[HK] kletsen over de nova scotia duck tolling retriever

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkie

Re: [HK] kletsen over de nova scotia duck tolling retriever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:43

Ik heb dan wel geen toller, maar vind het wel een geweldig aansprekend ras. Zelf ben ik helemaal verslingerd aan de golden retriever (jachtlijn). Mijn golden wordt nog wel eens aangezien voor een goldenxtoller, maar is toch echt een rasechte golden. Voor foto zie profiel. Mocht ik de ruimte hebben om er een tweede hond bij te nemen, dan zou ik zeer waarschijnlijk voor een toller kiezen.

@TS: veel plezier met de pup als jullie (na lang, heel lang wachten) haar eindelijk thuis krijgen.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:16

Kan me voorstellen Mikkie dat je Golden wordt aangezien voor een Golden x Toller. Ik vind het een hele mooie Golden Retriever, veel mooier dan die hele lichte, bijna witte die je tegenwoordig vaak ziet.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 08:40

Mikkie: dat is inderdaad een prachtige hond! :9
Ik snap best dat je zou gaan voor een tolling!.

Ben gisteren nog bij 1 nestje geweest heb mij nu bij 2 nestjes ingeschreven heeft voor een puppy
Deze mensen waren erg aardig! heb hier een super goed gevoel bij. :D

Als het dan door gaat heb ik kans dat ikal eind april een puppy heb. :D

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:41

winia4ever: spannend hoor, nu maar afwachten.
Worden ze eind februari geboren dan ? Dat is niet meer zo heel lang wachten als hoeveelste ben je ingeschreven ?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:30

Oef spannend zeg. Ik geloof dat ik dat niet voor elkaar zou kunnen krijgen om zo lang te wachten.
Ik heb geluk gehad met Finn. Op de dag dat ze geboren zijn heb ik me gemeld bij de fokker en toen waren nog niet alle pups besproken, dus moest ik een goede 6 weken wachten totdat hij van zijn moeder af mocht. In die 6 weken ben ik ieder weekend gaan kijken en heb echt van weekend naar weekend geleefd. Ik geloof dat ik van ongeduld uit elkaar zou knappen als ik nog veel langer had moeten wachten. :D

Aan de andere kant. Als je dan weet dat je een goed gefokte hond krijgt, van een betrouwbare fokker, dan is dat natuurlijk ook wel wat waard.

BTW er loopt een retriever-topic in de huiskamer. Dus of je nou een golden, een toller, een labrador, een curly coated, een flatcoated of een chesapeake bay retriever hebt. Je bent bent van harte welkom.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:23

Mic: ja ze worden eind februari geboren, en ze mogen dus in april weg.
Ik heb bij dit nestje redelijk kans, en anders wordt het een najaarnest en daar ben ik eerste op de lijst!

Mikkie: ik vindt het wachten wel waard!..heb er geen haast mee omdat ik echt zeker van wilt zijn dat alles goed is, en daarom hebben we ook maar een paar fokkers uitgezocht, en ja dan moet je soms wachten, wel jammer, maar niet erg!
Denk wel als ze er 1 maal zijn, dat je helemaal kriebelig wordt.. :D
Ohw ik wist niet dat er al een topic was! Zal mij daar aanmelden als ik mijn pup heb!..is wel leuk
Want ik merk dat alleen de tolling retriever niet veel mensen in een topic komen!.
:D