Russian Toy Terrier.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: Russian Toy Terrier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:55

Nee precies, en chihuahua fokkers hebben er op dit moment het meest last van! alles onder de 5 kilo word chihuahua genoemd!!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:00

Klijntjuh schreef:
Nee precies, en chihuahua fokkers hebben er op dit moment het meest last van! alles onder de 5 kilo word chihuahua genoemd!!

ja die ws ook , maar wat dacht je van de JR fokkers :D of het nu bruin, B&T, blauw,. brindle is, maakt niet uit, word allemaal JRT genoemd... erg jammer vind ik.

maar goed we dwalen af, TS je hebt een leuk hondje, maar het is geen rashondje, kenmerken van wat rashondjes, that's all ;)

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:02

sorry, maar dit is toch ect gewoon een kruising hoor...
waar hebben jullie haar vandaan? kunnen ze daar niet meer info over de ouders geven?
En, idd, het is niet omdat ze enkele raskenmerken heeft dat ze ineens een "echte" is.
Mijn hond lijkt ook enorm ôp een Tibetaanse Terrier (zijn papa of mama) maar het blijft een kruising omdat hij ook deels poedel is, ook al zou je dit niet zeggen, want is echt 2 druppels water een TT.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:03

Biebabeloeba schreef:
sorry, maar dit is toch ect gewoon een kruising hoor...
waar hebben jullie haar vandaan? kunnen ze daar niet meer info over de ouders geven?
En, idd, het is niet omdat ze enkele raskenmerken heeft dat ze ineens een "echte" is.
Mijn hond lijkt ook enorm ôp een Tibetaanse Terrier (zijn papa of mama) maar het blijft een kruising omdat hij ook deels poedel is, ook al zou je dit niet zeggen, want is echt 2 druppels water een TT.

kiek jij snapt het +:)+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:05

baroen schreef:
Klijntjuh schreef:

ja die ws ook , maar wat dacht je van de JR fokkers :D of het nu bruin, B&T, blauw,. brindle is, maakt niet uit, word allemaal JRT genoemd... erg jammer vind ik.

maar goed we dwalen af, TS je hebt een leuk hondje, maar het is geen rashondje, kenmerken van wat rashondjes, that's all ;)

Je bedoelt Jack Russels? Dat is niet eens een officieel ras in NL/Europa.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:17

baroen schreef:

anneliesdj schreef:
Je bedoelt Jack Russels? Dat is niet eens een officieel ras in NL/Europa.

pardon? oh gut... laat ik dan nu maar wel vriendelijk blijven tegen jou, of zal ik tegen jou ook zeggen dat je eens de stront uit je ogen en oren moet halen? ( das niet vriendelijk he)

een JR is een FCI erkend ras. eerst iets meer info zoeken voordat je iets roept ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:25

Jack Russels zijn niet erkend voor de Raad van Beheer.

En ik ben heel lang vriendelijk gebleven hoor, ooit raakt iemand geduld een keer op, dat van jou vrij snel blijkbaar.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 14-01-09 01:29, in het totaal 1 keer bewerkt

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:28

anneliesdj schreef:

jemig wat ben jij eigenwijs en ook een klein beetje stom...

ik fok zelf al jaren de JR en ze zijn wel degelijk erkend, FCI erkend, ik heb hier alleen maar JR met stamboom van de RVB, ik loop shows met mijn honden enz enz.

toe nou, ga aub eerst eens wat info zoeken voordat je nog meer opmerkingen maakt.

http://www.nvjrt.nl is al een leuke optie om te bekijken, of anders http://www.raadvanbeheer.nl en dan bij rashonden en erkende rassen kijken....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:30

anneliesdj schreef:

En ik ben heel lang vriendelijk gebleven hoor, ooit raakt iemand geduld een keer op, dat van jou vrij snel blijkbaar.

oh je hebt er nog iets bij geschreven... ik ben ook vriendelijk hoor, maar als iemand zo eigenwijs is? en ook niks aan wil nemen en dan tegen mij zeggen dat ik stront uit mijn ogen moet halen....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:33

baroen schreef:
anneliesdj schreef:

oh je hebt er nog iets bij geschreven... ik ben ook vriendelijk hoor, maar als iemand zo eigenwijs is? en ook niks aan wil nemen en dan tegen mij zeggen dat ik stront uit mijn ogen moet halen....

Je hebt nog lang geen 20x herhaald dat JR's wel erkend zijn dus kan ik nog even doorgaan voor je tegen mij mag zeggen dat ik stront in mijn ogen heb, ik ben nog niet half zo eigenwijs als jou.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:36

baroen schreef:

anneliesdj schreef:
Je hebt nog lang geen 20x herhaald dat JR's wel erkend zijn dus kan ik nog even doorgaan voor je tegen mij mag zeggen dat ik stront in mijn ogen heb, ik ben nog niet half zo eigenwijs als jou.

huh? nou ja, sorry hoor, maar waar slaat dit bericht op?
ik mag hopen dat andere wel kunnen lezen en zien wat jij schrijft en wat ik schrijf..
voor mij is het duidelijk, met jou is geen gesprek te voeren en je ongelijk toegeven kun je ook niet.
slaap lekker voor straks ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:38

baroen schreef:
baroen schreef:

anneliesdj schreef:

huh? nou ja, sorry hoor, maar waar slaat dit bericht op?
ik mag hopen dat andere wel kunnen lezen en zien wat jij schrijft en wat ik schrijf..
voor mij is het duidelijk, met jou is geen gesprek te voeren en je ongelijk toegeven kun je ook niet.
slaap lekker voor straks ;)

Waar het op slaat weet je best, jij begint over een ander topic dus kun je daar ook een opmerking terug over verwachten toch?
Maar als je er nog graag over door wilt gaan dan doe het maar via pb, wil je graag uitleggen hoe eigenwijs ik wel niet ben :D

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:41

anneliesdj schreef:
Waar het op slaat weet je best, jij begint over een ander topic dus kun je daar ook een opmerking terug over verwachten toch?
Maar als je er nog graag over door wilt gaan dan doe het maar via pb, wil je graag uitleggen hoe eigenwijs ik wel niet ben :D

nee meid, jij komt ermee dat de JR niet erkend is, ik zeg dat dat wel zo is, dan kom jij nogmaals ermee dat ze niet erkend zijn, waarop ik je idd eigenwijs noem, ik zet er zelfs linken bij, niks via PB, je hebt het gewoon fout, geef dat gewoon toe en is het ook klaar, kan gebeuren hoor, maar daarom zei ik, soms is wat meer info zoeken voordat je iets typt wel handig.

verder ben ik er klaar mee en gaat het verder niet over de erkende JR ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:45

baroen schreef:
anneliesdj schreef:

nee meid, jij komt ermee dat de JR niet erkend is, ik zeg dat dat wel zo is, dan kom jij nogmaals ermee dat ze niet erkend zijn, waarop ik je idd eigenwijs noem, ik zet er zelfs linken bij, niks via PB, je hebt het gewoon fout, geef dat gewoon toe en is het ook klaar, kan gebeuren hoor, maar daarom zei ik, soms is wat meer info zoeken voordat je iets typt wel handig.

verder ben ik er klaar mee en gaat het verder niet over de erkende JR ;)

Ik had het idd fout maar JR's zijn dan nog niet zo lang erkend dus is vergissen begrijpelijk lijkt me.

En in het andere topic moest er heel wat vaker herhaald worden voor je erachter kwam dat je fout zat, sterker nog, dat heb je niet eens toegegeven. Maar zoals ik zei; ga maar verder via pb want dit heeft niets met het topic te maken.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:13

Oh oh wat een discussie ;( :P

Ik weet zolang het geen papier heeft is het geen 'echte'
Maar ik heb met een RT fokker uit USA gemaild:

Hello Sanne,

Your girl is very beautiful. She is definetly a Russian Toy, no doubt! As far as I can see from the pictures she has a good shape and has no any fault in coat collor. Would be good to see how she stands. You can try it yourself. Her body suppose to look like a square according to legs lengh and back. Although, if she is not a perfect square, she is still a pure Russian Toy.

P.S. One year ago "Russian Toy-Terrier" was officially renamed by Russian Kennology Federation into "Russian Toy". Without word "terrier". They explaned it that terriers are bigger breeds than our Russian Toys. They are different class ;)

Kindly

Angel's Toy Kennel
www.angelstoykennel.com
Owner: Angelica Cain

Dus zij zal wel weten hoe een RT eruit ziet en hoe niet.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:16

mja, een TT fokker zal ook zeggen dat die van ons echt een TT is als we hem/haar een foto opsturen...maar spijtig genoeg is het echt niet zo.
Het kan zijn dat het een RT is, maar wss niet, waarom heb je haar dan als Chi gekocht?
Waar heb je haar trouwens gekocht? die mensen moeten toch weten wie de ouders zijn

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:24

Aangezien de hond uit Tsjechie komt wil ik denk ik nog niet eens weten waar ze hem vandaan heeft.
Zolang je geen papieren hebt, heb je ook geen ras.
Onze hond is een kruising weimaraner en hoevaak wij de vraag hebben gekregen of we hem niet verkopen en blabla want het was echt een echte weimaraner, is op 1 hand niet te tellen.

MAAR geen papieren is geen ras en dus een bastaard

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:25

We hebben haar in Tsjechie gekocht, en mijn vader vroeg: Chihuahua? En toen keken ze even en toen zeiden ze jaahaa.
Ouders weten we niet. Maar haar broertje was een gladharige. En die leek ook sprekend op de Russian Toy achteraf.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:27

wel dan zal het wss wel een kruising RT zijn, maar of het een echte is, kun je spijtig genoeg nooit weten :)

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:34

reininglover schreef:
Aangezien de hond uit Tsjechie komt wil ik denk ik nog niet eens weten waar ze hem vandaan heeft.
Zolang je geen papieren hebt, heb je ook geen ras.
Onze hond is een kruising weimaraner en hoevaak wij de vraag hebben gekregen of we hem niet verkopen en blabla want het was echt een echte weimaraner, is op 1 hand niet te tellen.

MAAR geen papieren is geen ras en dus een bastaard

Papieren als in: met stamboom? Dus begrijp ik nu goed dat zonder papieren je een ras direct een bastaard noemt? >;)
Mijn mops heeft geen stamboom maar is toch echt wel een mops .. heb zowel vader als moeder gezien ;) Weet ook zeker dat dit de ouders zijn :)
Stamboom kán goed zijn maar vind het zelf onnodig en je betaald er uiteraard direct het dubbele voor.. Persoonlijk heb ik dat er niet voor over .. Maar dat is ieders eigen mening ;)
Alhoewel dit een hele discussie kan starten, wat absoluut niet mijn bedoeling is, blijven de meningen verdeeld over met of zonder stamboom.. ;)

Als je een hond uit het buitenland neemt, zou ik niet voor een rashond kiezen, je betaald ervoor en achteraf kom je er dikwijls achter dat je ras het ras niet is ..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:37

x_Sannee schreef:
Oh oh wat een discussie ;( :P

Ik weet zolang het geen papier heeft is het geen 'echte'
Maar ik heb met een RT fokker uit USA gemaild:

Hello Sanne,

Your girl is very beautiful. She is definetly a Russian Toy, no doubt! As far as I can see from the pictures she has a good shape and has no any fault in coat collor. Would be good to see how she stands. You can try it yourself. Her body suppose to look like a square according to legs lengh and back. Although, if she is not a perfect square, she is still a pure Russian Toy.

P.S. One year ago "Russian Toy-Terrier" was officially renamed by Russian Kennology Federation into "Russian Toy". Without word "terrier". They explaned it that terriers are bigger breeds than our Russian Toys. They are different class ;)

Kindly

Angel's Toy Kennel
http://www.angelstoykennel.com
Owner: Angelica Cain

Dus zij zal wel weten hoe een RT eruit ziet en hoe niet.

:') Je bent wel een beetje naïef hoor.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:05

Als je het zo belangrijk vindt dat je een rashond hebt waarom heb je dan niet gewoon een hond met stamboom hier in Nederland gekocht in plaats van een pup op een markt in Tjechië?

Je hebt een hartstikke leuke kruisingpup wees daar trots op in plaats van er met alle geweld een rasnaampje aan te hangen.

Eerst moest en zal het met alle geweld een Chihuahua zijn en nu moet het weer een ras zijn wat nog in de heropbouwfase zit en een voorlopige erkenning heeft.
Als je het echt zo super belangrijk vindt dat je hond een rasnaam heeft laat haar aankeuren als ze volwassen is.

Hoe oud is je hond nu precies en wat weegt ze nu (dus niet 3 weken geleden ofzo ;))

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 16:35

Ik zal dr even wegen;)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 16:52

1450 gram bijna 5maand

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 16:53

Kan dat laten keuren? Ook dit ras?