Wat zit er bij jullie op de plank?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: Wat zit er bij jullie op de plank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:05

Ik gebruik een telelens en een afstands bediening, de camera staat op een statief, zo hoef ik er zelf niet bij te staan en dat past de vogeltjes wel Haha!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 17:09

Een echte vogellaar dus. Nou, als je hier ook eens wil komen schieten, be my guest.
Die vervelende boomklever is er weer. Ik vond het ook al zo rustig op de plank.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:11

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:17

Geen plank, maar wel veel vogels. Haha! En dat woont pal naast Amsterdam, en toch nog zoveel wild. Lachen

o.a gezien de laatste tijd:

- koolmezen
- pimpelmezen
- kuifmeesje
- staartmezen
- huismussen
- heggemussen
- groenlingen
- vinken
- roodborstjes
- steenuil
- kerkuil
- sperwer (vonden de andere vogels leuk (*kuch)
- merel
- lijster
- koperwiek
- boomkruiper
- kauwen
- eksters
- vlaamse gaai
- kraaien
- blauwe reiger (zit al weken zomaar op ons dak of in de tuin)
- houtduiven
- turkse tortels

Dat was het denk ik, misschien ben ik nog iets vergeten, zou zomaar kunnen. Vork

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:18

Mystica schreef:
HBvisser: Hij zit niet op het voerplankje hoor *LOL* Maar we hebben kippen en dus -> muizen. Onze achterburen hebben hetzelfde ook kippen en dus muizen. Volgens mij is het beest zo overvoed dat hij niet eens meer honger heeft. Regelmatig liggen er muizen onder de boom die wel dood zijn, maar verder niets. We voeren hem dan ook niet. Er zitten hier wel meer uilen. Bij mij vriend voor het huis woont er ook 1 in de boom. Gek wordt je van dat beest, een herrie dat ie maakt Huilen van het lachen Ik weet ook niet of je ze wel kunt lokken met voer. Het ligt er puur aan of er geschikte nestplekken in de buurt zijn.
Appelvinken zijn hier best veel Ja
In ons voerhuisje ligt:
brood, een stuk bakboter, allerlij strooivoer, grof kippenvoer en haver, halve appels, bananen en soms druiven enzo. En er hangen pinda's en vetbollen aan Tong uitsteken

Edit: Mijn moeder woont ook in duitsland, ik zag daar laatst in het land een vogel lopen die ongeveer zo groot was als een fazant en er ook veel van weg had, alleen hij was zwart/wit gespikkelt en had een rode vlek bij zijn snavel. Enig idee wat dat geweest kan zijn? Clown

Een ontsnapte parelhoen? Clown
http://www.hlasek.com/foto/numida_meleagris_a5394.jpg

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 17:23

En ik hier maar voeren.....
Ik heb nog geen koperwiek gezien. Wel een kramsvogel maar die zat niet op de plank.
Zomers broed hier altijd een paartje roodstaartjes. Daar houdt het dan wel mee op, nou ja, en m'n steenuilen.

Zucht, daarvoor verhuis je dan naar een dorp!

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:15

hier niet zo veel bijzonders: een behoorlijke kudde mezen, vrij veel roodborstjes, enkele mussen, een boomklever, een bonte specht, en een koppeltje houtduiven.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:17

Mystica schreef:
HBvisser: Hij zit niet op het voerplankje hoor *LOL* Maar we hebben kippen en dus -> muizen. Onze achterburen hebben hetzelfde ook kippen en dus muizen. Volgens mij is het beest zo overvoed dat hij niet eens meer honger heeft. Regelmatig liggen er muizen onder de boom die wel dood zijn, maar verder niets. We voeren hem dan ook niet. Er zitten hier wel meer uilen. Bij mij vriend voor het huis woont er ook 1 in de boom. Gek wordt je van dat beest, een herrie dat ie maakt Huilen van het lachen Ik weet ook niet of je ze wel kunt lokken met voer. Het ligt er puur aan of er geschikte nestplekken in de buurt zijn.
Appelvinken zijn hier best veel Ja
In ons voerhuisje ligt:
brood, een stuk bakboter, allerlij strooivoer, grof kippenvoer en haver, halve appels, bananen en soms druiven enzo. En er hangen pinda's en vetbollen aan Tong uitsteken

Edit: Mijn moeder woont ook in duitsland, ik zag daar laatst in het land een vogel lopen die ongeveer zo groot was als een fazant en er ook veel van weg had, alleen hij was zwart/wit gespikkelt en had een rode vlek bij zijn snavel. Enig idee wat dat geweest kan zijn? Clown

was het geen parelhoen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:29

wij hadden vd zomer een groene specht in de buurt, klerevogel heeft het halve rietendak van mn buurman gesloopt om daar kevertjes en torretjes tussenuit te plukken.... schijnen zeldzaam te zijn klopt dat?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:49

Nou zeldzaam. Je ziet ze voornamelijk in naaldbossen. Maar deze had kennelijk meer trek in een rieten dak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:01

zonet een eerste stel duiven Haha!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:00

Ik heb ook niet van die bijzondere vogels in de tuin, zoals sommigen van jullie.

Bij mij dineren Knipoog momenteel:
- roodborstjes
- koolmeesjes
-pimpelmeesjes
-staartmeesjes
- vinkjes
- een familie winterkoninkjes
- een groene specht
- de bonte specht
- een familie vlaamse gaaien
- een familie eksters
- merels
- en bij de herten in de voerbak zitten altijd kauwen en raven.

En wat ik voer: Gierst, netjes en slingers met pinda's, netjes zonnebloempitten, vetbollen (die niet zo worden gewaardeerd), rozijnen, universeel strooivoer en natuurlijk brood.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:51

Bij ons zitten: oa. mussen, pimpel -en koolmezen, spreeuwen, houtduiven, merles, eksters, kraaien, boomklevers, grote bonte spechten, roodborstjes, winterkoninkjes, appelvinkjes.

Wat voeren we? In de voedersilo speciaal voor voor voedersilo, streng pinda noten, diverse soorten strooivoer (vet strooivoer; strooivoer met insecten en strooivoer met zaden en fruit) vetblokken in de smaak: wilde bosvruchten; pinda blok; en blok met insecten en blok met zonnebloempitten. Niet allemaal tgelijk maar steeds twee verschillende (passen er twee in de houder)
Dan nog gepelde pinda's in huisje, en brood(kruimels)
bonte specht en twee langsvliegende koolmeesjes
http://pic20.picturetrail.com/VOL148/18 ... 064934.jpg
http://pic20.picturetrail.com/VOL148/18 ... 065077.jpg
http://pic20.picturetrail.com/VOL148/18 ... 065032.jpg
http://pic20.picturetrail.com/VOL148/18 ... 065155.jpg
Spreeuw, specht en koolmees
http://pic20.picturetrail.com/VOL148/18 ... 626178.jpg

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:54

cissy schreef:
wij hadden vd zomer een groene specht in de buurt, klerevogel heeft het halve rietendak van mn buurman gesloopt om daar kevertjes en torretjes tussenuit te plukken.... schijnen zeldzaam te zijn klopt dat?

Die komen idd weinig voor geloof ik. Wij hebben vorig jaar een dooie gevonden in de tuin.
Er zit bij ons nu alleen een koerduif. En wij wonen aan de ringvaart en daar zitten nu zo'n 100 eenden op het ijs.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:35

Nou, ik vind spechten anders toch best bijzonder! Die komen hier in het rivierenlandschap niet voor... Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik waarschijnlijk niet alle vogels voor het juiste ras aanzie. Met name de vinkachtige vogeltjes vind ik moeilijk herkennen. De mannetjes gaan nog wel, maar er vliegen hier ook een paar kleine vogeltjes met een beetje groen waasje over de bruine veren. Ik ging er automatisch vanuit dat dit de damesvinkjes zouden moeten zijn (alleen maar heren leek me stug), maar zeker weten doe ik het niet. In de hoop weer wat bijzonders uit mijn raam te zien, zag ik mijn eksterpaartje verschrikt wegvliegen....