Mensen ervaring met Petplan of Proteq verzekering?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Mensen ervaring met Petplan of Proteq verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:47

best, maar ik durf het risico wel te nemen om zelf voor die kosten op te draaien. Een levershunt is volgens mij een niet zo vaak voorkomend probleem en dan heb je gewoon dikke pech.

Maar dat wat ik al noemde zijn voor mij geen redenen om een verzekering af te sluiten. Als 1 van mijn katten een levershunt zou hebben zou ik een lening afsluiten om de operatie te betalen als de kat daarna een goed en nog lang leven zou hebben.
Ik hou mijn dieren in geval van ziekte niet in leven omdat ik dat zo nodig wil, maar alleen omdat het dan voor hun nog een waardig bestaan zou zijn, alleen dan en niet anders.
Ik heb naast de 4 die ik nu heb ook drie katten in korte tijd moeten laten inslapen in 3/4 jaar tijd, hadden allemaal gered kunnen worden met operaties en medicijnen en weet ik al niet wat allemaal, maar in het belang vd katten niet gedaan omdat het voor hun niet eerlijk was en alleen maar hun miserable leven op aarde korte tijd zou verlengen niet omdat ik de kosten niet zou kunnen betalen.
Maar ieder zijn eigen reden en mening toch?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:49

Ik heb 7 katten en 1 hond en allemaal verzekerd Clown

Heb 4 katten bij petplan, en 2 katten en 1 hond bij proteq....

Ik ben zelf meer tevreden over petplan als over proteq, ivm betere service, snellere afhandeling, goedkoper, en vaak minder eigen bijdrage.

Aangezien ik nu bij Reaal werk ( = proteq ) krijg ik daar flinke korting dus wellicht eens overwegen, maar anders gaan ook de laatste 2 katten en de hond over zodra contract eindigt.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:59

Ik werk bij een dierenarts, ik geef mensen advies om een verzekering af te sluiten. Als ik zie wat mensen al moeten betalen omdat het pootje van hun hond of kat gebroken is, dan moeten ze blij zijn als ze voor 10 euro per maand alles vergoed krijgen.

Zelf denk ik dat petplan iets beter aangeschreven staat omdat je minder kosten maakt als je een declaratie wil inleveren, en je kan declareren tot een jaar later. Dus spaar je de rekeningen op, en stuur je ze allemaal tegelijk op en hoef je maar 1 keer te betalen. Bij Proteq is dit volgens mij heel anders, en heb je ook minder te kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:15

Bedankt voor jullei reactie's
in veel kan ik mij wel vinden.
ch_ntii123 schreef:
dan moeten ze blij zijn als ze voor 10 euro per maand alles vergoed krijgen.

Dit is niet helemaal waar als je een wat grotere hond heb of ouder dier betaal je toch wel 3 keer zoveel hoor Lachen
En je moet idd goed de kleine lettertjes lezen.
En gaan rekenen. Ik heb twee bejaarden katten die mij bijelkaar mss 2000 euro aan kosten hebben gekost in al die jaren, wat had het mij gekost als ik al die jaren premie had betaald? Het dubbele mss wel.
Goed soms een dikke operatie, maar dan ook weer jaren niets.
Dat is een overweging, en natuurlijk een gok.

cissy schreef:
Ik hou mijn dieren in geval van ziekte niet in leven omdat ik dat zo nodig wil, maar alleen omdat het dan voor hun nog een waardig bestaan zou zijn, alleen dan en niet anders.

Dit vind ik een heel mooi standpunt. En ik kan mij hier ook in vinden. Ik heb mijn poes laten opereren aan dr oog zat een tumor tg van een knikkker.
Ik vond het de eerste jaren zielig om naar te kijken tot ze dr oog niet meer dicht kon doen.
Plek weg laten halen, kosmetische ingreep kosten €500,
toen weer jaren niets.
Kijk op die momenten wil ej wel eens een verzekering hebben, en je moet ook een beetje geluk hebben toch?

Ik kijk het even aan met mijn hond, als blijkt dat ze niet lekker meedraaid met de rest zal ik kijken wat ik ga doen.
Kijk nu denk ik maar voor de €30 kan ik elke maand een keer op concult gaan.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:21

Oke, je hebt gelijk voor een grote hond ofzo kost het natuurlijk meer, en het ligt eraan wat je verzekerd wil hebben.

Maar wat als je hond of kat onder een auto komt en twee pootjes breekt? je kunt moeilijk beide pootjes amputeren dus de enige optie zou zijn ; chirurgische ingreep (fixeren met pennen) of euthanasie?

Dan ben je blij als je de verzekering heb afgesloten en je hond of kat nog kunt houden!..

Als ik een hond of kat zou hebben, zou ik het zeker doen! Je weet nooit wat het leven brengt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:36

Het is dat de zorgverzekering voor mensen nu verplicht is maar je zegt dan toch ook niet ik ben nog nooit ziek geweest dus ik laat me niet verzekeren.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:42

Wij zijn met balou bij Proteq verzekert... we krijgen zo een 75% terug! En altijd ook redelijk vlug, ja ik ben erg tevreden erover!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:44

ch_ntii123 schreef:
Maar wat als je hond of kat onder een auto komt en twee pootjes breekt? je kunt moeilijk beide pootjes amputeren dus de enige optie zou zijn ; chirurgische ingreep (fixeren met pennen) of euthanasie?

Ik heb een spaarrekening, en voor het geld hoef ik het dus niet te laten, het geld is er klaar.
En ik heb oude katten, ik weet inmiddels een beetje wat ik aan ze heb,m ze stunten niet meer op de weg Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:57

Citaat:
Het is dat de zorgverzekering voor mensen nu verplicht is maar je zegt dan toch ook niet ik ben nog nooit ziek geweest dus ik laat me niet verzekeren.
sorry, maar dat vind ik geen vergelijking, dieren doen niet aan wintersport, diepzeeduiken, paardrijden, voetbal, welke sport of activiteit dan ook.
Die lopen dus minder risico´s dan wij en daarnaast ben je behoorlijk asociaal als je je niet tegen ziektekosten verzekerd want jouw centjes helpen wel iemand anders.

Daarnaast is een huisdier hebben een luxeprobleem en je eigen ziektekostenverzekering niet. Je hoeft geen huisdier te nemen maar als je het wel doet dien je er wel voor te zorgen en of je die dan verzekerd of niet hangt van je financiele situatie af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:49

Even mn oude topci ophalen, maar vind het wel fijn om even te vermelden dat mijn hond geaccepteerd is voor de verzekering bij Petplan.
Zit eraan te denken om mijn kat dr ook bij te doen, ze heeft alleen een oogtumortje gehad (Is weggehaald en genezen verklaard) alleen weet ik niet hoe dat zit met oudere katten van 13 jaar of ouder.
Iemand daar ervaring mee?

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:00

Ik zit nog in dubio Petplan of Proteq voor mijn pup. De oudste zit bij Proteq, maar kreeg van de fokker een folder van Petplan. Zij is dierenartsass. en heeft goede ervaringen met Petplan, en als ik de folder zo lees, klinkt het ook wel goed. Bijv. constatering HD of ED wordt wel vergoed, maar de behandeling niet etc. Dat heeft Proteq dan weer niet, en ik heb wel een ras die gevoelig is voor de heupen en ellebogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:18

Hoi Myra Proteq vergoed wel de diagnose hoor!
Alleen geef je geen ongelijk Petplan vergoed veel meer, waarondere 100 5 op het gebit per
jaar, bij proteq maar eens in de twee jaar, tevens vergoed petplan ook zaken als fysio, acupenctuur,
en altidj €100 per jaar aan prevetieve middelen als vaccint wormen en vlooien.
Tevens hebben zij maar een eigen bijdrage van €35 per jaar.....Bij proteq zit je altijd aan die 19%.Ben aan het rekenen geslagen (uitgebreid) en kwam dr achter dat Petplan toch een stuk beter en voordeliger is aan het eind van de rit.

Zou het zo weer doen! Zit nu met een veel geruster gevoel.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:45

Ja dat vind ik een groot voordeel aan Petplan, dat je een jaar kan sparen en alleen maar 35 euro hoeft te bepalen.

Ons andere berner had ED, en werd niks vergoed, de rontgenfoto's niet, metacam niet etc. Maar ik had de goedkoopste pakket, de basis
Als ik de jongste in de verzekering doe, dan doe ik de middelste van Petplan, Extra heet dat geloof ik, scheelt maar zes euro meer in de maand, en heb je toch wel veel meer dan het standaard pakket.
Denk dat het toch Petplan wordt

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:21

Wij hebben onze 2 katten bij Proteq verzekerd. Puur omdat we daar een beter gevoel bij hebben. Het is toch een bekendere organisatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:19

Mijn twee bejaarden poezen zijn ook welkom bij petplan, dus nu ze nog gezond zijn heb ik besloten om ook hun aan te melden.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:23

Wij zitten bij proteq met onze hond, toevallig vandaag naar de DA geweest, dus hopen dat dat vergoed word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:49

Marlin dat kan je in je polis terugvinden. Of ze moeten het al mankeren voor de acceptatie.
Mag ik vragen waarvoor je naar de DA bent gegaan, zou idd fijn zijn hoor als het vergoed wordt :)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:23

Myra87 schreef:
Ja dat vind ik een groot voordeel aan Petplan, dat je een jaar kan sparen en alleen maar 35 euro hoeft te bepalen.

Ons andere berner had ED, en werd niks vergoed, de rontgenfoto's niet, metacam niet etc. Maar ik had de goedkoopste pakket, de basis
Als ik de jongste in de verzekering doe, dan doe ik de middelste van Petplan, Extra heet dat geloof ik, scheelt maar zes euro meer in de maand, en heb je toch wel veel meer dan het standaard pakket.
Denk dat het toch Petplan wordt

Veel berners hebben last van die problemen, en je moet heel erg oppassen met wat je verzekerd!. Je kan dan wel een basis paket hebbe maar ze vergoeden die problemen van HD/ED niet altijd!.. er zit altijd een addertje onder het gras, en vraag dan ook duidelijk of je daar voor vezekerd ben.

Ik weet dat een westie ook verzekerd was, voor alles, maar toen hij huidproblemen begon te krijgen, hebben ze gezegd dat dit niet vergoed werdt omdat het zo vaak voorkomt ofzo (volgens mij proteq maar weet niet zeker)

Vraag er dus duidelijk na.. En kijk even op http://www.dierverzekeringvergelijking.nl/ Misschien heb je hier wat aan, hier kun je kijken wat voor jou het voordeligste is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:30

HD en ED wordt nooit vergoed, nergens alleen de diagnostiek.
Bij Petplan moet je goed opletten, het middelste pakket vergoed slechts 50% het toppakket, een tientje duurder vergoed 100%!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:35

Maar als ik nou kijk in het begin van dit topic dat er mensen flink afgezet zijn door petplan...dan zie ik vervolgens op pagina 2 dat je een verzekering bij petplan hebt afgesloten...waarom? :D

Als ik de premie bereken ben ik voor mijn doggenteefje al ruim 34 euro per maand aan premie kwijt. Gaat me wat te ver :P En ja, als de kosten hoog uitvallen voor een operatie, dan betaal ik dat, al moet ik er een lening voor afsluiten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:39

XoNo schreef:
Maar als ik nou kijk in het begin van dit topic dat er mensen flink afgezet zijn door petplan...dan zie ik vervolgens op pagina 2 dat je een verzekering bij petplan hebt afgesloten...waarom?

Mensen? Waar zie jij dat staan? IK zie één verhaal staan waar ik flink mijn bedenkselen bij heb, eerlijk gezegd heb ik het idee dat dit verhaal anders inelkaar steekt.
Als dit ene persoon zo begaan was was ik wel tegen gehouden.

Ik ben hier het dorp ingegaan en ben gaan informeren bij niet zomaar de eersten de besten...En die adviseerden Petplan of proteq.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:44

Ok, nja, ik was gewoon benieuwd :D Ook geen idee of er meerdere verhalen van op internet staat. Bovendien begrijp ik inderdaad niet dat iemand zo 500 eurie kan incasseren. Daar hebben ze een hele mooie oplossing voor: storneren :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:52

Presies :) En het is een hele goede maatschappij, gewoon van Unigarant.
Heb ook geen concreet antwoord gekregen op de vraag dat dit zomaar kan,
even 500 euro incasseren, denk zelf dat dit verhaal heel anders inelkaar zit mij wij
niet het fijne te horen krijgen anders had ik wel meer klachten gelezen.

Ik heb namelijk heel wat uurtjes lopen spitten en graven en kwam echt geen enkel
negatief evrhaal tegen, wel van Protq, dat zij de premie inmiddels al verdubbeld hebben.
Ook gaan mensen de mist in met die eigen bijdrage die ze steeds moeten betalen waar je bij Petplan geen last ven heb, j drie tientjes.
Ik heb heel veel dieren arts kosten gehad de afgelopen jaren, en kon dat ook gewoon aftikken hoor, maar was het een beetje zat.
De laatste keer heeft het me €500 gekost, heb ik mn premie al terug verdient als ik verzekerd was geweest PLUS een stuk geruster gevoel, dat is iets waar ik de laatste tijd mee rondliep.
Een keer te laat naar de DA, een situatie niet goed ingeschat en alleen maar omdat ik bang was voor de rekeing.
Mijn katten van 13 en 15 gaan er ook dit jaar heen.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:06

Chiqa schreef:
HD en ED wordt nooit vergoed, nergens alleen de diagnostiek.
Bij Petplan moet je goed opletten, het middelste pakket vergoed slechts 50% het toppakket, een tientje duurder vergoed 100%!

En toch werd de diagnose van ED bij onze bernerreu niet vergoed bij proteq |( Dus ik denk dat het petplan wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:25

Ligt aan je pakket Myra, uitgebreid vergoed wel ook bij proteq