Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Wildgirl schreef:@ Ts heb je al eeder honden van deze soort gehad?
lijntje87 schreef:ik vind 8 uur niet lang, zolang de hond de kans heeft tussendoor te plassen.
(sommige paarden staan 23 uur per dag alleen maar op stal)
dat is vergelijkbaar met een bench.
maar nogmaals de hond moet wel tussendoor kunnen plassen
Jeanine84 schreef:Een shiba, leuk! Wij hebben ook een shiba (zie profiel) ga idd langs bij een erkende fokker en laat je goed informeren! Dit zijn niet zomaar hondjes, ze zijn dominant tov mens en dier! Als je anderen met je shiba gaat laten lopen druk ze dan alsjeblieft op het hart om hem niet los te laten!! Een shiba komt pas terug wanneer hij vindt dat ie terug moet komen!! Dus niet wanneer jij dat wil! Wild gaat altijd (!!) voor de baas! Nogmaals laat je alsjeblieft goed informeren! Shiba's zijn intelligente honden en ze zullen dit tegen je gebruiken..ook bij te weinig aandacht!

ze is 8 jaar en dat kan dus inmiddels..maar ze blijft een shiba..als ze het in dr hoofd haalt smeert ze hem en kan ik roepen wat ik wil! Ze heeft een puppycursus gedaan en vervolgcursus, beste van de klas..maar luisteren, huh? toch niet in mijn vrije tijd baas!
Niet alle shiba's kunnen los..dat moet je gewoon voor ogen houden..ik laat die van mij ook alleen los in het bos of daar waar geen verkeer is! Verder zijn het heerlijke hondjes maar wel hondjes die een concequente hand nodig hebben! Nee is Nee! Laat je dit versloffen nemen zo de macht over in huis..schromen ze niet om de lip op te trekken en zelfs uit te halen! Daarnaast zijn het rustige hondjes die houden van luxe!! (een bench volstaat niet, minstens een 2 pers bed
) ze genieten ook van lange wandelingen en houden dit eindeloos vol! Naja wat kan ik je verder nog adviseren, ga voor een erkende fokker en laat je niet verleiden door de broodfok (shiba's zijn duur) een shiba krijgt kleine nestjes ( 1 pup per nest is heel normaal) dus hou rekening met een wachtlijst! http://www.akitaclub.nl daar staan de erkende fokkers op! lijntje87 schreef:ja ok, dus je zoekt niet echt een oppas, maar meer iemand die uitlaat.
ik dacht je zoekt een oppas zoals je voor je baby zoekt.
begreep het al niet
Jeanine84 schreef:http://www.akitaclub.nl daar staan de erkende fokkers op!
)
Chiqa schreef:Hier ga je spijt van krijgen....Net wat Josewoos zegt, de puppentijd lijkt een roze wolk, maar zal heel veel tijd opeisen.
Als jij dan je hond utibesteed heb je hier totaal geen invloed op, ook zal je nooit een goede band kunnen krijgen met deze hond omdat deze weken zo belangrijk zijn.
Ik heb persoonlijk een paar weken vrij genomen toen ik mijn pup kreeg, een investering die eenmalig is en je nooit meer terugkrijgt.
Dan krijg je idd de pubertijd.....krijg je alles terug van wat je er in de puppentijd aan energie in heb gestopt, hondje krijgt elke dag een andere opvoeding.....Ik kan het je alleen maar afraden.
Ik heb zelf enorm getwijfeld of een hond geschikt was voor mij, heb me ook utigebreid laten informeren, maar ik werk halve dagen.
.