wyoming schreef:Oftewel ik ben tegen het vermeerderen van honden zonder papieren en voor het verantwoordelijk fokken met honden die een stamboom hebben en getest zijn.
Hoe komt het dan dat er zo veel rashonden met gezondheidsproblemen zijn? Ze mogen dan wel getest zijn, maar een allergie bouw je dus op. Dat kan pas jaren later een rol gaan spelen.
Ik weet echt niet wat er zo verantwoordelijk is aan het fokken met honden met stamboom? Ik heb soms wel eens het idee dat er best wel veel mensen zijn met een hond met stamboom, die er voor de leuk, of het geld, een "verantwoord" nestje mee gaan fokken, eentje met stamboom dus. Die niet verder kijken dan hun neus lang is en er gewoon een hond van het zelfde ras met stamboom op zetten. Zonder zich maar 1 minuut te bekommeren over erfelijke afwijkingen of iets dergelijks. Zolang hun hond er gezond uitziet en de ander, moet toch alles goed komen zeker?

Sorry hoor, maar ik zie teveel rashonden met problemen, niet alleen kwa gezondheid, maar ook met gedragsproblemen.