Help, poes plast op bed...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 23:33

Blijkbaar niet goed genoeg afgeklopt, want het was vandaag weer raak. Tussen twee controles van het bed in tóch weer een plasje gedaan... ;(
Oh ja, en ze deed gewoon - waar ik notabene bij stond - een plasje op haar poef. Poef staat midden in de woonkamer (nee, nu niet meer, ligt nu in de grijze kliko ;) ). Maar het houdt dus niet op...

Jitske

Re: Help, poes plast op bed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:10

ik las laatst ergens dat catitude moet helpen. dit is een spray voor op bijv meubels. er zit een stofje in waardoor de kat zich op zn gemak voelt. de meeste katten plassen/krabben ergens als ze zich niet op hun gemak voelen. als ze dan langs de meubels lopen dan ruiken ze dat spulletje en zouden ze niet meer krabben/plassen.

mijn kittens (19 weken) plassen ook regelmatig buiten hun bak, en krabben dus ook aan meubels. sinds ik gesprayt heb, hebben ze niet meer aan de bank gezeten. met plassen moet ik nog even bedenken hoe ik dat ga doen, want ze plassen in de gang, en om nou op de muur te spuiten....
maar misschien helpt het op bed? het heeft geen rare onaangename geur, ik ruik het al niet meer in huis ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:18

getsie, plast ze nog overal? misschien toch maar even testen op blaasproblemen?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 11:19

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een poes die de hele nacht op bed slaapt, op haar rug tussenin, half onder de dekens, het niet naar haar zin heeft...maar ik kan me vergissen hoor, de katteziel is moeilijk te doorgronden... :D
Maar we zijn inmiddels echt wanhopig. Het is nu weer één nacht goed gegaan, en vanochtend, onder onze ogen werd er WEER een plasje gedaan.
We hebben toch het vermoeden dat het een soort van territorium-afbakening is. Ze doet het namelijk alleen maar op háár plekjes, niet op de plekken waar onze beide dames 'vertoeven'. De poef waarop ze geplast had, was ook echt haar poef, daar mocht onze andere dame ook niet op liggen.

@cissy: vandaag weer een afspraak gemaakt bij de DA, om blaasproblemen uit te sluiten ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:42

Heb je al spray geprobeerd zoals uriGo etc?

Beddengoed gewoon wassen alleen is niet voldoende, de geur blijft er net genoeg inhangen voor haar om te herkennen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:54

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 12:05

Mayo schreef:
Heb je al spray geprobeerd zoals uriGo etc?

Beddengoed gewoon wassen alleen is niet voldoende, de geur blijft er net genoeg inhangen voor haar om te herkennen.

Het beddengoed wordt gewassen met Biotex voorwas en daarna met Neutral. Dit zou, als het goed is, de geuren er uit moeten halen (en dan doel ik natuurlijk op Biotex -enzymen).

@cissy: bedankt voor de tip. Ik was overigens op zoek naar het telefoonnummer of e-mailadres van ene Nienke, kattenpsychologe, maar dit is niet meer te vinden op internet. Zegt jou het eventueel iets?