Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wildgirl schreef:@ Ts heb je al eeder honden van deze soort gehad?
lijntje87 schreef:ik vind 8 uur niet lang, zolang de hond de kans heeft tussendoor te plassen.
(sommige paarden staan 23 uur per dag alleen maar op stal)
dat is vergelijkbaar met een bench.
maar nogmaals de hond moet wel tussendoor kunnen plassen
Jeanine84 schreef:Een shiba, leuk! Wij hebben ook een shiba (zie profiel) ga idd langs bij een erkende fokker en laat je goed informeren! Dit zijn niet zomaar hondjes, ze zijn dominant tov mens en dier! Als je anderen met je shiba gaat laten lopen druk ze dan alsjeblieft op het hart om hem niet los te laten!! Een shiba komt pas terug wanneer hij vindt dat ie terug moet komen!! Dus niet wanneer jij dat wil! Wild gaat altijd (!!) voor de baas! Nogmaals laat je alsjeblieft goed informeren! Shiba's zijn intelligente honden en ze zullen dit tegen je gebruiken..ook bij te weinig aandacht!
lijntje87 schreef:ja ok, dus je zoekt niet echt een oppas, maar meer iemand die uitlaat.
ik dacht je zoekt een oppas zoals je voor je baby zoekt.
begreep het al niet
Jeanine84 schreef:http://www.akitaclub.nl daar staan de erkende fokkers op!
Chiqa schreef:Hier ga je spijt van krijgen....Net wat Josewoos zegt, de puppentijd lijkt een roze wolk, maar zal heel veel tijd opeisen.
Als jij dan je hond utibesteed heb je hier totaal geen invloed op, ook zal je nooit een goede band kunnen krijgen met deze hond omdat deze weken zo belangrijk zijn.
Ik heb persoonlijk een paar weken vrij genomen toen ik mijn pup kreeg, een investering die eenmalig is en je nooit meer terugkrijgt.
Dan krijg je idd de pubertijd.....krijg je alles terug van wat je er in de puppentijd aan energie in heb gestopt, hondje krijgt elke dag een andere opvoeding.....Ik kan het je alleen maar afraden.
Ik heb zelf enorm getwijfeld of een hond geschikt was voor mij, heb me ook utigebreid laten informeren, maar ik werk halve dagen.
.