wat is jullie mening over barf (rauw eten)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosita

Re: wat is jullie mening over barf (rauw eten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:27

imaudy schreef:
Ik heb de honden ook barf gegeven en ik vond dat geweldig totdat ik een kippenbotje diep uit de keel van een hond heb gehaald. Nu gewoon versvoer maar.

Ja, 't blijft vervelend. Ik ken een hondje wat gestikt is in een blokje kaas en eentje die brokken te schielijk doorgeslikt heeft. Wat moet je he.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:32

Rosita schreef:
imaudy schreef:
Ik heb de honden ook barf gegeven en ik vond dat geweldig totdat ik een kippenbotje diep uit de keel van een hond heb gehaald. Nu gewoon versvoer maar.

Ja, 't blijft vervelend. Ik ken een hondje wat gestikt is in een blokje kaas en eentje die brokken te schielijk doorgeslikt heeft. Wat moet je he.

Oude kaas? Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:07

Ik ben op advies van Bokkers ook overgegaan op BARF en dat bevalt heel erg goed. Mijn katten ogen gezonder, fitter, hun vacht is prachtig (ik had er een die blijvend verhaarde maar niet uit haar vacht kwam) en mijn ene kolossale kat is nu mollig. Daarnaast zijn ze minder gaan drinken, minder gaan plassen en is de ontlasting vermindert, droger en minder stinkend. Ze eten ook met zichtbaar plezier (na een paar keer van WTF wat flik je me nu-blikken bij een nieuwe soort vlees Clown ) Mijn DA was ook erg enthousiast en vond de poezels er fantastisch uitzien.
Ook hier geen brokken meer!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:17

Hier al jaren barf.
varieert van vuile lappen pens, soepkipjes, vissekoppen, konijnenkoppen, hele konijnen, rundvlees, lamsvlees, noem maar op, net waar ik goedkoop aan kan komen.
En hier zit ons huiskonijntje gewoon bij de hond op de bank, en worden mijn krielkipjes niet opgegeten als ze ontsnapt zijn en door de tuin lopen.
nee, hier geen brokken meer in huis.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:12

Vraag ik me af he.. Al dat BARF.. Hoeveel extra dieren worden daar wel niet voor geslacht (gewoon intresse, geen vooroordeel)?
Want ik zie kwartels e.d. voorbij komen... Hoe komen jullie daaraan dan? En is het voor jullie belangrijk om te weten of het dier een goed leven heeft gehad of maakt dat voor jullie niet zo veel uit (wat best krom zou zijn, omdat voor de hond we het beste willen, maar vervolgens voor het schaap het niet uitmaakt?)

BARFen gaat hier niet. Drie honden waarvan twee flink voernijd hebben.. Zie het hier al gebeuren, dat gaat een dikke knokpartij worden...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:14

Vraagje aan jullie:
Die vleesmixen van Herby, is dat volledige voeding?
Ik wil op den duur wel overgaan op een vers menu, maar nu ivm de drukte etc, wilde ik eerst een makkelijkere manier proberen. Zodat ik ook de tijd heb om me in te lezen, menu samen te stellen, adresjes te vinden etc.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:16

Nikki, hebben jullie geen deuren in huis dan Knipoog

Nee, ík maak me daar niet zoveel zorgen over, als je dat wilt is het vooral de kippenindustrie die bij ons versvoerders van zijn afval afkomt. Legbatterijen voor kwartels bestaan niet en het gemiddelde schaap heeft ook wel een redelijk leven. Tja, of het nu in jouw kroket gaat of in mijn hond? 't Is voor mij in ieder geval geen reden om de honden op een vegetarisch menu te zetten.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:04

Liezel1 schreef:
Vraagje aan jullie:
Die vleesmixen van Herby, is dat volledige voeding?

Volgens mij wel. Voor de zekerheid kun je Herby mailen? Dat moet ik ook eens doen, wil zijn spullen wel proberen. Als het net zo goed is als de hond die ik van hem kocht 12 jaar geleden dan ben ik tevreden. Clown

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:18

Ik heb mijn hond ook sinds enkele weken op vlees omdat zei op geen enkel merk hondenvoer normaal reageert.Nu heeft ze keurige ontlasting en geen diaree meer alleen laat ze nu zo nu en dan iets waaien waar ik helemaal onpasselijk van word Misselijk
Zijn er meer bokkers die hier last van hebben of hebben gehad? Ze krijgt voornamelijk pens.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:25

Onze hond krijgt ook alleen maar vers.... en is uiteindelijk niet duurder hoor.
Die brokkenrommel komt er niet meer in, ze schijten zich wezenloos, het is allemaal ruwe vezeltroep... en de herkomst van de inhoudt wil je niet kennen.
Ook ik heb beide zijden goed bestudeerd en kom erop uit dat dit echt het beste is voor je hond.
Nogmaals, het is echt niet duurder... maar ja, dan nog... een hond koop je toch niet om op te bezuinigen? Dan moet je gewoon geen hond nemen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:34

Ik heb geen diepvries en dus niet de kans om vers te voeren helaas (ik ga voor mezelf met moeite 1 keer per week naar de winkel en das de limiet hoor Clown ), maar van zodra ik de ruimte heb, ga ik het overwegen Ja

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 08:54

Volgens mij is zijn de vleesmixen van Herby niet compleet (dus geen complete maaltijd) Je mist enkele organen en het bot. Maar dat is mijn mening. Het is geloof ik ook niet bedoelt als hele maaltijd.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:41

Verkoopt Herby ook in Duitsland dan?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:47

niet dat ik weet Clown maar woon dan ook pas kort in Duitsland en ga waarschijnlijk samen kopen met mensen uit nijmegen Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:28

manishdra schreef:
Volgens mij is zijn de vleesmixen van Herby niet compleet (dus geen complete maaltijd) Je mist enkele organen en het bot. Maar dat is mijn mening. Het is geloof ik ook niet bedoelt als hele maaltijd.

Volgens mij is deze wel compleet: Vleesmix 1 (60% rundvlees, 20% kipkarkas, 20% pens en geschikt voor groentenmix, maar zoals ze dus zelf al aangeven, moeten er misschien groenten bij.
ik zat te denken om dit misschien te gaan voeren, met daarnaast nog 60% spiervlees, 20% bot en 20% orgaan er los bij. Als extra, om straks misschien helemaal over te kunnen gaan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:57

Hier ook een vers voerder, ik stel zelf de menu's samen voor onze hond en katten. En tevens stel ik menu's samen voor mensen uit de regio. Ik ben echt helemaal overtuigd en zó blij met de overstap!

Ik haal mijn voorraad bij Herby, die levert goede kwaliteit tegen een prima prijs. Ik heb zo'n 800 liter vriesruimte momenteel, waarvan slechts een klein kastje voor onszelf is gereserveerd Bloos

wendyashley schreef:
Ze krijgt voornamelijk pens

Dat doe je niet goed! Je moet zorgen voor een menu wat bestaat uit (om en nabij) 40% vleesbot, 40% spiervlees, 10% orgaanvlees en 10% overigen. Pens kun je scharen onder 'orgaanvlees' en 'overigen' (is de maag + maaginhoud van een koe en dus deels verteerde grassen) en mag dus niet het belangrijkste deel van je menu zijn! Als je zo blijft voeren, zal je hond geheid tekorten krijgen.

Nikki, ik voer voornamelijk restvlees. Dus delen van een dier wat wij mensen normaal weggooien (of door de kroketten en frikandellen draaien), en vlees wat niet geschikt is voor menselijke consumptie (bijvoorbeeld partijen die verkeerd verpakt zijn, partijen met schade of tegen de uiterste verkoopdatum). De eendagskuikens die wij voeren zijn de haantjes; alleen de hennetjes worden gebruikt in de industrie, de haantjes gaan de schredder in. Voor de voeding van mijn dieren hoeft geen beessie meer om geslacht te worden.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:30

Nikki__ schreef:
Vraag ik me af he.. Al dat BARF.. Hoeveel extra dieren worden daar wel niet voor geslacht (gewoon intresse, geen vooroordeel)?
Want ik zie kwartels e.d. voorbij komen... Hoe komen jullie daaraan dan? En is het voor jullie belangrijk om te weten of het dier een goed leven heeft gehad of maakt dat voor jullie niet zo veel uit (wat best krom zou zijn, omdat voor de hond we het beste willen, maar vervolgens voor het schaap het niet uitmaakt?)

BARFen gaat hier niet. Drie honden waarvan twee flink voernijd hebben.. Zie het hier al gebeuren, dat gaat een dikke knokpartij worden...

vaak zitten er gewoon bv kwartels of konijn bij mijn bestelling die je zo uit de supermarkt kunt halen, nog in de verpakking. maar dan is de verpakking stuk en mag het niet meer verkocht worden. (of er is iets anders mee gebeurd waardoor het niet meer geschikt is voor menselijke consumptie)
Het meest hilarische vind ik nog altijd onze poelier op de markt, die mocht opeens geen kippennekjes meer verkopen vanwege de regeltjes. Ik vroeg wat hij nu dan met nekjes gedaan word, blijken die opgehaald te worden om te worden verwerkt in hondenvoer. Nou, geef ze mij dan maar liever vers Haha!
De kuikentjes, die ik bij een kuikenbroederij haal, daar worden de haantjes dus ook opgehaald. Laatst stond er een vrachtwagen van Smuldier, die verwerkt die kuikentjes dus in de pakjes met kippevlees. Nou, dan heb ik ze toch liever vers (en de kat ook Knipoog )

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:38

Liezel1 schreef:
Volgens mij is deze wel compleet: Vleesmix 1 (60% rundvlees, 20% kipkarkas, 20% pens en geschikt voor groentenmix, maar zoals ze dus zelf al aangeven, moeten er misschien groenten bij.
ik zat te denken om dit misschien te gaan voeren, met daarnaast nog 60% spiervlees, 20% bot en 20% orgaan er los bij. Als extra, om straks misschien helemaal over te kunnen gaan.

Ik had een andere vleesmix in mijn hoofd, maar over bovenstaande:
Ik noem deze niet compleet, want er zitten maar 2 diersoorten in en alleen maar pens als orgaan. Terwijl in hart, lever en nieren ook een heleboel belangrijke vitaminen ed zitten.
Daarnaast wordt geadviseert meerdere diersoorten te geven, met een richtlijn van minimaal 3 verschillende. Dit omdat van elk dier de samenstelling anders is en dus andere vitaminen ed bevatten.

Maar goed, dat is slecht mijn mening, en ik wil je vooral niet ontmoedigen om het een keer te proberen Knipoog

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:19

Hier wordt ook vers gevoerd. Ik doe het wel nog in combinatie met kvv (Duck, 1 dag per week).
Ik haal alles bij beenhouwers in de buurt, of in de supermarkt.
Nu gaan we wel met een paar mensen bestellen bij dogshape, ben benieuwd naar de kwaliteit.
Ik vind het gewoon zalig om je hond dat vlees te zien opeten, die botjes horen kraken Haha!
Het vlees is idd voornamelijk restvlees. Stukken die niet mooi genoeg zijn om aan de mensen te verkopen, randjes, ...
Sky is trouwens ook helemaal gek van forel Vork
Het is wel wat werk in 't begin om het samen te stellen, maar eens je een tijdje bezig bent, gaat het vanzelf.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:21

Citaat:
vaak zitten er gewoon bv kwartels of konijn bij mijn bestelling die je zo uit de supermarkt kunt halen, nog in de verpakking. maar dan is de verpakking stuk en mag het niet meer verkocht worden. (of er is iets anders mee gebeurd waardoor het niet meer geschikt is voor menselijke consumptie)
Het meest hilarische vind ik nog altijd onze poelier op de markt, die mocht opeens geen kippennekjes meer verkopen vanwege de regeltjes. Ik vroeg wat hij nu dan met nekjes gedaan word, blijken die opgehaald te worden om te worden verwerkt in hondenvoer. Nou, geef ze mij dan maar liever vers
De kuikentjes, die ik bij een kuikenbroederij haal, daar worden de haantjes dus ook opgehaald. Laatst stond er een vrachtwagen van Smuldier, die verwerkt die kuikentjes dus in de pakjes met kippevlees. Nou, dan heb ik ze toch liever vers (en de kat ook )

Dat maakt een hoop duidelijk, bedankt!

En rosita, ik heb deuren hoor. Alleen ik kan dan na elke voederbeurd flink dwijlen en soppen voordat er weer normaal over die grond gelopen kan worden. Hebben namelijk al eens een keer vis e.d voor de dames gehaald, nou de ene teef liep langs de plek waar de andere teef 2 uur daarvoor(!) haar visje had gegeten en mevrouw werd gelijk aangevallen. Lijkt me hier dus niet werken. Dan kan ik nog zoveel deuren hebben, maar als de andere hond daar dan toevallig doorheen moet, wordt ze alsnog aangevallen. Gaat niet werken.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:32

Mijn hond + kat krijgen gewoon brokken, Greenheart krijgen ze, dus erg goed voer ! Daarnaast krijgen ongeveer 2x per week vers.
Dan moet je denken aan Carnibest + Rodi ( compleet, Pens&hart).

Ze vinden het heerlijk, maar echte stukken vlees met bot durf ik niet te geven hoor.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:47

sunshine schreef:
Mijn hond + kat krijgen gewoon brokken, Greenheart krijgen ze, dus erg goed voer ! Daarnaast krijgen ongeveer 2x per week vers.
Dan moet je denken aan Carnibest + Rodi ( compleet, Pens&hart).

Ze vinden het heerlijk, maar echte stukken vlees met bot durf ik niet te geven hoor.

Zolang je bot rauw geeft, kan het geen kwaad Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:59

Ik zou toch wel iets nuancering aanbrengen hoor. Je kunt een brokkenkat niet zomaar klakkeloos bot geven..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 00:08

Mijn honden krijgen 's morgens brok en 's avonds vlees. Ik koop meestal kantenklaar maar ook wel eens kippenvleugels o.i.d.
Ze vinden het heerlijk!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 00:11

Ik vind Barfen een beetje te veel werk en je moet veel extra vriesruimte hebben. Dus die van mij staan op KVV. Ze vinden het heerlijk, drinken minder en veel minder ontlasting en zien er super uit. Alleen van de Bassets heeft een fikse voedingsallergie. Die doet het prima op brok van Greenheart. Ik zou hem veel liever op vers willen hebben en heb al vele soorten geprobeerd. Maar ja als het niet lukt, dan lukt het niet.