Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:26

Ik heb mijn katertjes met 5,5 maand laten castreren. Kan prima en zijn mooi uitgegroeid hoor :j Een dierenarts kan wel meer willen, ik wil geen nazaten terugvinden van mijn kat (die loopt ook buiten) en ook geen kat die dagen pleite is. Sproeien wilde ik ook persé voor zijn, dus met 5,5 maand was het hakkietakkie :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 22:34

bliss is nog steeds niet terug... Zal ik nu maar eens beginnen met posters ophangen? Ik had min of meer verwacht dat hij nu wel weer zo'n beetje terug zou zijn, maar ik voel me nu echt ongemakkelijk en naar...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:41

wij hebben onze kater ook met 6 mnd laten "helpen"... hij moest toch onder narcose voor een oogoperatie... we vonden het niet nodig om hem 1 of 2 mnd later weer onder narcose te laten brengen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:48

joyce2 schreef:
bliss is nog steeds niet terug... Zal ik nu maar eens beginnen met posters ophangen? Ik had min of meer verwacht dat hij nu wel weer zo'n beetje terug zou zijn, maar ik voel me nu echt ongemakkelijk en naar...

Ojee.....Nee de volkstuintjes dat is bij dat kasteel, dat weet je vast wel :)
Succes met zoeken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:31

joyce2 schreef:

Ik denk dat ik dat allang gedaan had :D Maar ik ben lichtelijk panisch als mijn beesten niet thuiskomen :\ :D

Heb je ook de instanties al afgebeld?

In ieder geval veel succes :(:)

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:47

Om je even een hart onder de riem te steken;
Onze avontuurlijke poes is regelmatig anderhalve week weg, en dan komt ze weer kergezond thuis om dan uuuren bij te gaan slapen.
En indd een kater kan je al vanaf ongeveer 5 maanden laten helpen, hebben wij met onze kater ook laten doen en die is helemaal niet meer avontuurlijk, als ie halverwege de tuin komt is dat al heel wat :Y)

Ik hoop dat je mooie cyper snel terug komt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 00:14

Zodra hij thuis komt knuffel ik hem eerst half dood en daarna sluit ik hem op tot zn ballen dr af worden gehaald, haha. Arm beest.. als hij dat aanvoelt komt hij vast nooit meer thuis! ;)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:38

Jeetje meid het duurt wel heel lang he! Ik zou zeker even posters op hangen hoor!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:11

Ik vind het spijtig dat je je kat kwijt bent en snap dat vreselijk is, heb ook nog weglopers gehad.

Maar...het risico op weglopen en wegblijven is bij een kater nu eenmaal echt veel groter.
Ik vind het onwijs onverantwoord dat je vandaag de dag nog een ongeholpen kater laat buiten lopen..... Beest loopt zijn hormonen achterna, doorheen domeinen die nu eenmaal gevaarlijk zijn voor een kat.

Ik hoop dat je hem terugvindt en de volgende keer je verstand gebruikt....

Het is maar dat de asiels niet vol genoeg zitten zeker...
Laatst bijgewerkt door poes op 25-01-09 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:16

poes schreef:
Ik vind het onwijs verantwoord dat je vandaag de dag nog een ongeholpen kater laat buiten lopen.....

Poes neem aan dat je bedoeld "ONverantwoord"?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:18

onwijs en onverantwoord na elkaar typen is me blijkbaar te moeilijk :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 10:25

Als jullie hier alleen maar komen reageren over dat het zo gigantisch onverantwoord is, mogen jullie dat ook wel voor je houden. Ik heb het nou al tig keer gehoord, ik heb ook al verteld dat we het al van plan waren, waarom we gewacht hebben en waarom het niet lukte om ze binnen te houden. En als katten eigenaars weten jullie ook wel, dat als een kat zn zinnen op buiten heeft gezet, je hem dan met geen mogelijkheid meer binnen houd.

Daarnaast, niet alleen eigenaars van katers zijn verantwoordelijk voor de asiels die vol zitten, als poezen eigenaar mag je ook best je dier laten helpen als je niet wilt dat er een nestje komt. En wie weet zijn het helemaal niet zijn hormonen geweest dat hij weg is gebleven, onze katers hebben nog nooit gesproeid, onze onderburen hebben 2 poezen en daar hebben ze nooit interesse in (de poezen overigens wel in onze katers, de dames sjezen steeds naar boven), dus er kan ook wat anders gebeurd zijn.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:30

Ik zou nu echt wel beginnen posters ophangen en de buurt afzoeken...maarja, als mijn kat het aandurft een hele dag weg te blijven, dan zoek ik het halve dorp af :+

Veel succes, hopelijk is hij snel terug!

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:35

Laat ik voorop stellen dat ik het heel erg voor je vind en hoop dat je katertje snel weer terug is. Ik zou iig beginnen met aanbellen bij buren (misschien is hij opgesloten in een schuurtje) en de anderen die in je blok wonen. En daarna papiertjes ophangen. Ik begrijp dat hij wel al gechipt is? Dat is dan in elk geval wat!

Ik zal verder niet herhalen wat hier al gezegd is, maar hier wil ik nog wel ff op reageren
joyce2 schreef:
En als katten eigenaars weten jullie ook wel, dat als een kat zn zinnen op buiten heeft gezet, je hem dan met geen mogelijkheid meer binnen houd.

Daar ben ik het dus niet mee eens. Onze katten mogen naar buiten, als wij thuis zijn, en als het weer het toelaat om de ramen open te zetten (we hebben geen kattenluik, ze gaan gewoon via het raam naar binnen en naar buiten). Het gebeurt dus regelmatig dat ze een week niet naar buiten mogen, en in zo'n week gebeurt het regelmatig dat ze mauwend voor het raam zitten. Nou dan komen ze er gewoon niet uit, punt. Katten die vragen worden overgeslagen, klaar. En geloof me, onze katten zeuren zelden, niet om eten, niet om op de slaapkamer te komen, en niet om naar buiten te gaan. En als de grote dan weer per se naar buiten moet en het is lekker weer wachten we gewoon net zo lang tot dat ie klaar is met zeuren om hem naar buiten te laten. Als ik dan naar buiten moet zorg ik er gewoon voor dat ie niet naar buiten kan. Ik begrijp echt niet wat daar zo moeilijk aan is.

maar goed, los hiervan wens ik je heel veel sterkte, en hoop ik dat ie snel terug is en daarna snel naar de da wordt gebracht om z'n ballen eraf te laten halen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:38

Om die reden mochten de katten bij ons niet verder weg dan de tuin. Dan had ik nooit de ongerustheid of ze niet aangereden ergens lagen..
Hoop voor je dat je kater snel terug komt.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:38

Katertjes, vooral de wat jongere zullen zodra ze zin hebben achter de dames aan gaan. Ik raad je aan zodra hij terugkomt direct te laten helpen. Het probleem is dat katers ontzettend ver van huis kunnen gaan als ze opzoek zijn naar een "rijp" poesje... Als ze het poesje hebben gehad zoeken ze rustig verder naar de volgende. Je moet niet nog twee weken wachten maar gewoon direct laten helpen. Daar heb jijzelf alleen maar profijt van!

tessa84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:45

wat naar dat je kat weg is
zijn ze wel gechipt
want mijn ex kater was eerst ook weg
en die was naar het asiel gebracht
terwijl die maar 500 meter van huis was gelopen
waarschijnlijk door een oud vrouwtje gebeld die
zich zorgde maakte

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 11:04

Reden dat wij ze dus niet binnen kunnen houden, is dat ze via de slaapkamer naar het kattenluik gaan. In het begin lieten we ze idd gewoon zeuren en dan kregen ze met de plantenspuit een klets water op zich. Totdat ze zich dan zo kwaad maakten, dat ze gewoon door het dichte kattenluik wisten uit te breken. In het begin dachten we dat het een gelukstreffer was, maar later bleek dus dat ze er gewoon handigheid in hadden gekregen. We lieten ze dus niet zelf naar buiten omdat ze zaten te mauwen, maar ze konden uitbreken. En uit je slaapkamer houden gaat misschien een dag, of 2 dagen, maar als je met armen vol met was loopt, of even snel heen en weer moet, dan heeft je kat zich binnen no time die slaapkamer in weten te werken en als je dan met je ogen knippert istie al buiten. Dat is dus het probleem. Wat beteft het niet verder gaan dan de tuin. Wij wonen in een rijtjeshuis op de bovenverdieping, midden in het centrum en de katten gaan bij ons het balkon, maar het is eigenlijk een aaneenschakeling van balkons en daken, dus ze lopen gewoon over de daken. Maar je kunt dus geen afzetting maken, ja, in het begin wel, maar zoals ik al eerder vertelde, toen ze een maand of 7 waren konden ze daar overheen springen en de buren begonnen te klagen over al dat gaas, dus hebben we het weg moeten halen.

En we gaan ze inderdaad ook laten helpen, de dierenarts had ons aangeraden om dat tussen de 10 a 12 maanden te laten doen. Vlak voordat Bliss weg liep is hij 10 maanden geworden en die week hebben we het er dus al over gehad om ze te laten castreren. We hadden zelfs al een afspraak bij de dierenarts staan om ze even na te laten kijken en dan een afspraak te plannen voor de castratie (de ene kat heeft een hangbuik, al vanaf 10 weken oud en de DA weet niet precies wat het is en wil dat gaan bekijken tijdens de castratie, maar daarvoor moesten we dus nog een afspraak maken zodat ze er nog even naar kan kijken en bliss zat steeds aan zn oor te krabben, dus dacht aan oormijt).

Maar goed, we hebben dus ook al in de buurt rondgelopen en geroepen, maar dat levert niets op. Al aangemeld bij Amivedi, dierenasiels gebeld en nu word het dus tijd voor de posters. Alleen met dat rotweer blijven ze nergens hangen, dus nu maar de mensen in de dierenwinkels etc. lief aankijken of we het daar op mogen hangen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:09

Ik zou ook briefjes bij mensen door de deur doen. Je hebt kans dat meneer bedacht heeft dat het leven bij buurvrouw X ook wel prettig is. Veel mensen lezen ook niet de posters, maar misschien wel een flyer in hun brievenbus.
Heel erg veel succes met zoeken. Bel trouwens ook even de dierenartsen in de omgeving op, soms krijgen die ook mensen die met zwervertjes langskomen.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:11

Heb je al gevraagd of de blokbewoners hun schuurtje willen checken? Het zal niet de eerste kat zijn die zo per ongeluk is opgesloten. En idd ook door de brievenbus een briefje gooien.

En over dat gaas over dat balkon: beetje flauw hoor van de buren, en eigenlijk hebben ze daar niets over te zeggen. Het is toch jouw huis? Als je je balkon "catproof" zou willen maken kan je ook van die netten spannen, die zijn minder opvallend dan gaas. Overigens, onze tuin is ook niet afgesloten hoor, ik begin daar niet aan.

Ik ga iig voor je duimen dat Bliss snel terug komt. Oh het wordt deze week wel redelijk weer he, dus kan je alsnog je posters ophangen toch?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 11:17

Ja dat met dat gaas was een heel gedoe. We huren de boel en omdat alles zo dicht op elkaar zit kun je bij elkaar op het balkon en in de tuin kijken. Zo'n oude zeikerige buurvrouw had toen lopen klagen over al dat gaas en die had dat ook weer tegen de buren naast haar gezegd en die zijn toen ook gaan klagen bij de huisbaas. Heel kinderachtig! Op een gegeven moment hebben we het voor de goede vrede dus maar weg gehaald, deels omdat de katten er toch al regelmatig overheen wisten te klauteren, maar dan neit meer terug durfden en dus gevangen zaten aan de verkeerde kant ;)

Posters gaan we van de week op de bomen plakken en idd een goed idee om ook bij wat mensen posters door de brievenbus te gooien. Al heb ik het idee dat Bliss hier niet meer in de buurt zit (tenzij hij idd in huis is genomen door iemand anders).

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:20

Vervelend hoor zulke buren :( Ik snap heel goed dat je voor de lieve vrede dan maar alles weghaalt, burenruzie, dat wil je niet.

Nogmaals: bel ff bij mensen aan die een tuin met schuur hebben (of drop daar als eerste een briefje door de bus). Als Bliss is opgesloten zit ie zo een paar dagen zonder water, met alle gevolgen van dien.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 11:35

Ja precies... Naja, we gaan maar eens aan de slag met alle dingen uitprinten! K hoop dat het wat oplevert.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:11

Briefjes in bussen gooien idd en aanbellen, en wat ook grandioos werkt: een kleine beloning uitloven (maar zet het bedrag wel op de briefjes!). iemand die hem dan zelf wou houden brengt hem dan terug en haalt zich wel een andere.

Mijn katten mogen snachts op de slaapkamer en overdag niet en daar is een week discussie over geweest en toen was het klaar.

Niet iedereen is verantwoordelijk voor de volle asiels, maar mij ga je niet wijsmaken dat een kater van die leeftijd nog nooit gedekt heeft als die vrij buiten kan.
Dus ja, ik vind het wel degelijk jouw verantwoordelijkheid dat ie weg is ook...

Niettemin hoop ik dat je hem vind, want ik snap ook wel dat het je nauw aan het hart gaat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 13:13

tuurlijk is het je eigen schuld als je kat weg is, dat is het risico van je kat naar buiten laten, ongeacht wat voor soort kat en wat voor soort geslacht. Maar ik vind persoonlijk (wil niemand aanvallen) dat een kat ook naar buiten hoort te kunnen, want het zijn nou eenmaal jagers die ook graag buiten spelen. Het lijkt me stug dat ie al gedekt heeft (maar het zou kunnen), want ze zitten hier altijd op het dak, meestal zijn ze ff 20 minuten buiten en dan komen ze weer maffen. Normaal staan ze ook gelijk binnen als je ze roept of als ze je naar de keuken horen gaan (je zou maar voer mee terug nemen!). Wat ik heb gehoord is dat katten na het dekken altijd nog aan elkaar vast zitten, dan had ie al veel vaker, veel langer buiten moeten zijn!

Edit: bij ons is het trouwens andersom, 's nachts zijn ze binnen en mogen ze niet op de slaapkamer en overdag mogen ze naar buiten.