:'( Mijn 9 Cavia's SPOORLOOS!!! HELP!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chihiro

Re: :'( Mijn 9 Cavia's SPOORLOOS!!! HELP!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:55

Toen ik stond te wachten op mijn moeder voor mijn huis. Hoorde ik ineens een kabaal boven mijn hoofd! Wat bleek; er zat een merel in de boom voor ons huis, en die werd gegrepen en meegenomen door een buizerd.

Nu met het koude weer komen ze meer bij huizen in de buurt.

En misschien is hij snel weer terug gevlogen om de volgende te pakken, etc? Ik weet niet zo snel of roofvogels ook in groepen jagen, maar dat zou wel een verklaring zijn.

''Als de Buizerd een prooi heeft gevangen, dan wordt deze 'geplukt' op een vaste plek. Deze is bezaaid met veren of haren van andere prooien.''

Dus dat je verder niets aantreft kan wel kloppen...

Sterkte, en ik hoop dat ik ongelijk heb en dat je ze alsnog vind!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:57

KiWiKo schreef:
Chrissy_ schreef:

Een kat kan geen cavia opeten hoor, hooguit een vogel of een muis Nagelbijten / Gniffelen

onee?????

echtwel Lachen ik had hier van de zomer een door mijn katten gemolde eend bij mijn voordeur Lachen en ik heb echt geen grote katten hoor, gewoon huistuinkeuken formaat Lachen

Echt waar Nagelbijten / Gniffelen haha, nou daar kunnen mijn katten nog van leren dan Bloos
Maartoch denk ik dat het een grotere kans is dat het iets van vossen zijn geweest... Want ik denk eerlijk gezegd niet dat katten zoveel moeite doen voor cavia's in een hok, dan pakken ze liever iets wat losloopt lijkt me..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:59

Tuurlijk zijn het vossen geweest, voedsel is schaars nu......... katten hebben thuis voedsel dus die gaan niet zo ver Lachen

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:01

KiWiKo schreef:
Tuurlijk zijn het vossen geweest, voedsel is schaars nu......... katten hebben thuis voedsel dus die gaan niet zo ver Lachen

een vos lijkt me niet kunnen.
vossen moorden alles uit en nemen uiteindelijk maar één dier mee, dus zou je 8 dode cavia's + dat konijn moeten vinden in de tuin (of waar ze zaten)

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:02

KiWiKo schreef:

Ja dat denk ik ook, en 9 cavia's? Denk trouwens ook niet dat alle negen cavia's zijn opgegeten, tenzij het een hele groep was... Maar ik zie dat TS in Lelystad woont, komen daar eigenlijk wel vossen voor? Die vind je toch meer in de duinen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:08

_R_G_ schreef:
KiWiKo schreef:

een vos lijkt me niet kunnen.
vossen moorden alles uit en nemen uiteindelijk maar één dier mee, dus zou je 8 dode cavia's + dat konijn moeten vinden in de tuin (of waar ze zaten)

waar vossen stond kan je roofdier schrijven Lachen Lachen

ik denk dat er een of twee meegenomen zijn en de rest met hartkloppingen nog ergens in de tuin zit Lachen

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:10

Citaat:
daarnaast smaken ze ook niet echt lekker........

Ik heb het tegendeel gehoord...(maar nooit geprobeerd hoor Vork )

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:11

Dat kan iid ook, daar had ik niet aan gedacht.
maar toch denk ik dat je dan meer bloed zou vinden.

TS; ik hoop iig dat je ze alle 9 levend terug vind.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:14

Lijkt me geen erg serieuze optie....
denk eerder dat je er misschien een paar dood terug vindt als je geluk hebt, maar ik denk zelf dat ze gewoon spoorloos blijven....

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:15

wees maar niet te enthousiast, ik denk dat ze toch door roofdieren zijn meegenomen.

Bij mij zijn vorige winter in 1 nacht 4 eenden en een grauwe gans verdwenen.
Later in de poel verderop alleen veertjes teruggevonden.

Als ik jou was zou ik in een straal van 1 km om het huis gaan zoeken in de bosjes.
ALS ze nog leven, dat hebben ze niet veel kans op overleven.

Succes in ieder geval en hopelijk vind je ze terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:27

ik geloof het verhaal helemaal niet, zeker niet na de opmerking van ts we hebben witte haren gevonden die naar wild ruiken.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:44

Misschien kan TS foto's maken van het hok e.d. Geeft misschien meer duidelijkheid, en weten we gelijk of het verhaal waar is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:46

ja dat zou kunnen, vind het gewoon raar die opmerking over die haren en als dit wel waar is dan denk ik ook aan een roofdier die een aantal cavia's heeft gepakt en dat de rest is gevlucht

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 15:57

breezy302 schreef:
ik geloof het verhaal helemaal niet, zeker niet na de opmerking van ts we hebben witte haren gevonden die naar wild ruiken.

Je mag wel even langs komen om te kijken naar de legen hokken en de witte haren!!
En het hokje met het bloed erop!:(
wat flauw dat sommige mensen je gewoon niet serieus nemen! Verdrietig

In April vorig jaar Was het precies ook zo gegaan!
maar toen was er maar 1 cavia van de 3 weg die andere was heel onmogelijk onder een steen gekomen!
Toen hebben we wel een speurtocht gehad maar ook niets gevonden!
het konijn was er toen ook al en die was ook niets mee aan de hand!
het is echt een RAADSEL en ik vind het ook best een eng idee dat mijn beestje niet veilig zijn buiten!
Een vos zoals velen zeggen kan niet door dat gaas van ons heen! en die eet het konijn wel op!
Want dat hebben ze al eens eerder gedaan hier Clown

het blijft vaag en jammer dat Breezy302 zo raar doet!

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 15:58

Chrissy_ schreef:
Misschien kan TS foto's maken van het hok e.d. Geeft misschien meer duidelijkheid, en weten we gelijk of het verhaal waar is Knipoog

Hoe moet je foto's op een topic zetten?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:00

uploaden op een upload site en dan de eigenschappen tussen [img] en [/img] zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:01

ik geloof je niet door de opmerking dat de haren naar wild ruiken, daar geloof ik niet in. Als het wel waar is sorry dan dat ik je niet geloof

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:05

ja vossen komen ook voor in lelystad , ik woon een dorp verder en daar zijn mijn krielkippen 2 jaar terug meegenomen door een vos , ook hier niks kapot maar wel een sleep spoor en eentje lag dood in de ren en nog een halve .

Kan een buizerd geweest zijn of een marter , die lopen daar ook zat rond .

iig succes en als ik jou was zou ik inderdaad toch kijken of de rest niet in de tuin is en amivedi bellen .

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:05

Livanna schreef:
breezy302 schreef:

Je mag wel even langs komen om te kijken naar de legen hokken en de witte haren!!
En het hokje met het bloed erop!:(

Livanna: Ik ben wel benieuwd of jij dan denkt dat mensen die witte haren daar hebben neergeplant? Dat zou toch heel raar zijn, de eerste gedachte is toch idd dat een roofdier die witte haren heeft achtergelaten

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 16:06

dank je
ik zet ook even een foto van een paar cavia's die weg zijn erop!
En het hok!!!

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 16:08

Livanna: Ik ben wel benieuwd of jij dan denkt dat mensen die witte haren daar hebben neergeplant? Dat zou toch heel raar zijn, de eerste gedachte is toch idd dat een roofdier die witte haren heeft achtergelaten

W8 ik maak een foto van het hok en van de haren !
het lijkt ook best wel op cavia haren vind me moeder maar ik dacht op dat van een wezel of een fredje

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:10

Woon je vlakbij het bos?

Want vrienden van ons die wonen ook in Lelystad tegen het bos aan ongeveer.
En de kippen van hem en van z'n buren zijn een keertje opgegeten door Vossen!

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:15

Bij ons is ook zoiets gebeurd met 2 konijntjes, bleek later dat kinderen ze meegenomen hadden omdat ze ze zo schattig vonden en om even mee te spelen, op een gegeven moment wilden de konijntjes niet meer en hebben ze ze losgelaten omdat ze begonnen te krabben. Ze hebben ze nog geprobeerd te pakken maar dat lukte hen niet. Hoorde het verhaal pas na weken, 1 van de kinderen kon de mond niet houden en slecht liegen toen ik vroeg of zij wisten waar de konijntjes gebleven waren. Ik zat dus met hetzelfde, heb me weken afgevraagd wat er toch gebeurd zou kunnen zijn, want dat mensen die zulke beestjes stelen daar geloof ik niet zo in. Er zijn
er genoeg die je zo kan krijgen van mensen die er vanaf willen. Gewone roofdiertjes dan zou je veel haren, bloed moeten zien.
Misschien vossen, maar dat hangt ook af waar je woont, die schijnen hun buit wel eerst verder mee te nemen, alvorens ze er aan beginnen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:17

heb je nou helemaal geen gaten gevonden in je hok??en vos kan t ook niet wezen die moorden eerst je hele hok uit en nemen 1 beest mee...dat was ook zo bij kennis van ons...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:19

Heb je al gezocht eigenlijk? Kan best zijn dat er een paar dieren in paniek ergens toch doorheen zijn gekomen waar je denkt dat ze daar anders niet doorheen komen. Hebben wij ook gehad met onze cavia's waren in paniek, en konden in een keer door een gat, wat ze nog nooit geprobeerd hadden. Mischien kan je beter even gaan zoeken?