help, toch niet zwanger he

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:21

wino schreef:
We hebben welees gekeken maar was bijna niet te zien. Ik zal het morgen nog eens aa me pa vragen. Schrok me wel rot toen dat konijn op die andere sprong. En kleintjes zijn altijd welkom maar ben bang dat hun ook die afwijking krijgen.

Het vermoedelijke mannetje even op schoot nemen, heel voorzichtig op zijn rug leggen en dan even op zijn buik aaien. Dan blijft hij wel liggen. Dan kun je rustig voelen of hij ballen heeft ja of nee.

Schijnzwanger is redelijk vaak voorkomend bij konijnen. Ik had ook een vrouwtje zitten die na haar 1e nest bijna maandelijks nesten bleef bouwen en haren plukken.

Heb zelf een klopram gehad die nesten bouwde.

ikkebenmar

Re: help, toch niet zwanger he

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:27

Je hoort de verhalen zo vaak, bij mij ook hihi
dacht dat ik 2 vrouwtjes had, blijk ik 2 mannetjes te hebben.
Uiteindelijk zitten ze nu dus nog apart, hopelijk vind ik er een leuk vrouwtje bij (ik heb 1 man laten castreren) en dan moet de andere man maar naar een ander baasje....

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:47

Daarom altijd meteen controlleren of het klopt!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:50

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:46

Nee dierenwinkels kijken er nog weleens naast,mijn 'vrouwtje' bleek ook een mannetje te zijn,maar had geen nestjes haha!

overigens kun je zelf goed zien wat het geslacht is,gewoon even voelen en kijken!!

Schijnzwanger kan inderdaad,hebben mijn konijnen ook vaak gehad!
En ook komt het voor dat vrouwtjes elkaar dekken..
Ik heb nu 2 vrouwtjes samen zitten,die heb ik dat eigenlijk nog nooit zien doen,is trouwens ook geen familie van elkaar!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:09

Als het dan zo gemakkelijk is, waarom wordt er dan bij dierenwinkels zo vaak verkeerd gekeken???? :P

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:00

Tja fouten maken is altijd menselijk..maar wat ik vaak zie in een dierenwinkel,hop konijn op zijn kop,niet eens voelen of goed de haren wegdoen..en een gokje nemen..
zal overigens niet overal zo gebeuren hoor! maar heb het hier in de buurt al tevaak gezien..
En ja,achteraf ook gelijk gekregen :P

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:06

Mijn eerste vrouwtje bleek een mannetje, kwamen we achter toen we 'haar' wilden laten dekken, best genant. En toen een vrouwtje erbij gekocht, dat was ook een mannetje. Toen maar ballen eraf en samen gezet, waren dikke maatjes.

Ik zou ze allebei even op hun rug leggen en dan kijken of er verschil is.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:36

Gompie58 schreef:
Als het dan zo gemakkelijk is, waarom wordt er dan bij dierenwinkels zo vaak verkeerd gekeken???? :P

Makkelijk wordt volgens mij nergens beweerd. (Mijn DA assistente verwees zelfs klanten door naar mij omdat zij het niet zeker wist.)
Maar je mag toch verwachten dat wanneer er zoveel konijnen verkocht worden als in een dierenwinkel ze er op een gegeven moment wel de feeling voor hebben.
Maar ik vermoed dat het soms wel eens expres wordt gedaan... Hoevaak zeggen ze niet dat je de jongen terug kan komen brengen tegen een zakje voer o.d.... Moet je kijken wat zij voor één zo konijn vangen met verkoop.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:28

Ylana schreef:
Gompie58 schreef:

Makkelijk wordt volgens mij nergens beweerd. (Mijn DA assistente verwees zelfs klanten door naar mij omdat zij het niet zeker wist.)
Maar je mag toch verwachten dat wanneer er zoveel konijnen verkocht worden als in een dierenwinkel ze er op een gegeven moment wel de feeling voor hebben.
Maar ik vermoed dat het soms wel eens expres wordt gedaan... Hoevaak zeggen ze niet dat je de jongen terug kan komen brengen tegen een zakje voer o.d.... Moet je kijken wat zij voor één zo konijn vangen met verkoop.

Precies, dat idee heb ik dus ook vaak!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:12

Ja, maar dan krijg je dus wel vaak konijnen met gebreken door de inteelt!!! Erg dom hoor............. :o

Ik heb begrepen dat je het na een aantal weken best goed kan zien en zéker als je er twee van een ander geslacht naast elkaar houdt! De een heeft een rondje en de ander een spleetje............. :+

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:37

Het is inderdaad bij ongeveer 4 weken te zien. Bij een groot ras is het wat makkelijker dan bij een kleiner ras.
De echte kenners kunnen het zelfs al bij dag 1 zien.... al heb ik dat zelf nooit gebrobeerd.
Enne inteelt is lang zo erg niet, mits je weet wat je doet ;)

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:39

Mijn vrouwtjes konijn verkracht ook altijd mijn gecastreerde mannetjes konijn..
Identiteitscrisis ;) Er zijn dus meer vrouwtjes konijnen die dat doen..

Maar als ze haar uit gaan trekken, dan gaan ze een nestje bouwen toch?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:24

En, is er al wat?
En heb je ze beide al bekeken?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:29

Ben ook wel heel benieuwd of je al wat meer weet :)