Hond met diarree, gouden tip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Re: Hond met diarree, gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:40

't dier een dag geen eten geven.
vervolgens een aantal dagen op rijst met kip zetten, dat was wat onze DA zei.

( bij die hond van ons gelden meerdere problemen maar oa. diarree )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:41

ASsi_ schreef:
Bij mijn hond kon kip geven overigens ook niet omdat ze daar allergisch voor is.

Klopt zo'n verhaal heb ik ook gelezen, als ze allergisch zijn wanneer merk je dat dan vrij snel?
Donna heeft nu een kwart kipfiletje op (Een halve dus) sinds 6 uur vanavond,
zit er nog in.
Annelies; daar was ik idd nieuwsgierig naar dat heeft mijn hond dus ook gewoon levendig.
Anders snel naar de DA...Wat worden ze snel mager he als ze ziek worden, ik vind het zo vervelend.
Ik hoop voor je dat ie snel beter is houd je ons op de hoogte?

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:43

als onze hond aan de diaree is krijgt hij altijd peperkoek!
werkt ook heel goed!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:44

Witte rijst & kip koken! (Let op: niet bakken maar koken die kip:P) En dan de kippeboullion geven Lachen
Vinden ze vaak ook lekker.. een beschuitje mag ook nog wel eens helpen..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 23:46

Peperkoek?? Speculaas bedoel je? Denk dat ie dan alleen maar meer aan de race gaat.

@ Chiqa; zodra hij sloom wordt of koorts krijgt ga ik echt wel naar de DA maar dit is niet de eerste keer dat hij diarree heeft en ik vind het wat overdreven om meteen naar de DA te gaan, doe ik zelf ook niet als ik een keer niet lekker ben.

Dus eerst 24 uur vasten en dan kip met rijst geven? Beginnen met kleine portie's?
Kippenboullion kan ik meteen al geven of eerst alleen water?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:52

Bouillon is goed, dan krijgt hij wat zouten binnen. Dat raakt hij namelijk kwijt door de diarree.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:53

Hij hoeft niet per se 24 uur niks te hebben hoor!
Balou doet dat ook nooit...
Die kippenboullion kun je gewoon door de rijst en kip heengieten... het restje drinken ze meestal wel op Lachen Wel eerst af laten koelen Tong uitsteken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 00:01

Tjah, wat is het nu, de een zegt wel vasten de ander zegt niet Clown

Iemand zegt ook dat Yakult goed werkt, iemand dat geprobeerd?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:02

Niet te veel tutten met middeltjes, gewoon de darmen eerst met rust laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:03

Zou wel gaan vasten, kan geen kwaad.
Wel alvast rijstewater met bouillon geven kan je morgenavond
]beginnen met wat Kip..
Yakuhlt, zou het niet doen of je hond moet het gewent zijn geef het zelf alleen bij een AB kuur en als ze diarree vrij zijn.
Bij de mens kan het juist diarree opwekken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 00:05

ik heb geen kippenbouillon in huis, kan ik ook runderboullion geven? Of moet ik dan een kipfilet koken?

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:10

Chiqa schreef:
ASsi_ schreef:
Bij mijn hond kon kip geven overigens ook niet omdat ze daar allergisch voor is.

Klopt zo'n verhaal heb ik ook gelezen, als ze allergisch zijn wanneer merk je dat dan vrij snel?

Bij mijn hond wel.. die was binnen no time een chineesje begon zwaar te ademen en kreeg overal bulten. Ze had ook wel een hele erge allergische reactie. En het was nog niet eens van pure kip. Maar van koekjes met kip er in verwerkt.
Maar als je hond tegen kip kan kan het een goede uitkomst zijn bij diaree

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 13:51

Vannacht een keer extra eruit geweest maar heeft niet geholpen, vanmorgen mocht ik toch weer poep ruimen, gelukkig hebben we laminaat. Tot nu toe gaat het goed, vanavond heeft hij 24 uur gevast en krijgt hij kip.
Hij is verder nog prima qua humeur dus maak me nog geen zorgen, drinken doet hij genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:57

Echt kleine beetjes tegelijk geven hoor!! Als je teveel geeft kan je weer van voor af aan beginnen ben zo ook de fout in gegaan deze week, wat is de temperatuur van de hond want dat is wel belangrijk.

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:17

Hoi
onze boxers hadden daar ook last van, met name de jongste. die kreeg een kuur van de da en we kregen het advies om licht verteerbaar voedsel te geven. dus krijgen ze beneful optimaal gewicht. bevat kip met rijst. geeft weinig druk op de darmen en de ontlasting is weer normaal!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 04:03

Hij heeft gisteravond voor 't eerst weer gehad, een kipfilet met een opscheplepel rijst. Vanmorgen 2 lepels rijst en vanmiddag weer met een kipfilet, vanavond 2 lepels rijst met 1/4e portie brokken.
Hij is nog steeds prima in zijn doen maar 't is nog steeds erg dun hoewel ik wel 't idee heb dat ie het beter op kan houden. Vraag me niet hoe maar vandaag en gister heb ik niets op hoeven ruimen terwijl het nog steeds praktisch water is.
Vanaf wanneer kan ik verbetering verwachten?

Edit; voor 't geval jullie denken dat ik hem dood voer met hele kipfilets, voor zijn doen is dit weinig, de kipfilet's wegen iets meer dan 100gram en 2 opscheplepels rijst is ook ongeveer 100 gram. Bedenk wel dat het een hond is van bijna 70 kg en momenteel heeft ie nog best honger geloof ik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 04:36

anneliesdj schreef:
Edit; voor 't geval jullie denken dat ik hem dood voer met hele kipfilets, voor zijn doen is dit weinig, de kipfilet's wegen iets meer dan 100gram en 2 opscheplepels rijst is ook ongeveer 100 gram. Bedenk wel dat het een hond is van bijna 70 kg en momenteel heeft ie nog best honger geloof Haha!

Annelies, eerder in dit topic werd toch al aangegeven hoeveel je geven mocht?
100 gram rijst per 10 kilo 100 gram kip per 10 kilo dat betekend 700 gram kip en 700 gram rijst 3dagen lang dus weet niet waarom je minder heb gegeven?

Dat het nog dun is is niet goed, ook ben ik benieuwd wat zijn temperatuur is (Heb ik 2 keer gevraagd geloof ik) want als de hond ziek is moet je namelijk onmiddelijk naar de DA.

Donna heeft een dag gevast, en heeft daarna 2 dagen kip en rijst gekregen verder niets.
Ze had pas na 3 dagen haar eerste drol en die was weer goed.
MOrgen nog een dag rijst en kip en dan ga ik maandag haar normale voer pas geven ondanks dat ze geen klachten meer heeft.

Let in jou geval op uitdrogingsgevaar!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:15

Als hij nog steeds diarree heeft zou ik maar eens naar de DA gaan. Dan heeft hij een AB kuurtje nodig.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 18:06

AB kuurtje?

@Chiqua; zijn temperatuur is nog goed zoals ik al eerder zei Knipoog Die houd ik echt wel in de gaten, zodra dat niet goed gaat of hij wordt suf gaat ie meteen naar de DA.

Ik heb hem minder gegeven omdat er hier gezegd werd om vooral heel weinig te geven, maar weinig over veel portie's is 1,5kg over 3 portie's?
Vanmorgen had ie wel iets dikkere poep al, nog geen mooie keutel maar iig ook geen water meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:19

anneliesdj schreef:
AB kuurtje?

Nou dit kan je idd maar beter aan de DA overlaten dan aan een bokker, I'm sorrie Haha!
Kan van alles zijn, parasieten, iets verkeerds gegeten, voedselallergie daar geef je geen AB voor.
Bovendien AB maakt de darmflora kapot met als gevolg wéér diaree of er moet een ontstekign zitten
maar dat kan alleen de DA bepalen.

Gelukkig is de temp nog goed!
Volgens mij ben je dan goed bezig nu gewoon rustig aan, maar nog niet zijn normale voer geven dat deed ik ook pas op dag drie.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:29

Ik heb een hond met chronisch last van diarree... Vaak is de ontlasting goed, maar ze is ook heel makkelijk aan de diarree....

24 uur vasten, daarna een paar lepels grieks/turkse yoghurt met wat gebakken rundergehakt (uiteraard zonder boter bakken)

Dit een paar dagen en dan langzaam aan weer terug naar het voer, werkt hier altijd prima.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:32

Ik hoorde rauw rundergehakt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 19:29

Normaal reageert ie vrij vlot op rijst, als er morgen nog geen verbetering is ga ik even met hem naar de DA, als ie wat verkeerds gegeten heeft zou dat er toch allang uit moeten zijn nu?
Mwah, kan ik al resultaat verwachten nu? Chiqua, zag dat jouw hond na 2 dagen pas weer poepte?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:41

De meeste dierenartsen geven, als na vasten en geleidelijk opbouwen naar normaal voer onvoldoende resultaat is geboekt, standaard eerst een antibioticakuur. Bij jouw hond is er nu 4 dagen diarree en dat is nog niet zorgelijk, maar er moet wel verbetering komen. Vaak is er sprake van bacteriële overgroei en daarvoor wordt dan antibiotica gegeven. Ik heb overigens altijd convalescence support van Royal Canin in huis om na het vasten weer langzaam aan voer te wennen. Is een soort astronautenvoer. Verder heb ik ook Finidiar Forte in huis als een middel om de diarree wat te stoppen. Wanneer een antibioticakuur geen resultaat heeft gaan ze vaak nader onderzoek verrichten, bijv. onderzoek van de ontlasting.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 19:44

Maar ik heb het nu wel goed gedaan qua opbouwen of had ik elk uur een lepeltje rijst moeten geven ofzo?