Prijs kattenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Re: Prijs kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:34

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:37

en hoeveel betaal je dan aan verzendkosten, of zit dat er al in voor die prijs?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:37

Verzendkosten vrij idd:)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:44

O, das wel wat voordeliger.....
miss het overwegen waard...

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 23:06

da's toch gewoon 4 euro de kilo? Hoeveel brok eet 1 kat per dag?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:13

@ Rosita; ik krijg bij jouw steeds meer het idee dat je het liefst half bokt op vers wil zetten, iedereen die brok voert dom bezig is en brok eigenlijk gewoon oliebol is....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:29

Mijn katten komen van de carnibest en sorry, maar dat kostte toch echt 4,40 de kilo.....

Ik heb geen idee hoeveel de katten eten staat weer lekker 24 uur brokken...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:13

hier krijgen ze gewoon goede droge brok, als ze vers willen dan gaan ze maar vangen ,en buiten de deur eten, want ik ga ze in huis echt geen verse lijken voorzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:13

Nikki__ schreef:
@ Rosita; ik krijg bij jouw steeds meer het idee dat je het liefst half bokt op vers wil zetten, iedereen die brok voert dom bezig is en brok eigenlijk gewoon oliebol is....

Deze dame in questie maakte mijn kat nog uit als doorgefokt beest wat maar aan alle denkbare allergieen zou lijden, en dat alleen maar omdat ik niet te overtuigen was, dus ja...als je op die manier een discussie voeren wil :? Vind dat behoorlijk kwetsend en gaat helemaal nergens meer over.

Om dan nu een topic over de prijs van een kattenbrok te openen? Ik snap het verband ook totaal niet.
Sinds waneer maak jij je druk om de prijs van kattenrokken, of probeer je weer mensen over te halen?
Laat ons als brokkenvoerders toch in ons waardes, zijn dieren ontzettend oud mee geworden en nog steeds alle dagen dus zo enorm slecht zal het wel niet zijn. Jij je vleesbende, wij onze brok klaar iedereen tevreden. Als een dier het er goed op doet, is dat prima :)

Ik koop sinds kort Carocrock dat scheelde de helft(ruim!) van RC, echter bij de aanschaf van de tweede zak besloot meneer het niet meer tevreten, dus heb weer RC moeten halen.

Mijn doorgefokte pers }> zit op Royal Canin intestinal, kosten 30 euro per 3.5 kilo, duur voer maar om goedkoper uit te zijn en ik ooit vlees gaan voeren, maar toen was ik pas écht veel kwijt.
Stom heb me laten onkletsen door zo'n maffioos, wijze les voedsel advies haal ik tegenwoordig maar bij mensen die ervoor gestudeerd hebben :j
Opnametje van 600 euro, someone get to pay that :P
Komt er hier niet meer in.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-02-09 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:22

mijn katten spugen heel snel. van kleurstoffen-heb al whiskas geprobeerd. als de brokken lichtgekleurd zijn ook.
verder zijn ze vrij kieskeurig, al heb ik altijd maar 2 menu 's : eten, of niet-eten. :Y)
carocroc moeten ze dus niet. op 1 na....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:25

spicegirl schreef:
mijn katten spugen heel snel.

Heb je al eens aan voedsel allergie gedacht? Heb je al eens een hypoallergeen brokje geprobeert?
Kan ej gratis proberen bij de DA. Mijn kat is er echt enorm van opgeknapt. Was wel even zoeken naar het juiste voer maar die gelegenheid is er dus.
Dus bij jou lusten ze ook al geen carocrock...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:28

eentje is er helemaal weg van.2 eten absoluut niet, en de rest met lange tanden.
nee geen voedsel-allergie,ik zelf heb de indruk dat ze niet tegen de kleurstoffen kunnen. als t donkere brokjes zijn, gaat t goed.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:31

Brok is duur ja, dat is een feit. Versvoeren kan idd voordeliger zijn, maar met mijn groep niet haalbaar qua tijd en ruimte in de vriezer.

Ik haal, als ik de kans heb, in Belgie RC voor fokkersprijzen (10 kilo kitten voor 42 euro en 10 kilo Sensible voor 44 euro) maar als dat op is, betaal ik ook gewoon de normale prijzen. Tis wat, maar wat moet, dat moet.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 01:26

Nikki__ schreef:

't Liefst héél Bokt ;-) Maar natuurlijk, ik denk namelijk dat vers veel beter is. Maar die prijs per kilo, dáár schrok ik echt van, zoals ik al zei. Ik koop namelijk geen brok en ben eigenlijk helemaal niet prijsbewust. Dus toen ik daar eens wel naar keek en de prijs per kilo uitrekende en bedacht hoe er hier altijd geklaagd wordt over de prijs van kattenvoer en hoe 'goedkoop' ik dan eigenlijk uit ben....... Da's voor mij wel een reden om een topic te openen ja ;-) De mensen die reageren die vinden het blijkbaar ook interessant.

Die 30 nekjes voor 1 euro ....da's 0.03 euro per nekje. Geef er nu eens 3 per dag. Daarbij een gemiddeld KVV a 3.50 per kilo, 50 gram per dag = 0.35 euro. Al met al voer ik 1 kat voor 45 ct per dag? Tuurlijk krijgen ze wel eens wat duurders als kipvleugel of lamshart maar daar staat ook een eendagskuiken tegenover die weer 'niks' kost.

En voer ik volgens het principe waarvoor het dier gemaakt is, ik doe geen concessies door maar graan te geven en te denken (! da's dus niet waar!) dat ik goedkoop uit ben met een brok.

Voor mij was het een eye-opener ;-)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:33

Nogmaals carnibest kostte voorheen 4,40 en per 1 feb zijn de prijzen weer omhoog...

En mijn katten doen het niet voor 50 gram KVV op een dag met een kipnekje hoor :+
Nee ik vind het reuze mee vallen. Met brok ben ik rond de 70 euro per maand kwijt.
KVV rond de 150 ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:55

Mijn kat BARFt zelf :D
Die hoef ik alleen wat bij te voeren, ik voer RC bij, maar hij eet er 50 gram per dag van..... niet erg veel. Maar goed, mij hoor je ook niet klagen over hoge voerprijzen, ik geloof dat de kat € 0,30 per dag kost. Kan ik wel mee leven hoor!

De DA is altijd erg tevreden over hem, al vindt hij hem nu wat te dik..... geen flauw idee hoe hem af te laten vallen.....
Maar het is een erg knappe kat.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:21

Mijn 2 binnenkatten zitten op blaasgruisvoer, 45 euro voor 6 kilo en ik doe er ongeveer 6 weken mee.
Momenteel krijgen ze er ook in-home bij, 4,20 voor 1 kilo.
Het is duur ja, maar ik wil liever mijn katten niet kwijt en ik wil ook geen vers voeren :o

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:36

Ik voer orijen, met een zak van 2.5 kilo doe ik ongeveer 25 dagen, 23.- per zak. Nee het is niet goedkoop, maar zelf eet ik ook niet goedkoop, dus waarom zouden m'n katten wel goedkoop moeten eten?

Vers is idd nog goedkoper, ben er zelf ooit mee begonnen, ging hartstikke goed. Maja, we gingen op vakantie, kat (toen nog 1) bij diepvriesloos vriendinnetje gelogeerd, dus terug naar brok. Sindsdien eet meneer geen vers meer. De kleine blieft vers ook niet, behalve kuiken, daar doet ze een moord voor. KVV hebben ze ook een tijd gegeten, en op een gegeven moment op uit gekeken. Katten :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:40

Mijn kat krijgt ook alleen brokvoer, Proplan á 15,75 per 1,5 kilo. Ik heb destijds vanalles, waaronder vers, geprobeerd om haar aan het eten te krijgen, maar alleen deze brokjes sloegen goed aan. Dan is, in mijn optiek, een euro per 100 gram wat er tenminste ingaat altijd nog goedkoper dan 0,03 cent per 100 gram wat uiteindelijk in de vuilnisbak verdwijnt. (of achter de bank nadat er heerlijk mee gespeelt was :P )

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:18

Het is VAAK zo met voer: Hoe duurder het is hoe minder je p.d. voert. Ik geef zelf RC exigent (24 uur per dag toegang tot brokjes)en ze krijgt 1 blikje gourmet per dag. Het is een makkelijke kat die beiden graag eet. Voor de RC exigent betaal ik 22,50 voor 2 kilo maar ik doe hier meestal een maand of 3 mee. Dan vind ik het persoonlijk dus niet zo duur. Tsja je kiest ervoor, mijn kat is een moeilijke eter. We geven haar wel eens een stukje kip of tonijn maar dat lust madam niet. ze wil gewoon brokjes en een klein blikje en dan is alles goed. Ik hou het dus maar zo we doen het al bijna 5 jaar zo en ze is hartstikke gezond!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:03

Citaat:
't Liefst héél Bokt ;-) Maar natuurlijk, ik denk namelijk dat vers veel beter is. Maar die prijs per kilo, dáár schrok ik echt van, zoals ik al zei. Ik koop namelijk geen brok en ben eigenlijk helemaal niet prijsbewust. Dus toen ik daar eens wel naar keek en de prijs per kilo uitrekende en bedacht hoe er hier altijd geklaagd wordt over de prijs van kattenvoer en hoe 'goedkoop' ik dan eigenlijk uit ben....... Da's voor mij wel een reden om een topic te openen ja ;-) De mensen die reageren die vinden het blijkbaar ook interessant.

Die 30 nekjes voor 1 euro ....da's 0.03 euro per nekje. Geef er nu eens 3 per dag. Daarbij een gemiddeld KVV a 3.50 per kilo, 50 gram per dag = 0.35 euro. Al met al voer ik 1 kat voor 45 ct per dag? Tuurlijk krijgen ze wel eens wat duurders als kipvleugel of lamshart maar daar staat ook een eendagskuiken tegenover die weer 'niks' kost.

En voer ik volgens het principe waarvoor het dier gemaakt is, ik doe geen concessies door maar graan te geven en te denken (! da's dus niet waar!) dat ik goedkoop uit ben met een brok.

Voor mij was het een eye-opener ;-)

Dat is duidelijk en dat is ook iets waarvan mijn nekharen overeind gaan staan.
Het BARF-groepje begint een soort hype te worden. Iedereen moet maar gaan BARFen terwijl dat soms gewoon niet gaat!
Neem nou Chiqa, is zij dan maar slecht voor haar kat omdat ze niet wil BARFen omdat het gewoon níet gaat!
Onze oudste kat is 21 geworden, leefde op brok.
Als ze trek had in BARF (of gewoon haar natuurlijk instinct volgen) ving ze zelf een vogeltje.

De kat van tegenwoordig heeft zich goed aangepast, zo ook het maag/darm stelsel waardoor ze brok prima kunnen verwerken!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:13

Mijn 2 katten zitten op Hill's. Dat is E52,50 per 10 kilo (bij de groothandel) en ze doen er ruim 3 maanden mee. Ook wel eens Origen geprobeerd. Maar daar gaat 1 van de katten van spugen en ze gaan er giga van stinken. Dus gewoon weer op de Hill's. Een van de katten kan trouwens zowiezo slecht tegen ander voedsel, dus ik probeer ook niets anders meer.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:19

Ik heb voor mijn kat Acana glutenvrije brokken met een hoog vleesgehalte. Kost zo'n 50 euro per 8 kilo. Heel goed voer, helaas wil madam ineens alleen nog maar Whiskas :roll: Ander voer blieft ze ineens niet meer...

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:30

Hier ook Royal Canin Sensible en Hills, het is erg duur maar mijn katten doen het er goed op.

Ik heb een tijdje ook rauw gevoerd maar op dringend advies van mijn dierenarts mee gestopt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:42

Waarom dringend advies?