Het is een oud Hollands ras en wordt nu inderdaad vaak hobbymatig gehouden. Bij ons op de boerderij staat er ook eentje en die wordt gewoon dagelijks gemolken hoor! Geeft alleen wel minder melk inderdaad. En iemand schreef dat ze zo rustig zijn, nou, het is de grootste zenuwenlijder van de hele stal en heeft ook wel eens iemand aangevlogen in de wei...
Scheetje zeg; gefeliciteerd met de aanwinst! Jammer dat ie weer weg moet, maar ja... Alles houden gaat ook zo lastig... Wij noemen de Lakenvelders altijd 'Pyjama-koeien' omdat het net een pyjama-broek en hemd lijkt; haha!
Ik vind Blaarkoppen en Lakenvelders helemaal geweldig. Jammer dat jullie geen plek hebben op de boerderie om hem te houden. Castreren was ook nog een optie geweest als je geen stier wilt hebben.
De lakenvelder is een dubbeldoelras, zowel melk als vlees. Wij hebben er ook! Jammer dat het een stiertje is,hij heeft wel een perfect lakentje zeg!Moeder is ook mooi!
Ja castreren zou kunnnen maar waar moet hij dan staan? We hebben 3 lig plekken, en al 3 koeien.. Dus, en ik denk dat hij wel een goede kans maakt als fok stier..
Ik kan het wel voor je na vragen, als ik er weer ben. Morge iniedergeval niet. Heb me stuitje gekneust. Volgend weekeind kan ik het wel na vragen voor je. als alles goed gaat.