Hoe puppy dit leren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Hoe puppy dit leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:00

uurtje of 2 voor je voor het laatste uit laat.
zodat zn blaas ook echt leeg is als die uit geweest is.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:09

Wij gaven onze hond als pup ook geen water meer na half 10. half 12 was haar laatste rondje. Zielig? Ach welnee, zelf drink ik dan toch ook niets meer.

Komt de zindelijkheidstraining alleen maar ten goede.

Oja, onze hond heeft overdag ook niet altijd water en voer staan. Ze krijgt 2 keer per dag eten, gaat 4 keer per dag uit, en kan 5 keer per dag drinken zoveel als die wilt, alleen doet ie dat niet zovaak als wij aanbieden maar toch. Oja, reden; wij hadden eerst de drinkbak in de kamer staan, maar als ze drinkt, dan drinkt ze niet aan 1 stuk door, maar neemt ze een slok, gaat rondkijken, weglopen en dan weer drinken, zo komt de hele kamer uiteindelijk nat haha :D

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:18

Ik heb in de bench een doos gezet, dus de bench is nu ook voor de helft kleiner, je zou ook een plank erin kunnen maken of iets van gaas?

Wij halen de waterbak van de pup ook 's avonds weg. en volgens mij werkt het wel degelijk.

Je pup straffen hij/zij iets binnen doet; ook in de vorm van een fikse nee schreeuwen/zeggen (las ik ergens in dit topic) zou ik mee uitkijken. Straks denkt de pup dat ie op z'n flikker krijgt als ie aan het plassen is en durft ie niet meer te plassen in jou bijzijn. gevolg hij zal het stiekem gaan doen. Gewoon negeren... een onzindelijke pup is in mijn ogen een onzinelijke baas... Want deze heeft de pup niet op tijd buiten gezet ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 00:08

Een pup moet altijd de beschikking hebben over drinken! Ik vind het echt niet kunnen om hem al 2 uur voor het laatste rondje geen drinken meer te geven...

In de bench moet ook altijd drinken aanwezig zijn of je moet er anders mee omgaan.

Onze pup heeft de eerste week naast het bed geslapen in een kleine bench. Hierin was geen plek voor een drinkbakje, die zou ze omgooien. Maar ik ging er 's nachts als ze wakker werd wel degelijk uit!! En dan mocht ze gewoon weer drinken.

Je pup moet leren zijn plas op te houden, dit leer je niet door ervoor te zorgen dat hij geen plas heeft. Dat is onnodig en ik durf te zeggen dierenmishandeling als dit gewoon een hele nacht + 2 uur voor laatste rondje is (dat is waarschijnlijk al snel 9 uur achter elkaar)

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 00:19

Term dierenmishandeling vind ik wel erg ver gaan .. Maar dat terzijde ..

Ik had eerder ook al gevraagd, oplossing water weghalen, voor wie is dat goed? Die hond kan er toch niks aan doen dat hij snachts moet plassen? En dat bekopen zonder water, zodat hij niet meer snachts kan gaan plassen? Vreemde verhouding vind ik dat .. :=
Nee kan er ook zeker niet bij dat je het beeste van zijn water kan/wil onthouden ..

En als beestje eenmaal zindelijk is geef je hem wel water in de nacht?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 01:19

Dit kom ik tegen op de website van dierenkliniek wilhelminapark. Zo slecht zal 's nachts niet drinken wel niet wezen lijkt mij. Tevens heb ik deze tip van diverse fokkers gehoord.

Hier het tekstje:
Enkele tips: de pup niet 's avonds laat nog laten eten of drinken, desnoods midden in de nacht nog een keertje uitlaten, plaats uw hond 's nachts en bij uw afwezigheid op in een bench. Honden houden er namelijk niet van om hun eigen nest te bevuilen.
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... puppy.html

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 01:30

Ik heb ook wat negatiefs gevonden maar toch blijf ik van mening dat het een goede methode kan zijn met de zindelijkheidstraining. Oohja de vraag van als ze straks wel zindelijk is, ja dan zal ze gewoon 24 uur per dag water tot haar beschikking hebben.

Drinken en zindelijkheid
Een veel gehoorde kreet als een pup niet zindelijk wil worden, is "haal zijn water 's avonds weg". Op zich kan dit weinig kwaad mits u zich daarbij een aantal zaken realiseert.
-Het weghalen van het water zal u niet behoeden voor het 's nachts uitlaten van uw pup. Een hond loost immers eerst zijn water om het daarna aan te vullen.
-Uw hond leert op deze manier minder goed omgaan met zijn waterhuishouding. Sommige honden kunnen zich aanleren om voor het slapen gaan zich nog even vol te tanken, omdat ze daarna een hele tijd zonder moeten doen.
-Als uw pup veel drinkt vanwege een medische reden, moet u goed overleggen met uw dierenarts of het raadzaam is het water op gezette tijden weg te halen. Jonge dieren kunnen snel uitdrogen!
Bron:
http://www.jumpingboxers.com/infoboxerv ... rinken.php