Dekkater gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:41

Diablo schreef:
Quellian schreef:
Wat je wel vaak ziet op bokt, is dat de kattenfokkers vinden dat zij het alleenrecht hebben w.b. fokken en dat vind ik fout.

waarom dan nog meer kittens de wereld op schoppen? Omdat kennissen zoveel interesse hebben in jouw kat? Of omdat je er zo lekker geld aan kan verdienen? (laatste geldt voor de raskat-fokkers).

Voor mij is het sowieso onzin, of het nou ras of geen ras is.

Dan zijn we het toch wel met elkaar eens.

Zijn we ook, maar waar we in verschillen is dat ik denk dat een raskat makkelijker 'verkocht' wordt, die kom je sneller op bv marktplaats tegen, een rasloze kat wordt makkelijker gedumpt. Dit is wat ik denk hoor, want ik ben nog nooit een kat op straat tegengekomen met z'n afstamming op papier om z'n nek, ben wel mensen tegengekomen die voor een klein prijsje een raskat willen scoren.

En een kat die je gratis hebt gekregen, waarom zou je daar moeite voor doen? Waarom zou je hem zelfs nog naar het asiel brengen?

Dat bedoel ik dus te zeggen :)

050206051012

Re: Dekkater gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:44

Inderdaad Diablo, dan moeten wij maar andermans fouten recht zetten.

Als iedereen er zo makkelijk over zou denken als degene op de vorige pagina, dan zou het leed helemaal niet meer te overzien zijn.

Wij hebben vorig jaar een kat uit een nest gekregen, nooit meer.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:54

Diablo schreef:
Chichiba, al jouw punten ken ik, die worden nl. altijd genoemd. Ik vind bepaalde raskatten ook super, maar ik neem ze niet. Ik heb gewone huis-tuin-en keukenkatjes, omdat ik vind dat die een huisje verdienen (en ze zijn me gewoon véél te duur). Dat andere mensen fouten maken, draai ik dan maar voor op. Doe ik niet voor die mensen, maar voor die katjes. Ik denk aan de katjes, zouden meer mensen moeten doen.

En wat betreft het geld verdienen op een nestje: ik heb laatst ook in een hondentopic gevraagd om een lijstje van kosten van een nestje. Dat doe ik bij deze hier ook. Ik weet bijna zeker (net als dus bleek bij de honden) dat er meer geld aan overgehouden wordt dan uitgegeven.

Ik heb het lijstje even in een link geplakt *klik*
Per fokker is het lijstje anders...de een vind het bij katten hebben horen de ander
ziet het als extra kosten...Maar goed...

Ook jij zult begrijpen dat als je al de testen gedaan hebt...je (bij sommige rassen)
soms helemaal naar duitsland...Belgie...Frankrijk moet rijzen (2x heen en terug)voor een
dekking en dat hij dan niet in 1 keer lukt of er komt maar 1 kitten uit... dat je zeker geen
winst zult draaien...
Als je dan daarna een nestje met 7 krijgt je waarschijnlijk winst hebt...je het gat van het
vorige nestje eindelijk kunt dichten...Zo werkt het eigenlijk altijd wel...
Dit geld ook voor keizersnee...moederpoes geen melk...erger nog poes overlijd of kitten
overlijden...
En ja...Er zijn fokkers die zoveel pech hebben...

Het is niet dat ik het me niet aantrek...anders had ik ook niet een tijdje in het asiel gewerkt...
Ik vind het naar dat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen...en hun dieren niet laten
helpen...Daar moet eens wat aan gedaan worden ipv dat jullie de katten moeten redden...
omdat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen...Dit is niet de oplossing van de asielkatten
maar een lapmiddel...Kittens in het asiel bv al laten helpen (ja het kan al vanaf een week of 9)
De dieren zijn altijd de dupe van ons mensen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:04

Het ultieme zou inderdaad zijn als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt inderdaad, maar hoe kom je zover?

Ik denk dat er weinig meer gedaan kan worden dan dat er al wordt gedaan. Overal kom je dingen tegen als in 'laat je dier helpen', maar veel mensen hebben daar poep aan en gooien met net zoveel gemak hun dier naar buiten. Of net zoals vorige zomer... wij kregen een kitten gebracht die door z'n eigenaar was gegeven aan een kind uit de straat. Meneer is zo slim om z'n ongeholpen poes naar buiten te laten, maar zit niet te wachten op jongen, welke vervolgens naar buiten worden geschopt of aan kinderen uit de straat worden vergeven.

En wat kun je ermee? Helemaal niets!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:56

Chichiba, mooi lijstje, maar daar ga ik niet serieus op in. Kattevoer, kattebak, kattegrit en krabpaal ga je toch niet doorberekenen aan kittenkopers? Ik heb het over de kosten die gemaakt worden om een nestje te fokken. Dus testen, dekgeld en dat soort dingen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:02

Diablo schreef:
Chichiba, mooi lijstje, maar daar ga ik niet serieus op in. Kattevoer, kattebak, kattegrit en krabpaal ga je toch niet doorberekenen aan kittenkopers? Ik heb het over de kosten die gemaakt worden om een nestje te fokken. Dus testen, dekgeld en dat soort dingen.

Ik weet wat je bedoeld...daarom staat er ook
Citaat:
Per fokker is het lijstje anders...de een vind het bij katten hebben horen de ander ziet het als extra kosten...
Ik vind sommige dingen ook niet logisch om door te berekenen...

Voor lijstjes kun je op kattenplaza kijken...Daar heeft een tijdje geleden een topic gelopen...wat verschillende fokkers wel en niet rekenen...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:35

Goed lijstje dan maar van nestje 1:

750 euro dekgeld
110 hcm/pkd test
60 felv/fiv test
50 euro echo
50 euro rontgenfoto
75 bloedgroep bepaling
Dat waren de kosten voordat de kittens geboren werden is 1095 euro

Hiephoi !! 5 kittens geboren :D
oliebol 2 hebben open verhemelte, in laten slapen + cremeren = 125 euro.

Naja ons best doen voor de overige 3 die opgenomen moesten worden omdat het gewoon met moeders en kittens niet goed ging.. 2 nachtjes daar: 175 euro
Totaal kwijt tot nu : 1395 euro

Helaas toch nog een kitten overleden: crematiekosten = 60 euro.

2 over om voor te knokken! Ze gaan goed groeien goed tot 4 weken, 1 van de kittens begint af te vallen dus naar de dierenarts, rontgenfoto gemaakt, buikje vol gas, spuiten met voeding, vocht en medicijnen: 100 euro. Moet 2x daags herhaald worden, en ja het is alweer vrijdagavond..

Hele weekend geknokt, totaal 300 euri kwijt, en maandagochtend inlaten slapen= 60 euro.

Totaal tot nu : 1915 euro

Nog 1 kitten over. Kitten wordt met 6 weken heel erg ziek, dus opgenomen met moeders totaal 600 euro, 8 dagen daar verbleven.
Kitten red het! kitten wordt geent: 35 euro, kitten wordt gechipt: 30 euro en de 2e enting: 35 euro.
Oh ja uiteraard zijn ze 4x ontwormd, en heeft ie 10 weken moeten eten, en speciale houtkorrels enzo maar ja dat rekenen we dan maar niet mee.

Totale kosten 2615 euro, maaaar hij is verkocht voor 750...

Vraag me toch af welke winst je dan bedoeld??
Verlies: 1865 euro en een heleboel verdriet.

Maar goed dat is pech zeg je dan ...

Goed we gaan nog eens op dekking met haar... idd pech gehad

voor de dekking zelfde lijstje uiteraard, behalve de bloedgroep die hoeft niet overnieuw.

Hiephoi 6 kittens geboren ! :D

Alleen 1 meisje is maar 50 gram, voor geknokt, dierenarts geweest sonde enzovoorts 100 euro kwijt en 2 dagen later overleden.
Niet meer gecremeerd kost teveel geld.

Dan gaan de oogjes open, maar 1tje die heeft bijzonder rare ogen, dus naar de dierenarts, gaten in de oogbollen, kitten is blind, dure zalfjes, rontgenfotos 150 euro.
Zalven zalven zalven, 2x per week op herhalingsconsult dat valt mee 2x per week kost 50 euro.

Dan blijkt dat het niet voor niets is geweest hij ziet! alleen moeten de oogjes wel geopereerd worden... 381 euro. Maar oogjes zijn gered!
Verder gaat alles best goed, kittens worden allemaal ontwormd, 5x kittens enten =150 euro. 5x kittens chippen 150 euro en nog eens enten 150 euro.

Dan komt er een staartje tussen de deur, rontgen foto doorgestuurd naar radioloog, gebroken hoeft niks aan te gebeuren. Foto en beoordeling radioloog: 90 euro.

Even totaal lijstje:1020 voor geboorte
1281 dierenarts kosten

Maar goed we kunnen kittens gaan verkopen: 3 kittens 750 euro (houd er 1 zelf maar dat reken ik dus niet mee)
1 kitten 400 euro ( met oogjes moet 1 keer geopereerd worden)
1 kitten 500 euro ( met staartje)

Totaal 3150 euro.

Winst: 849 euro.
Gaat dus alleen nog een operatie af van 350 euro ongeveer voor die met d eoogjes

500 euro over. Nou ja daar kan je dan idd net eten voor kopen ( kittens eten veel in 13-14 weken!), kattenbakgrit, stambomen aanvragen, kunstmelk en a/d voor het "blinde kereltje"

En misschien blijft er dan nog wel wat over dat weet ik niet die dingen reken ik nooit uit, maar als je het eerste en het 2e nest optelt, heb ik nog altijd geen winst :+

Oh ja en dan reken ik ook niet de investering in goede fokpoezen mee, en ja dat kost geld een kitten met fokverbod kost rond de 750 euro zonder kosten ze 1500 euri of meer.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:48

Babsiej, als je zoveel pech hebt met fokken, vraag ik me af je wel gezonde katten hebt.....

Normaal gesproken gaat het natuurlijk goed. Zodra het meer fout dan goed gaat, denk ik dat je iets niet goed doet qua gezondheid.

Maar goed, winst toch nog 500 euro, met zoveel pech. Kun je nagaan hoeveel winst je maakt als je gezonde katten hebt. En voor die 500 euro eten kopen? Dat bedoel ik dus, waarom dat doorberekenen? Mensen die 'vermeerderen' hebben ook voer- en da-kosten en tóch zijn die katten vaak gratis.....

Dus dit is dan het lijstje:

750 euro dekgeld
110 hcm/pkd test
60 felv/fiv test
50 euro echo
50 euro rontgenfoto
75 bloedgroep bepaling

Nou weet ik niet of er voor een poes al die testen steeds herhaald moeten worden? Lijkt me raar, maar goed....Kosten in totaal 1095 euro. Zeg, er worden 4 kittens geboren. volgens mij kan ik daar wel vanuit gaan (zal de ene keer minder zijn, maar het kunnen er ook zomaar meer zijn), want als je veel minder hebt door sterfte of iets dergelijks, kun je volgens mij beter stoppen met fokken. Je zei zelf dat een kitten met fokverbod 750 euro kost. Vier keer 750 is 3000 euro, minus 1095 kosten, hou je over: 1905 euro. Als je een kitten verkoopt voor de fok, vang je er het dubbele voor, dus dan hou je nog meer over.
Nu kan het natuurlijk zijn dat je zo nu en dan da-kosten hebt. Maar dan nog hou je er volgens mij geld aan over. En dat geeft ook niet hoor, daar hoor je mij niet over. Wat is er mooier dan een beetje geld verdienen met je hobby, terwijl je dieren het ook nog eens super hebben? Maar wees er gewoon eerlijk over.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:51

Maar dan nog... het is toch hobby? Mijn paarden kosten me ook dik geld en mocht ik besluiten een veulen te fokken dan weet ik ook dat het me geld kost ipv dat het me opbrengt, maar dat is een keuze.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:52

Pkd is 1 malig, hcm moet elk jaar felv/fiv ook, echo doe je moet elke dracht, röntgen foto's voor patella 1 malig

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:59

Geloof in je dromen als je denkt dat er nooit wat mis gaat :+ Het is een uitzondering dat ALLES goed gaat.

Met mijn poezen is gelukkig niets mis, maar goed het is gewoon zo, fokken is niet zo rooskleurig als je denkt.

Waarom eten niet door berekenen ? moeten ze niet goed te eten krijgen ?
een kilo carnibest kost ongeveer 4,50 dat gaat er per dag bijna wel doorheen hoor. Laat het een ons of 750 zijn. = 3.35 [er dag x toch zeker 60 dagen is alweer 202 euro :+

Natuurlijk moeten testen elk jaar herhaald worden idd, alleen niet de PKD die hoeft maar eenmalig.

Maar idd het is hobby en je hoort me er ook zeker niet over, het is prachtig om kleintjes groot te zien worden. Maar af en toe wordt je wel moe van mensen die denken dat je er rijk van wordt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:03

Quellian schreef:
Wat je wel vaak ziet op bokt, is dat de kattenfokkers vinden dat zij het alleenrecht hebben w.b. fokken en dat vind ik fout.

Hier ben ik het wel mee eens, het strijkt mij dwars tegen de haren in dat er nauwelijks wordt gereageerd op foto's van bokkers die een nestje bij een HTK kat hebben, of wat vol staat met sneren als 'waarom een nestje, heb je hem laten testen, asiel zit al vol, of nog erger...is jou kat zo bijzonder dat er een nestje van moet komen"bladiebla.

In schrik contrast met fokkers die met dure katten foto's plaatsen van hun kittens waar alleen maar kirrende reactie's staan als 'aahhh wat schattig!! hebben hebben! wat een beeldschone poesjes" geen enkele negatieve reactie!

Kijk ik ben niet echt voor het vermeerderen van katten, de asiels zitten idd overvol, maar of men het horen wil of niet de fokkers doen hier net zo hard aan mee.
En ja dat strijtk mij dwars tegen de haren in dat er zo'n schril contrast is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:07

Wat mij trouwens enorm misselijk maakt zijn de advertenties op MP van kittens die op dit moment worden aangeboden.

Er stond een nestje op van 3 (zwarte HTK's), nu nog eentje. Bieden vanaf (ik meen) 50 euro, ze bieden elkaar suf en zitten inmiddels op 90 euro per kitten.

Halloooooooooo?? 8)7

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:08

Mensen moeten doen wat ze zelf willen, alleen voel ik mij idd niet verantwoordelijk voor de ellende die een ander veroorzaakt.

Ik snap best dat het leuk is een nestje fokken, maar laten we even eerlijk blijven hoeveel HTK katten blijven netjes tot 13 weken bij de moeder? worden 2 maal ingeent en gechipt?

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:28

Thanx voor de toelichting...

Dat was wat ik bedoelde...
Het mis gaan van een bevalling of kittens die ziek worden heeft totaal niets met de gezondheid van een kat/ras te maken...Wat een onzin...Maar goed...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:50

Ik snap het best dat hele verhaal over fokken, en ik denk inderdaad dat fokkers niet het alleenrecht hebben, maar toch vind ik het onnodig. Als je op marktplaats kijkt, dan zie je pagina's vol HTK's. Als ik op zoek ben naar een bengaal bijvoorbeeld, dan is dat mijn goed recht en dan ben ik blij dat iemand verantwoord een nest fokt met stamboom.

Zolang die vraag er is, zou ik ook bengalen gaan fokken :j Hartstikke leuk en als het goed gaat, levert het ook nog wat op.

Ik snap alleen niet dat je al die risico's neemt van je katten + kittens voor niets...terwijl MP al vol staat met van ongeplande nestjes.

Op het moment dat er geen HTKtjes meer beschikbaar zijn, snap ik inderdaad dat je voor de lol een nestje fokt, er zijn dan toch genoeg gegadigden voor. Maar het ene HTK nestje vind ik niet meer bijzonder dan het andere.

Daarom raad ik dit ook ernstig af. Vertel die 8 gegadigden dat MP vol staat met leuke poesjes en dat ze daar een leuke kunnen uitzoeken :j

En ja, wij zijn ook weleens fout geweest, wij hebben een keer een nestje bij mijn JR gehad, zonder stamboom ook nog! Dat zal ik nu echter niet meer doen.

Babsiej: idd, deze kun je met 8 weken (al dan niet 7) ophalen en hebben dan geen entingen en chips...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:12

Babsiej schreef:
Mensen moeten doen wat ze zelf willen, alleen voel ik mij idd niet verantwoordelijk voor de ellende die een ander veroorzaakt.

Ik snap best dat het leuk is een nestje fokken, maar laten we even eerlijk blijven hoeveel HTK katten blijven netjes tot 13 weken bij de moeder? worden 2 maal ingeent en gechipt?

Ach, ik heb mijn katten altijd met een week of 6, 7 gehad (heb zelfs katjes met de hand grootgebracht) en die zijn allemaal kerngezond en vertonen geen raar gedrag. Dus of dat nou nodig is.....

En als het zo vaak mis gaat (je zei tenminste zelf dat je juist blij mag zijn als het góedgaat), snap ik echt niet dat jij je katten dat aandoet. Nee, geeft mij dan maar een htk-kat, die probleemloos poesjes op de wereld zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:15

Diablo schreef:
En als het zo vaak mis gaat (je zei tenminste zelf dat je juist blij mag zijn als het góedgaat), snap ik echt niet dat jij je katten dat aandoet.

Mijn mond valt ook open van verbazing....Babsiej als jij echt zoveel problemen heb met het fokken dan denk iktoch echt dat je hulp moet gaan zoeken, want dat is niet voor de regel!
Maar er stuit mij nog iets tegen de borst in dit verhaal, fokkers die met dit soort bedragen gaan gooien, en presenteren wat het allemaal kost, vidn ik erg onprofessioneel overkomen, meer een klaag.
Blijf ik persoonlijk liever nogal ver uit de buurt :o

Ik heb hier ook dieren zitten met stambomen, ook inmiddels overleden maar daar heb ik deze evrhalen GELUKKIG nooti van gehoord anders was ik denk ik heel snel weer weggegaan.
Fokken doe je voor je hobby, de liefhebberij, dan val je volgens mij niet over een euro meer of minder.
Kan er naast zitten maar dit vind ik geen toonbeeld van een ideale fokker en dan hoop ik diep in mn hart dat je je kittens kwijt kan raken.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:23

De dingen die Babsiej noemt wat fout is gegaan bij 2 nestjes zijn dingen die ook fout gaan bij nestjes HTK katten.
Dus ik zie haar nu niet als een "slechte fokker". Alleen die dingen hoor je nooit.
Bij ons komen ook erg veel HTK katten met hcm en pkd. Je kan het ook omdraaien. Omdat fokkers met PKD vrije ouders fokken, komt er geen pkd voor.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:30

Chiqa schreef:
Diablo schreef:
En als het zo vaak mis gaat (je zei tenminste zelf dat je juist blij mag zijn als het góedgaat), snap ik echt niet dat jij je katten dat aandoet.

Mijn mond valt ook open van verbazing....Babsiej als jij echt zoveel problemen heb met het fokken dan denk iktoch echt dat je hulp moet gaan zoeken, want dat is niet voor de regel!
Maar er stuit mij nog iets tegen de borst in dit verhaal, fokkers die met dit soort bedragen gaan gooien, en presenteren wat het allemaal kost, vidn ik erg onprofessioneel overkomen, meer een klaag.
Blijf ik persoonlijk liever nogal ver uit de buurt :o

Ik heb hier ook dieren zitten met stambomen, ook inmiddels overleden maar daar heb ik deze evrhalen GELUKKIG nooti van gehoord anders was ik denk ik heel snel weer weggegaan.
Fokken doe je voor je hobby, de liefhebberij, dan val je volgens mij niet over een euro meer of minder.
Kan er naast zitten maar dit vind ik geen toonbeeld van een ideale fokker en dan hoop ik diep in mn hart dat je je kittens kwijt kan raken.

Deze lijstjes worden veel genoemd omdat mensen altijd maar zeggen dat fokkers er aan verdienen...
Fokkers moeten zich dus verantwoorden zo vinden mensen...Nou zegt zij dus wat het allemaal kost en dat ze er niet aan verdient en is het nog niet goed...Dit is niet geklaag maar een verklaing omdat mensen er om vragen!...

@Janet...
Helemaal waar...als je niet test weet je het ook niet...Zo lijkt het of het bij raskatten veel vaker voor komt...Dit is helemaal niet waar...Bij HTK's wordt gezegt...mijn kat is aan een hartafwijking overleden...Bij de raskatten is dat HCM (even een voorbeeld...) doordat de fokkers testen weten ze er veel van...Dat wil dus totaal niets zeggen over het meer of minder voorkomen van een ziekte bij een raskat...Mensen gaan zorgvuldiger om met het fokken van en het uitzoeken van poes en kater met de bijbehorende testen...

Ze is zeker geen slechte fokker...Dit gebeurt net zo goed bij HTK's...alleen zitten die niet allemaal bij elkaar om problemen te delen...Zoals op bv kattenplaza...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:33

open gehemelte zie je zo vaak bij pups en kittens, dat gebeurd gewoon. kan je niets aan doen.
Net zoals je er niets aan kan doen dat je merrie een veuen krijgt met een bokhoef, of je een pup koopt waar de balletjes niet van indalen.

De ziektes die hier worden genoemd gelden voor alle katten, we of geen ras.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:34

_janet_ schreef:
De dingen die Babsiej noemt wat fout is gegaan bij 2 nestjes zijn dingen die ook fout gaan bij nestjes HTK katten.
Dus ik zie haar nu niet als een "slechte fokker". Alleen die dingen hoor je nooit.
Bij ons komen ook erg veel HTK katten met hcm en pkd. Je kan het ook omdraaien. Omdat fokkers met PKD vrije ouders fokken, komt er geen pkd voor.

Ze zegt dat het uitzondering is als het goedgaat......ik zou mijn katten geen jongen willen laten krijgen als je er bij voorbaat al bijna vanuit kan gaan dat het toch foutgaat. Arme poezen.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:37

Chichiba schreef:
Deze lijstjes worden veel genoemd omdat mensen altijd maar zeggen dat fokkers er aan verdienen...
Fokkers moeten zich dus verantwoorden zo vinden mensen...

Oh nee hoor, fokkers hoeven zich aan mij niet te verantwoorden (net zomin als ik me zou verantwoorden als ik een nestje htk-katten zou fokken). Ik reageer (en discussieer) gewoon op het feit dat er altijd gezegd wordt dat fokken alleen maar geld kost. Ik geloof dat dus niet. Maar verantwoorden? Nee hoor, een ieder moet doen wat hij wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:43

Diablo schreef:
Ze zegt dat het uitzondering is als het goedgaat......

Presies, hier reageerde ik dus ook op omdat ik daar van schrok.

Babsiej schreef:
Geloof in je dromen als je denkt dat er nooit wat mis gaat Het is een uitzondering dat ALLES goed gaat.

Imo zou er vrijwel niets meer mis kunnen gaan, mijn katten van mn oom op de boerder jongen elk jaar helaas vrolijk weer door en gaat nooit wat mis, snap je dat ik hier dan verbaasd op reageer en mij afvraag of je dan wel de juiste hobby uit heb gekozen?

Chichiba schreef:
Fokkers moeten zich dus verantwoorden zo vinden mensen...Nou zegt zij dus wat het allemaal kost en dat ze er niet aan verdient en is het nog niet goed...

Nee dat is het dus idd niet :D Het zou namelijk helemaal niet nodig hoeven zijn dat zij met hun billen bloot zouden moeten gaan, in dit geval doet Basiej dit dus wel, zou ook een andere fokker kunnen zijn dus niets persoonlijks.
Maar in zo'n geval ja sorrie....knap ik af.
Ik wil in de toekomst ook weer een katje dr bij, maar ga deze fokker wel screenen. En hoe makkelijk is dat op internet niet tegenwoordig?
Vroeger had je de krant....elke dag dook ej op de advertentie;s bij dieren, was zo spannend!
Meer wist je niet...een dat betekende dat je soms wel eens een paar weken moest zoeken.
De fokker screenen was er niet bij, je vertrouwde op de lekkere koffie, hun vriendelijke praatje en dat was het.

Internet is wat dat aan gaat de pest, een druk op de knop en we zwaaien ze weer vaanwel, voor jou 10 anderen.
Zo heb ik een tijdje zitten meekijken bij een bokker die hele mooie dieren had, maar ook met zo'n lijst aan kwam zetten.
Snap ej dat ik er dan geen trek meer in heb?
Ik zou me haast schuldig moeten voelen omdat ze het zo ontzettend 'goed' zouden hebben?
Dan denk ik...vergeet vooral je kittens niet te aaien.
Nee sorrie, ik kan hier niet aan wennen, het zou vanzelf sprekend moeten zijn dat een fokker zich niet hoeft te verantwoorden, sta toch achter je 'product' nergens voor nodig dat je met cijfers gaat gooien.

De AH gooit toch ook niet zijn kosten beraming van zijn brood wat hij verkoopt in zijn winkel op een forum neer?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:44

Ik vind het ook een uitzondering als een helemaal gezond nestje HTK katten te wereld komt hoor.