.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:47

En heb je de dierenarts al gesproken??

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:04

heyitsme schreef:
ben blij dat ik gewoon gebeld heb, ook al voel je je bezwaard zo midden in de nacht,

Hoef je absoluut niet te zijn, daar zijn ze voor en geen enkele dierenarts zal in zulk geval daar een probleem van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:10

Fijn dat je naar de DA bent gegaan, ik heb een andere ervaring. Midden in de nacht een DA gebeld omdat ze van boven en van onder leegliep ineens, en helemaal onder de kwijl zat.
DA deed moeilijk, zuchten puffen, nadat ik vroeg wat er was zei hij dat hij dr geen zin in had.
Gelukkig zijn niet alle DA's zo, heb er wel van geleerd, nu hangen hier de nummers zodat ik niet meer hoef te zoekn.
Ik denk idd dat hetw el een flinke duit zal kosten, succes!!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 16:30

er is dus gebeld, alles was goed met hem, vrolijk en blij, en at alweer. alleen had hij nog wat een pompende ademhaling
als dat morgen niet over was zou hij op de foto voor zijn longen.... dus hij is er nog... Pfff wie heeft enig idee wat zoiets kost?
Maar als hij maar beter wordt... hopen dat die ademhaling ook verbeterd

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:35

JEETJE, ga je daarvoor even op de bokt zetten en kostbare tijd verspillen?

Ga gewoon verdorie de dierenarts bellen.

Die van mij staat gelukkig wel 24 u per dag klaar de hele week.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:36

Fijn dat je al gerust gesteld bent door de dierenarts, maar doe aub de volgende keer gewoon meteen de dierenarts en dan pas achteraf je verhaal op de bokt zetten.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 16:42

Nou sorry hoor, ik was compleet overrompeld en was alleen, het leek in eerste instantie niet zo erg, hij liep gewoon in de kamer en sprong zelfs van de ene naar de andere bank, alleen hij was niet zichzelf, van de mik, en wat een snelle ademhaling. En ik wist toen ook niet zeker dat hij aangereden was. je kon niks aan hem zien van buiten...

en ik heb gedaan wat ik dat moment goed vond. en zoals t nu lijkt komt alles gewoon op zijn pootjes terecht.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:48

Mjay schreef:
ik hoop het in ieder geval wel.... en anders gewoon maar bellen..... die CRT voert een da trouwens ook uit aangezien in er werk.... t is geen onzin dus maar goed of je dat nu als leek goed kan beoordelen.......... ik zou gewoon even bellen voor advies desnoods naar de spoedkliniek in amsterdam die is altijd open....

In dit geval heeft het thuis uitvoeren van een CRT test totaal geen zin. Wat wil je met de uitkomst, zelf een infuusje aanleggen en dan alsnog de dierenarts bellen voor de rest van de verwondingen?

Nog een opmerking: normaal hoort de CRT tussen 1 en 2 seconden te zitten, 2,5 is veel te lang.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:49

Fijn voor je en je kat, ben ik erg blij om, dat alles weer op de pootjes terecht is gekomen.

Maar ik zou niet eens aan denken om om hulp en of advies te vragen op de bokt.

Mijn kat deed opeens raar en hijgen enzo, terwijl er helemaal niks is gebeurd, alleen wel 3 uren vantevoren een inenting gehad.

Dus wij meteen met spoed de dierenarts bellen en erheen gegaan, bleek de allergie te zijn van de prik, als we later waren gekomen was hij doodgegaan, doordat alles in de keel dichtgaat door de opzwelling door de allergie, zo snel gaat het dus, dan ga ik geen tijd verspillen, mijn vriend vond m wat teruggetrokken meer niet, maar ik zag meteen dat het niet goed was, hij ademde snel en ineens de bek wijd, ja hup inpakken en erheen.

Ook ik was overrompeld en in paniek, maar dan nog denk ik er niet aan om snel op de bokt te zetten, van wat te doen?.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 16:51

ik denk ook dat jou kat dan wat andere signalen vertoonde dan die van mij... hij liep rond en sprong van bank tot bank...
en vanaf het moment tot aan dat ik bij de dierenarts was, kostte niet meer dan een uur, en dan moest ik ook nog 20 minuten rijden, en heb ik hem helemaal gewassen en gedroogd, ingepakt etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:00

Jeetje Ragdollcat, niet iedereen reageerd even perfect als ze geschrokken zijn zeg!!
Kan me wel voorstellen dat TS even met de handen in het haar zit, ze is ook nog eens studente
dus daar zit je gewoon niet op te wachten.
Ik heb laatst mijn kat drie dagen op een kliniek gehad, geen foto's wel infuus, ik was €500 kwijt.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 17:06

oh help...500 euro... als mij dat gebeurt...

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:07

ik vind dat je goed gehandeld hebt hoor, zo lang was je helemaal niet op bokt en tuurlijk denk je er wel even twee keer over na voordat je midden in de nacht een dierenarts gaat bellen....... wat de kosten zijn hangt een beetje van de DA af overal zijn tarieven weer anders....

ondanks dat zal ik me er volgende keer maar niet meer mee bemoeien wat een commentaar zeg..... t is wel weer duidelijk dat iedereen het beter weet....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:12

heyitsme, ook mijn kat deed van de bank naar de stoel en liep rond maar dan wel snel ademend en dan af en toe in elkaar gedoken, terwijl hij normaal gesproken languit lag.

Maar dan nog zet ik het niet op de bokt om op adviezen te wachten, ik zou eerder in paniek de dierenarts bellen.

Kijk als iemand een topic begint, kan natuurlijk commentaar verwachten, je moet het je persoonlijk niet aantrekken.

En verder ga ik er niet meer op in, ik heb mijn zegje gedaan.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:21

heyitsme schreef:
oh help...500 euro... als mij dat gebeurt...

wat de kosten zijn is denk ik niet te voorspellen, Elke dierenarts is anders ook de kosten verschillen. Mijn dierenarts is spot goedkoop, ik mocht na de operatie van Paolina (die 140 euro kosten) gewoon terug komen omdat het niet god ging.ik hoefde geen verdere kosten buiten de operatie te betalen, medicatie enz hoefde dus niet. Het licht er een beetje aan of jou Da het voor de welzijn doet of voor de centen. Maar mijn complimenten heb je.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:24

Ik wil toch even wat toevoegen over de kosten...
Is je kat verzekerd, heyitsme? Dat scheelt je al behoorlijk in de kosten...

Wat ik wel erg vind is dat je bij voorbaat al zegt dat je geen hoge kosten voor je dier wilt maken. Gelukkig heb je dat even opzij gegooid.
Maar ik vind als je een dier neemt moet je er ook voor zorgen, en ja, daar zitten DA-kosten aan vast. Anders moet je geen dier nemen, punt uit.

Tuurlijk zijn die kosten rot, ik zit er ook mee. Maar ik betaal ze wel... ik heb zelf ratten, en binnenkort weer een operatie (de vorige kostte 130 euro). Mensen verklaren mij voor gek... maar die dieren kiezen er niet voor om ziek te worden.

Blij dat het tot nu toe goed gaat met je kat.
Had heel anders kunnen aflopen, aanrijdingen maken echt veel kapot bij zo'n beestje...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:27

Rosie_Posie schreef:
Tuurlijk zijn die kosten rot, ik zit er ook mee. Maar ik betaal ze wel... ik heb zelf ratten, en binnenkort weer een operatie (de vorige kostte 130 euro). Mensen verklaren mij voor gek... maar die dieren kiezen er niet voor om ziek te worden.

nou idd, Paolina (ook n rat) heb ik laten opereren aan n baarmoeder ontsteking koste me 140 euro, beestje is 4 dagen later overleden :( en zelfs als het em 500 euro zou kosten had ik het gedaan, dat is het risico wat je aan beesten heb, maar de liefde is niet in geld uit te drukken en telt veel zwaarder voor mij.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 17:30

Rosie_Posie schreef:
Ik wil toch even wat toevoegen over de kosten...
Is je kat verzekerd, heyitsme? Dat scheelt je al behoorlijk in de kosten...

Wat ik wel erg vind is dat je bij voorbaat al zegt dat je geen hoge kosten voor je dier wilt maken. Gelukkig heb je dat even opzij gegooid.
Maar ik vind als je een dier neemt moet je er ook voor zorgen, en ja, daar zitten DA-kosten aan vast. Anders moet je geen dier nemen, punt uit.

Blij dat het tot nu toe goed gaat met je kat.
Had heel anders kunnen aflopen, aanrijdingen maken echt veel kapot bij zo'n beestje...

Dat was iets wat ik van te voren dacht, maar toen ik gister kwam heb ik daar geen moment aan getwijfeld. (en dat ik dat dacht, was dan meer, als mijn kat een grote dure operatie zou moeten waarbij weinig vooruitzicht zou zijn, of ik het DAN wel zou doen...)

heb ook even gebeld. kosten vallen mee, als hij niet nog een keer op foto hoeft blijft t op ong. 120 euro, en kanin termijnen betalen

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:32

Dat is wel heel fijn! dat je in termijnen mag betalen, en inderdaad 120 euro maar. Dat valt echt mee!
Ik wilde een keer 's avonds in het weekend komen (ratje was benauwd). Zegt de DA doodleuk: kun je niets meer aan doen, je mag wel komen, kost 80 euro en daar komen medicijnen enzo bij. maar waarschijnlijk wordt het toch inslapen... (was niet me eigen DA trouwens)
Ben niet gegaan, in paniek vriendin gebeld en 10 minuten later ging het een stuk beter. Beestje heeft het gered...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:33

Een kat heeft een enorm hoge pijngrens, die snelle ademhaling kan al snel op pijn duiden.

Van mij geen commentaar dat je eerst op bokt gaat, ik snap je paniekreactie. Volgende keer zul je wss anders reageren en meteen de dierenarts bellen.
je kunt niet van iedereen verwachten dat ze meteen weten wat te doen als een dier plots wat mankeerd.

Sterkte met je kat!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:37

Ragdollcat schreef:
Maar dan nog zet ik het niet op de bokt om op adviezen te wachten, ik zou eerder in paniek de dierenarts bellen.

Komaan zeg. :roll:
Er is niks mis met de acties van de TS. 20 minuten nadat ze hier een berichtje had geplaatst, en mensen aangaven dat een DA-bezoekje wel een goed idee was, was ze al onderweg.
Niet bepaald nalatig te noemen hoor! 99% procent van de andere mensen zouden waarschijnlijk niet eens overwegen om om half 2 in de nacht een DA te gaan zoeken. Ik denk ook wel 2 keer na voordat ik besluit iemand z'n bed uit te bellen.
TS, mijn complimenten heb je +:)+