Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FahyaFemke schreef:en ik wil ook gewoon heel graag een (schoot)hondje.
Maar ik heb mijn zinnen op een klein hondje gezet, en toen kwam ik uit op de chihuahua.
. Het zijn geen wandelhonden, maar schoothondjes.
In hoeverre hebben mensen hier ervaring in? Kun je echt niet 3 keer per dag met ze naar buiten, zoals we met onze grote doen? Zullen ze dan last van hun pootjes krijgen? Of worden ze gewoon moe?
, ik zoek ook helemaal geen hyperactieve hond. Dan denk ik aan een jackrussel ofzo, die zijn mij te druk en energiek. (degene die ik ken dan!)
Onze buurvrouw heeft 2 chihuahuas, en die laat ze alleen in de tuin geloof ik. Ze zijn superschattig, veel te dik geloof ik, en blaffen de oren van je hoofd als je binnenkomt. Maar echt actief of super druk zijn ze niet. Ja ze lopen met je mee enzo, en komen wel even knuffelen.
Zouden mensen met ervaring met chihuahua's misschien hier op kunnen reageren?
maar tot nu toe vind ik de chihuahua het leukst(van de kleine dan!)
FahyaFemke schreef:yorkshires vind ik 3 x niks (sorry voor degene die ze hebben) en maltesers ook niet.
Vind ze niet mooi, en niet leuk er uit zien. En dat dingt ook een beetje mee vind ik. en een chihuahua vind ik mooi.
verder nog suggesties?
ThePast03 schreef:FahyaFemke schreef:yorkshires vind ik 3 x niks (sorry voor degene die ze hebben) en maltesers ook niet.
Vind ze niet mooi, en niet leuk er uit zien. En dat dingt ook een beetje mee vind ik. en een chihuahua vind ik mooi.
verder nog suggesties?
Als je alleen voor uiterlijk gaat zou ik echt goed nadenken.
De meeste Chihuahua's die ik gehad heb waren nauwelijks schoothonden en behoorlijk aktieve honden die heel wat aandacht opeisten voor wat betreft opvoeding en beweging.
Eigenlijk past je beginpost totaal niet bij de Chihuahua, zou zelfs zeggen integendeel.
Benfan schreef:Om je de zorg uit het hoofd te halen over de beweging van de pootjes, kan geen kwaad.
FahyaFemke schreef:Er is nog wel 1 hondje, wat me ook erg aansprak. met lang haar, lange hangende oren.. maar ik kan deze dus niet meer vinden. Ook een klein hondje. misschien dat hier nog mensen zijn die nog rassen weten die hier wat van weg hebben? Het is lang geleden dat ik die vond, daarna de chihuahua en toen vergat ik die eigenlijk weer haha..
ThePast03 schreef:Benfan schreef:Om je de zorg uit het hoofd te halen over de beweging van de pootjes, kan geen kwaad.
Dat is ook complete onzin. Een Chihuahua zit voor zo'n klein ras bijzonder goed in elkaar en beweegt normaal.
Mijn honden hebben intensief gesport (sommigen zelfs op hoog niveau) en zijn allemaal gezond oud geworden zonder problemen aan het bewegingsapparaat.
Geen idee wie zulk soort fabels in de wereld helpt.
Er komt wel patella luxatie in het ras voor maar dat is aan de achterpoten en is een erfelijk gebrek. En dus een kwestie van op zoek gaan naar een goede fokker.
Benfan schreef:Waar zie je mij vertellen dat het zo is bij chi's? ik heb het over mijn hond die wel de poten "stijf" houd als ze loopt en die heeft daar absoluut geen last van. Als een hond al op die manier loopt geeft dat dus geen problemen. De vader van onze hond had zijn voorvoetjes 45% naar buiten gedraaid staan, werd later zelfs erger en die liep er ook mee alsof er er niks aan de hand was.