HELP! Cavia met opgezwollen oog !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:12

Flyinglady, dan moet je op zoek naar een andere DA. Mijn knaven zijn al 4 keer onder narcose geweest en ze doen het nog steeds :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:18

XoNo schreef:
Flyinglady, dan moet je op zoek naar een andere DA. Mijn knaven zijn al 4 keer onder narcose geweest en ze doen het nog steeds :)

Dan is de narcose heel goed verlopen! :D Het is nou eenmaal zo dat knaagdieren sneller overlijden tijdens de narcose, dan andere dieren. Waarom weet ik niet precies, maar het is wel zo. Daarom zijn mensen er denk ik voorzichtiger mee om zo'n dier te laten opereren.

Sannert

Re: HELP! Cavia met opgezwollen oog !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 16:15

Ik heb hem in laten slapen.
Hij was al niet meer de jongste, en hij was een beetje mager.
Het oog zou eruit moeten, maar ik wou het risico niet lopen, Er zou een abces achter kunnen zitten, en omdat hij niet op het ideale gewicht zat vond ik de te riskant, da was dat met me eens.
De andere cavia verhuist morgen naar een vriendin van mij met cavia's, zodat hij niet alleen zit.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:07

Cavia's hebben meer narcose nodig in verhouding tot hun gewicht heb ik weleens gehoord.

Gek vond ik dat altijd...beestjes kunnen het leven laten als ze verkouden zijn, maar qua narcose of inslaapmiddel hebben ze veel meer nodig dan de gemiddelde hond :D

Tenminste, dat heb ik gehoord!

Sannert: wat sneu :(:) Hoe oud was hij eigenlijk inmiddels? Ik hoop dat je andere knaafjes het naar zijn zin krijgt bij de andere knaven.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:10

6. Ik dacht dat hij ouder was.
Ja, ik wil die andere niet alleen laten zitten, ze hebben altijd met z'n tweetjes gezeten. Dus dan maar naar een vriendin van mij.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:14

6 is al redelijk op leeftijd. Alleen aan de hand van de leeftijd had ik ook hoogstwaarschijnlijk voor euthenasie gekozen. Moet dat beestje op die leeftijd nog zo'n ingreep doorstaan, veel pijn waarschijnlijk én leren leven met een oog minder.

Ik vind dat je er goed aan hebt gedaan. Niet dat het er toe doet, maar wilde het je wel even laten weten :(:)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 18:55

Dankje. :)
Ik was wel aan het twijfelen, maar omdat er risico bij zat, wou ik het beestje niet laten lijden. Als ik nou zeker wist dat hij beter werd, zonder nog lang rond te moeten sukkelen, dan had ik het wel gedaan, maar nu leek het me beter van niet, wel sneu voor z'n zusje. Die sapt niet waar dr broertje is .. :(:)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:00

Och germ, wat erg voor jullie allemaal.....
6 jaar is inderdaad al redelijk op leeftijd voor een cavia. Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt om deze beslissing te nemen, als ik in jouw schoenen had gestaan dan had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan.
Heel veel sterkte :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:13

Sterkte, jammer van je caaf.
Wel lief dat je de andere weer gezelschap gunt,
alleen is ook maar alleen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:59

heel sneu voor je cavia. Wat was het nou eigenlijk dan?
Goed dat je je cavia naar een ander brengt, die gezelschap doet een cavia goed!