Waar te koop voor leuke prijs??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 09:35

XoNo schreef:
Geef je hond Osteocure! :j

Wat is dat??

luffie

Re: Waar te koop voor leuke prijs??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 09:37

Bedankt allemaal voor de tips en reacties!!

@HelgaV: Ik heb Kitty1 een PB gestuurd, ook jij bedankt voor deze tip!

annelieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:42

lisa_pluisje schreef:
Arthrose gaat niet weg van voer, laat je niks wijsmaken.
Geef de hond een pijnstiller en zorg dat ze warm ligt.
Al die dure hondenvoeders zijn allemaal flessentrekkerij.

Whaha....en hoe kom jij zo wijs! Als je gene ervaring hebt met dit voer kun je er ook niet over oordelen!
Dit voer heeft wel degelijk zin namelijk. Heb verschillende honden gezien die op volle dosering pijnstillers stonden en die in combinatie met dit voer aanzienlijk konden minderen met pijnstiller of sommige honden konden helemaal stoppen hiermee.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:25

luffie schreef:
XoNo schreef:
Geef je hond Osteocure! :j

Wat is dat??

Homeopatisch goedje, maar ik heb er al meerdere paarden én honden enorm van op zien knappen! Baat het niet dan schaadt het niet, gewoon proberen. Mijn moeder heeft een York met gewrichtsproblemen, maar die staat gewoon op Carnibest vers vlees en osteocure en loopt weer als een trein! :j

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:03

XoNo hetgene wat je moeder je hond geeft is het beste, natuurlijk voer zonder chemische troep. :D

Want in ALLE brokken zit troep. Hill's wordt door DA's gepromoot, ze verdienen er door de verkoop van brokken een "aardige" cent bij! Ga eens na hoeveel zakken voer er over de toonbank gaan bij de DA en op iedere zak zit een flinke marge. :9
Want het wordt mensen wel aangepraat(wat degene in de witte jas zegt is zonder meer waar) je wilt toch zeker het beste voor je dier!!

Mijn ervaring is dat DA weinig kennis van voer hebben. Een hond eet in de natuur hoofdzakelijk vlees, bekijk je de samenstelling van de meeste brokken dan bestaat dat uit het merendeel granen en een heel klein gedeelte vlees.
Voer vers vlees of diepvries kant en klaar vlees. De honden knappen er van op en allerlei allergien verdwijnen als sneeuw voor de zon. (Jammer maar dan gaan de verdiensten van de DA er op achteruit.!)
Een supplement zoals glucosamine en bv. MSM, of iets dergelijks is beter. Kijk wat in de humane geneeskunde voor arthrose gegeven wordt en een goed homeopatisch middel kan zeker wonderen doen.

Maar het gemak dient de mens dus geeft men brok! :+
Leve de beurs van de DA!!!!

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:08

Kijk eens op www.zooplus.nl.
Zij hebben vele merken vaak tegen een lagere prijs. Levering verloopt ook altijd goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:13

Hill's is wel degelijk goed voer :j net als Royal Canin, Denkadog enz. dat de duurdere merken flessentrekkerij zouden zijn is onzin, kijk maar naar de samenstelling op de zak.. voer als Pedigree en Bonzo en Beneful dát is troep met al dat zout en 'groente' wat er in zit.. en de mensen vragen zich af waarom hun hond een oranje achtige ontlasting heeft..
Eukanuba zou ik zelf niet voeren, door het verleden van dat merk weiger ik het te kopen :)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:39

De samenstelling goed lezen is ook een kunst ! :+

Blijkbaar moet je dat nog leren......... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:47

blijkbaar moet jij het nog leren want zo moeilijk is dat niet :+ zit er bijv. veel zout, suiker en eiwitten in dan laat ik het al staan. (onze honden krijgen Denkadog, maar ook als het over koekjes e.d gaat let ik daar op, dentasticks bijv. komen er hier niet in :n )

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:19

XoNo schreef:
Homeopatisch goedje, maar ik heb er al meerdere paarden én honden enorm van op zien knappen! Baat het niet dan schaadt het niet, gewoon proberen. Mijn moeder heeft een York met gewrichtsproblemen, maar die staat gewoon op Carnibest vers vlees en osteocure en loopt weer als een trein! :j

En hier is moeder dan :D
Ik heb een yorkshire terrier van bijna 14 jaar oud, die inmiddels minstens 4 jaar artrose heeft aan haar achterknietjes. Ik geef haar nu al 2 jaar Osteocure van VSM en sinds kort ben ik over gegaan naar vers vlees. Tevens geef ik haar voor haar spiertjes Soulmatecare. Het lijkt erop dat mijn york nu met de dag jonger wordt. http://www.soulmatecare.nl en voor de osteocure kan je kijken bij de paardendrogist. Het gebruik van de osteocure merk je al binnen enkele dagen, dus je hoeft niet weken, maanden te wachten op resultaat.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:19

Kijk eens naar de ingredienten van het voer: datgene wat als eerste genoemd wordt zit er als meeste in!!!!

Bij de meeste merken is dat granen(in het gunstiste geval rijst) daarna nog allerhande bijproducten maar een zéér gering % vlees.
In feite betaalt de consument heel veel voor laagwaardige voeding. :+
Bovendien wordt alles zo hoog verhit dat alle vitamines er uit gaan, later worden ze als chemische vitamines er weer toegevoegd!!

Maar enkele merken hebben als hoofdingredient vlees en daarbij hoort Hill's NIET! :D

Ik heb kennissen die in de diervoederindustrie werken dus ik weet echt wel waar ik over praat.

Maar als je je eigen onzin wil geloven doe dat vooral.......... *D

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:20

Laika schreef:
XoNo schreef:

En hier is moeder dan :D
Ik heb een yorkshire terrier van bijna 14 jaar oud, die inmiddels minstens 4 jaar artrose heeft aan haar achterknietjes. Ik geef haar nu al 2 jaar Osteocure van VSM en sinds kort ben ik over gegaan naar vers vlees. Tevens geef ik haar voor haar spiertjes Soulmatecare. Het lijkt erop dat mijn york nu met de dag jonger wordt. http://www.soulmatecare.nl en voor de osteocure kan je kijken bij de paardendrogist. Het gebruik van de osteocure merk je al binnen enkele dagen, dus je hoeft niet weken, maanden te wachten op resultaat.

Gelijk heb je!!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:35

Raggel schreef:
Kijk eens naar de ingredienten van het voer: datgene wat als eerste genoemd wordt zit er als meeste in!!!!

Bij de meeste merken is dat granen(in het gunstiste geval rijst) daarna nog allerhande bijproducten maar een zéér gering % vlees.
In feite betaalt de consument heel veel voor laagwaardige voeding. :+ Bovendien wordt alles zo hoog verhit dat alle vitamines er uit gaan, later worden ze als chemische vitamines er weer toegevoegd!!

Maar enkele merken hebben als hoofdingredient vlees en daarbij hoort Hill's NIET! :D

Ik heb kennissen die in de diervoederindustrie werken dus ik weet echt wel waar ik over praat.

Maar als je je eigen onzin wil geloven doe dat vooral.......... *D

bij de 'slechte merken' zoals Bonzo e.d is het gewoon troep wat er in zit, net als bij blikvoer voor de kat, 80% vocht waar je voor betaald. ik ben benieuwd waar die kennissen dan werken, en jij hebt kennissen die in de fabriek (denk ik?) werken, dus jij weet waar je over praat? als ik een kennis heb die op een vrachtwagen rijd, betekend dat niet meteen dat ik dat ook kan. dus dat is onzin.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:57

.......en dan zal ik niet weten hoe de productie gaat en wat ingredienten zijn maar deze discussie gaat natuurlijk nergens meer over! Alle blikvoer is meer water dan voeding!!!

Voer lekker wat je wilt en iets leren wil je blijkbaar ook niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:00

niet alle :n proplan blik voer niet bijv. ik ben benieuwd welk voer daar geproduceerd wordt, aangezien ze daar vast meer verstand van hebben dan van andere merken. ingredienten kan ik ook zo opzoeken :)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:04

Ik zal niet beweren dat er alléén troep in brok zit. Mijn york is er tenslotte bijna 14 jaar oud mee geworden. Maar sinds ik ben overgestapt op vers vlees ziet ze er zóveel beter uit! Ook is ze een stuk energieker. Hetzelfde geldt voor mijn JRT. In mijn honden komt geen brok meer, van geen enkel merk! En al die kunstmatige toevoegingen aan die speciaal voeders kan je zelf ook voor elkaar krijgen door de juiste suplementen te zoeken. Je moet er alleen even wat tijd in steken. Lezen, lezen en nog eens lezen. ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:08

Tja ook ik ben fan van versvlees, onze katten doen het er super op in elk geval!
Vraag eens na bij je dierenspeciaalzaak bij je inde buurt, die van ons heeft ook wel merken met een vergelijkbare werking als die dure dieetmerken enz.
Daarnaast zou ik supplementen gaan voeren, of bv zoiets als deze:
puur arthro
puur bot
doils arthrosis

en zo zijn er nog veel meer te vinden op die site.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 14:10

@raggel en dees_daan: Ik startte dit topic niet met de vraag of Hills nou wel of niet goed voer is! Die discussie over goed voer heb ik al vaak genoeg gehoord, gelezen en gevoerd, dus stop er aub mee. Het heeft voor mij totaal geen meerwaarde aangezien ik onze hond toch brokken blijf geven en het is ook off-topic!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:02

luffie: kijk dan eens naar brokken van bijvoorbeeld Farm Food en ga daar 1 of 2 supplementen aan toevoegen. Ik heb zelf veel goede ervaringen met producten van Puur en VSM. Beide homeopatisch. Soulmate is een zeer compleet supplement waar ook glucosamine, chondroïtine e.d. in zit, wat ook zeer bevorderlijk is voor aanmaak van synovia (gewrichtsvocht).

Farm food is een geperste brok en er zitten geen granen in. Daarbij, omdat het geperst is, is het niet enorm verhit waardoor allerlei goede vitaminen gedood worden.

Maar mag ik vragen waarom je persé brokken blijft voeren? Stel dat je hondje het op vers vleet supergoed doet, waarom zou je het niet proberen?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:05

Wij hebben ook JD hilss en het werkt wel! Onze hond loopt in ieder geval een stuk beter doordat ze geen groente mag eten en ook niet te zwaar mag worden. Sinds ze dit voer heeft is ze ook al afgevallen (ze was te zwaar)

Maar ergens op Internet is wel een goeie site waar ze het verkopen voor een lagere prijs. Weet alleen de website niet.. sorry

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:37

Sting schreef:
Waarom zouden alle DA-en Hill's verkopen Raggel? Juist: omdat het goed voer is waar écht wel uitgebreid onderzoek naar gedaan is :).

Ja, de firma Hills heeft inderdaad heel goed onderzoek gedaan. Vooral ook marktonderzoek. En daaruit bleek dat honden die Hills te eten kregen vaker bij de dierenarts kwamen dan honden die ander voer te eten kregen. En dat gegeven heeft Hills vol trots in een mailing gezet die ze naar alle dierenartsen hebben gestuurd. Kwam er op neer dat als je als dierenarts maar goed Hills promoot dat er voor jou meer te verdienen valt. En als je als dierenarts dat jaar ook nog graag op wintersport wilt....... :D :D :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:39

Oprtalj: wat een walgelijke beschuldiging! Dus jij zegt dus eigenlijk dat ik een slechte dierenarts heb, die mijn hond opzettelijk kwaad wil doen, zodat hij er meer geld aan kan verdienen?

Ja, mijn DA verkoopt ook Hills, maar ik vind het werkelijk te laag om te zeggen dat DA's die het verkopen dit puur en alleen doen omdat het slecht is voor je hond en bij hen inkomsten genereert.

:r

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:43

XoNo schreef:
Oprtalj: wat een walgelijke beschuldiging! Dus jij zegt dus eigenlijk dat ik een slechte dierenarts heb, die mijn hond opzettelijk kwaad wil doen, zodat hij er meer geld aan kan verdienen?

Ja, mijn DA verkoopt ook Hills, maar ik vind het werkelijk te laag om te zeggen dat DA's die het verkopen dit puur en alleen doen omdat het slecht is voor je hond en bij hen inkomsten genereert.

:r

Nee, dat is geen walgelijke beschuldiging. Het is walgelijk dat dit helaas zo werkt. Ik zuig die betreffende mailing namelijk echt niet uit mijn duim hoor.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:46

Dat kun jij makkelijk zeggen, plaats die mailing maar eens hier dan :)

Dierenarts word je om dieren te helpen, niet om je klanten voor te liegen en zo voor brood op de plank te zorgen. Er zal vast hier en daar een rotte appel zijn die er puur voor het geld in zit, maar om alle artsen over 1 kam te scheren vind ik beneden alle peil.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:22

XoNo schreef:
Dat kun jij makkelijk zeggen, plaats die mailing maar eens hier dan :)

Dierenarts word je om dieren te helpen, niet om je klanten voor te liegen en zo voor brood op de plank te zorgen. Er zal vast hier en daar een rotte appel zijn die er puur voor het geld in zit, maar om alle artsen over 1 kam te scheren vind ik beneden alle peil.

Beter lezen!
Ik scheer helemaal niet alle artsen over één kam. Ik schreef 'En als je als dierenarts dat jaar ook nog graag op wintersport wilt....... '
Ik schrijf dus nergens dat alle dierenartsen louter om deze redenen deze brokken verkopen. Er zijn er ook die die brokken verkopen omdat ze niet beter weten of omdat de mensen er om vragen. En dan zijn er ook nog dierenartsen die die brokken helemaal niet verkopen. En zo'n dierenarts was het dus die me een paar jaar geleden de betreffende mailing heeft laten lezen. Om 'm daarna te laten belanden waar zo'n ding thuishoort: in de prullenbak.