Poes met voedselallergie ineens toch weer diarree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:47

Dan kan ik eiwitten dus uitsluiten, want in carocat senior is het eiwit gehalte lager dan welk voer ik ooit heb gevonden en daar raakt ze accuut van aan de diarree.
Brokken overgieten met water, zal het eens proberen ze eet alleen erg slecht, was al alng bij dat ze iets had wat ze luste en kon verdragen. Ze is heel kieskeurig.

Ze braakt niet gelukkig, toont ook niet ziek. Daarom denk ik ook dat het niets ernstigs is, iig geen infectie.
Ik schrijf het allemaal op in een schrifte, mss dat ik er een patroon in kan vinden bedankt voor het meedenken Amanda!!!

Kip heb ik nog niet geprobeert maar ga nu niet teveel wisselen, kijk eerst sit voer even aan.

Daihyo

Re: Poes met voedselallergie ineens toch weer diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:51

Graag gedaan.
Ik hoop dat je voer kunt vinden wat welk werkt. Ik weet hoe frustrerend het kan zijn dat je niet kan ontdekken wat de boosdoener is.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:56

Nou idd, was er maar een ontlasting of bloedtest voor!
En proefzakjes schijnt ook erg moeilijk te zijn met name in de dierenwinkel DA gelukkig wel!!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:43

ik raad nog steeds de i/d val hills aan... je DA heeft hier ook een proefzakje van ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 03:28

Het is goed mis, goed mis.
Ik ben net terug van de DA |( Het begon om 12 uur vannacht met heel veel braken,
later nog een keer en kwam er water mee.
Geschrokken poes naar beneden meegenomen, waar ze op de bak ging zitten en alles onderscheet |( |(
Ik dacht nog wel dat het stabiel was want de hele dag geen drol gezien.
Ook ging ze apathisch liggen en enorm kwijlen.

Dus met heel veel pijn en moeite een DA weten te vinden, een gaf eerlijk aan geen zin te hebben om et helpen!!!!!!!!!!
Ze heeft nu pijnstilling, een AB en nog iets tegen de diarree, haar maag was vergroot ook constanteerde hij een ruisje aan het hart.
Maar daar komen deze klachten niet van.

Morgen vroeg door naar mn eigen DA sta hier even helemaal te trillen op mijn benen, ze is nog nooit zo ziek geweest zo ken ik haar niet!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:06

Kan ze niet gewoon een virus hebben? Het heerst nogal op het ogenblik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:14

Ik hoop het Nikka! Maar om dan zo heftig te reageren? Ook is dr maag vergroot daar maak ik me nog het meest zorgen om.
Ik heb om 9 uur een afspraak bij de kliniek houdt jullie op de hoogte!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:20

Een virusinfectie kan erg heftig zijn, zeker voor een dier met een voedselallergie.
Heel veel succes zo!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:41

Dat de maag vergroot is kan betekenen dat de darmen verstopt zitten en het voedsel niet verder kan.
Wat ook de oorzaak kan zijn van de eerdere darmproblemen.
Overleg met je dierenarts voor eventueel een echo. Daar is dat goed op te zien.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:33

zo dat is niet best?

hoe was het bij de kliniek vanmorgen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:07

Zo ben er weer wat een dag ben gesloopt.
Het was dus een infectie aan de maag en darmen.
Foto's was niet nodig, ze voelde niets verontrustrends, haar temp was 37.2 :wow:

Ze ligt nu dus al de hele dag aan het infuus om aan te sterken, bloedwaardes waren als
een jonge godin gelukkig.
Het dwangvoeren van mij is dus niet voor niets geweest.
Ze wordt nu ook weer gedwangvoerd.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:23

mooi zo, hopelijk is ze er snel weer bovenop ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:36

Dat hoop ik ook :)Heb ze net gesproken, haar temp is weer normaal (38.2 gaat de goede kant op) ze leek iets gegeten te hebben en ze was 300 gram aangekomen.
Wss door het infuus, morgen weer verder kijken nu hopen dat ze de bacterie of virus dood kunnen krijgen maar daar gaan we wel van uit.
Vidn het maar niets als je diertje zo ziek is, de volgende keer als ze diaree hebben breng ik meteen een potje ontlasting voor onderzoek weg, ze zijn nu wat ouder (14 en 16) dan loop je wat meer risico.
Heb net mn huis zo goed als gereinigd met dettol.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 02:11

Oh Chiqa, wat 'fijn' dat ze zo goed herstelt, schrok even goed van je vorige bericht!!!

Hier gaat het ronduit bagger met de katten, zit flink in de stress hierdoor, moet morgenochtend om 10.30u. bij de faculteit zijn, gisteravond ben ik al anderhalf uur bij mijn eigen DA geweest. Het houdt je allemaal van de straat he ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:31

Chiqa schreef:
Aan Barfplaats idd, en jij noemt het fanatiek ik noem het maar doorgedraaid.

Al spreekt de boodschapper je niet aan, de boodschap kan daarmee nog wel de juiste zijn ;)

Als je alsnog geinteresseerd bent in de wijze van voeren, stuur je me maar een pb. Ik wil je in dat geval wel helpen en informeren.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:40

Ik hoop trouwens natuurlijk dat je poezel gauw weer opknapt en lekker thuis bij de kachel kan komen liggen!

Mocht Giardia nu toch een of de boosdoener zijn (de symptomen komen érg overeen met wat onze kat had en die bleek Giardia met een voedselintolerantie te hebben. Giardia sluimert en wordt aktief en schadelijk bij verminderde weerstand, voornamelijk bij jonge en oudere katten) dan kun je beter schoonmaken met schoonmaakazijn dan met dettol of chloor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:22

Ze krijgt iig ook iets tegen de giardia. Een breed spectrum AB en een antibraak middel.
Ze had vannacht goed gegeten en stodn dwangvoeren zowaar toe.
Ze had vanmorgen weer die 37.2 maar vanmiddag weer netjes 38.6 ofzo dus weer normaal.
Ik hoop dat ze zsm weer naar huis mag en ik thuis met de medicatie door kan gaan.
Heb dr net opgezocht, tranen stroomden over mn wangen toen ik dr helemaal op zag knappen van bang poesje naar mijn eigen poesje weer.
Wat wordt een mens dan verscheurd zeg ik ben blij dat ik dr iig de zorg kan geven die ze verdient.
Maar ze is er nog niet want vanmorgen had ze nog diaree.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:36

medicatie tegen giardia zit niet in antibiotica. Daar moet je bijvoorbeeld panacur voor geven. Mooi dat het weer wat beter gaat. Heb je nog andere katten/honden dan moet je die ook behandelen als het giardia is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:58

Ik weet niet presies wat ze gaven iig een AB en iets tegen de giardia (Preventief) maar dat mocht niet te lang omdat het een agressief goedje was.
Ja heb nog een hond en een andere kat.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:15

Ja panacur is maar voor 3 dagen geloof ik, alhoewel ik het ook wel eens voor 5 heb gehad. Het is een wormenkuur die ook voor Giardia werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:50

dan zal ze die wel gehad hebben, gewoon voorzorg. Werd vanmorgen opgebeld dat het beter ging temp was stabiel en ze had weer een redelijek drol gedraaid, ook at ze goed.
Als dit zo ddoorgaat gaat ze vandaag van het infuus af en mag ik dr morgen ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:07

Ze is weer thuis hoor! Ben verschrikkelijk gelukkig dat ze haar hebben kunnen helpen, de volgende keer zal ik er sneller bijzijn als ze weer diarree heeft.
Maar goed dit was de eerste keer in haar 13 jarige leeftijd dat ze ziek is geworden dus dit heb ik nooit aan kunnen zien komen.
Ben blij dat ze er weer is, vond het maar leeg zonder haar!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:49

Mooi zo!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:18

Goed dat ze weer thuis is! Ik zal voor je duimen dat het goed met haar blijft gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:30

Even update, we zijn een week verder en ze heeft zojuist een van de eerste knappe drollen gedraaid sinds een week.
Ze heeft vrijdag nog wel gebraakt, waar ik natuurlijk wel van schrok. Heb dr antibraak gegeven (Want de medicatiemoet erin blijven) en het gaat goed.
Morgen krijgt ze dr laatste tabletje AB en de kuur giardia gaat nog even door.
Nu begint alleen ineens mn hond weer, was wel feest hoor vannacht kon weer lekker dwijlen.
Als dit zo doorgaat denk ik dat ik maar een kuur haal voor de rest van mn dieren als het zo besmettelijk is.
Ik ben echt heel schoon namelijk, allemaal schone kleden matten en gedwijlt met dettol.
Meer dan dot kan ik echt niet doen, ik hoop dat het bij de hond de long was wat ze gegeten had.