Honden en kleren, wat vind jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Honden en kleren, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:47

Klopt ook helemaal Benfan.

Ben blij dan mijn dikkie een dikke vetlaag heeft om zich te beschermen :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:47

Ach, mijn hondje heeft ook 4 shirtjes/dekens en ik vind het alleen maar handig; bvb als ik haar gewassen heb voor een show, dan gaan het shirtje aan om te voorkomen dat haat vacht op gaat krullen, helpt prima.

En aangezien mijn hondje klein is en lange haren heeft (ook op de buik) sleept alles over de grond , en met een shirtje zit alles 'hoog en droog' :) Maar ik doe dan alleen een shirt aan als ik haar bvb meeneem naar de manege, waar het modderig is.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:48

_Undercover schreef:
Sodeletuut@ precies,. dat bedoel ik ook. Ze staan op stal,
en krijgen ook nog es een deken op?
(ja, als het paard een aandoening heeft kan je het anders bekijken)
Best gek als je daarover nadenkt... :p

Dit kan je natuurlijk ook anders bekijken (uitgezonderd stallen die verwarmt worden dan | :z ),

In de natuur kunnen ze zich volop bewegen, in een stal staan ze stil (lichten staan vaak 's avonds aan waardoor ze hun wintervacht al minder aanmaken). Ze hebben misschien wel ruwvoer om aan te knabbelen maar dat krijgen ze bij de meeste stallen niet onbeperkt.... Maar ik ga geloof ik een beetje offtopic want het ging hier over honden :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:48

Uit eigenbelang dus.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:49

Mixta: Sorry mijn schuld, ik begon over paarden :D

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:51

Ik had dit topic beter in Huiskamer kunnen zetten..
dan konden we helemaal offtopic gaan.

Op tv lieten ze is zien hoe ze een hond gingen verven
in roze! (inclusief nagels!)
te gek voor woorden... :=

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:54

Mijn hond heeft een regendeken van Eskadron.
Als mensen vragen waarom geef ik het volgende antwoord:
"Al eens een kleddernatte langharige hond een hele middag op je laminaat liggen gehad? Nee, wil je de mijne een keertje lenen" :D
Ik gebruik de deken alleen bij extreem(regen) weer en ben er erg blij mee. De vacht van mijn hond lijkt zich namelijk ook niks aan te trekken van een handdoek, dus afdrogen heeft weinig zin.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:01

Ik ga even plaatjes zoeken, :=

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:03

Ben benieuwd Undercover, klinkt vreselijk! :oo

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:04

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:06

OMFG :oo

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:09

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:10

kijkt naar mijn hond die hier zalig op zijn kussen ligt te snurken na een hele middag buiten crossen en bedenk wat een geluk mijn beestje heeft :Y)

die roze poedel is er zoooooo over

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:11

Ik ben zowiezo niet zo fan van poedels..
maar dit slaat echt alles.. :=

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:13

je tweede link werkt niet... ik weet eigenlijk niet of ik hem wel wil zien ;)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:14

Hmm ik hou er absoluut niet van als het pure betutteling is en echt voor de persoon ipv voor de hond.
Als het hondje het nou echt koud heeft enzo, dan vind ik het niet erg. Maar het moet naar mijn mening echt voor het hondje zijn en niet omdat je het zelf zo mooi vindt..

Voor mn eigen hond heb ik niks qua kleding.
Maarja das een golden retriever met een goede vacht!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:15

Ik ben helemaal niet voor het aankleden van honden, in principe kunnen ze zich goed warm houden. Alleen als mijn hond mee gaat op de fiets in een mandje heeft hij wel een jasje aan, maar echt puur om hem warm en droog te houden. Want hij beweegt zich dan niet, en als het dan heel erg koud is, houd hij zich dus niet goed warm.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:15

Hopelijk heeft die poedel zelf niet in de gaten hoe, voor schut dat ze loopt :D Dit gaat idd wel een beetje erg ver :D. Ach als het baasje er gelukkig mee is, ik heb nog liever dit dan alle medische ingrepen die destijds werden gedaan (uitgezonderd de ingrepen die ook een medische functie hebben).

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:16

Mijn hondje heeft in november een truitje gehad, gewoon van de zeeman voor 2,50 omdat ze zat te bibberen van de kou. Dus met een rede.
Daarnaast heeft ze voor school een keer een modeshow meegelopen, met echte hondenkleren (vond ik niet zo heel mooi) We zag ik laatst fleece dekentjes voor hondjes, die vond ik wel geweldig.
Maar voor mijn pup maak ik straks van de nest deken een truitje, in het knalgeel, maar dan alleen voor buiten in de winter. ze heeft een kale buik en ik weet nog dat de moderhond toen ze een pup was ook zat te bibberen. Ik doe het dus alleen met de kou.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:18

Ik vind het vreselijk, zeker die arme Chiahuahua's (oke ik kan dat echt niet typen) die hebben bontjasjes en alles dat ik iets heb van? Uhm.. misschien moet je hem een eigen huis geven ofzo.
Oke afentoe bv. een zonnebril op een hond is gewoon grappig en daar doe je ze totaal geen kwaad mee of een kleedje voor bv een Chiahuahua of Jack russel (of 1 van de andere kleine aanstellerige kleine hondjes :P ) maar helemaal kleren? Komop hoor. Zowiezo kan een hond zichzelf gewoon warm houden door te rennen en dit zeg ik niet omdat ik m'n dier niks gun, ik gun hem de vernedering gewoon niet.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:18

Ik vind die kleren echt onzin.

Dekentjes gaan nog wel, als het een klein hondje is die het koud heeft of zo'n windhond, dan vind ik het wel kunnen.

Maar echt die batman en barbiedingen, of jasjes enzo dat vind ik echt dikke onzin!

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:19

Maar ik ga even, ik ben d'r morgen weer! ,
Doeii :wave:

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:22

Ik vind die design honden echt gruwelijk! Die mensen die dan met de hond op de arm lopen in de stads alsof het hun sierraad is, ik Vind het gruwelijk. Begrijp mij niet verkeerd, de honden niet, maar hoe er met ze omgegaan word!

Ik heb voor mijn kruising naakthond/ Jack-russel een warme jas voor extreme kou zoals afgelopen week, maar verder is ze veel gelukkiger zonder. Haar naakte dochter word echt depressief als ze een jas aan heeft.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:25

Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan.

Ik was altijd van mening dat honden dat helemaal niet nodig hebben. Toen ik 2 maand geleden mijn Franse Bulldog pup kreeg, was ik er dan ook van overtuigd dat die nooit kleren of jasjes aan zou krijgen. Ze bibberde wel heel erg buiten, maar ik dacht dat ze er aan moest wennen en ben gewoon door gegaan. Zo lang ze maar in beweging blijft dacht ik..
Totdat ze ging hoesten en ze volgens de dierenarts kou had gevat. Toen heb ik toch maar een dekentje voor haar gekocht. Geen kleding, maar gewoon een paardendekentje in een hondenmaat.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:26

marieke84 schreef:
ik ga hier nu misschien alles over mijn kop krijgen maar ik vind het onzin, en wat ik nog een grotere onzin vind is dat mensen gaan wandelen met hun hond in een buggy 8)7 , een hond heeft vier poten en wandelen is gezond voor het dier. Laat ze lekker hond zijn...

Even puur de praktische kant belicht:

De buggy is met name bedoeld voor mensen die hun hond mee willen kunnen nemen naar een winkelcentrum bijv. Of voor het strand als het diertje moe wordt (is natuurlijk altijd voor de kleinere hondjes).

Qua kleding: voor sommige honden is het pure noodzaak omdat ze door ons fokbeleid door de jaren heen zo'n dunne vacht hebben gekregen dat ze het in de winter echt koud hebben. Of na een trimbeurt (zoals je ook een paard een deken omdat na het scheren als het kouder wordt).

over hoe het eruit ziet etc geef ik mijn mening niet. :Y)