Fretjes Mik en Joli (nieuwe aanwinst)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FZ_Lin

Re: Fretjes Mik en Joli (nieuwe aanwinst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 22:03

BraveSpots schreef:
Waar heb je joli dan vandaan?

Ze zien er uit als een leuk stel die twee Ja!

Tegen mijn principe's in, niet bij een opvang Bloos Maar dat komt omdat er in mijn omgeving geen 1 zat die een fret voor mij had (voor een beginner dus)
Heb haar bij een jongeman gekocht die met fretten fokt.

Rinthoron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:52

OMG... Joli is echt super mooi!!!!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 17:19

Danku! Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 01:41

FZ_Lin schreef:
Pluttersput, ze is indd erg fors laten we erop houden dat ze bijna 2x Amy is Nagelbijten / Gniffelen

mvs, het moet te doen zijn hoor! Ik heb ze hier met mijn muizen en vogels Tong uitsteken

Jezzi en RP bedankt! Haha!

Lin, ik wil je niet bang maken, maar zorg wel goed dat hun hok dicht zit en dat ze hem niet open krijgen of door een kiertje kunnen ontsnappen.
Ik heb vroeger zelf altijd fretten gehad ( en nu ook weer twee uit de opvang zitten ).
Ik had ook cavia's en ratjes, vogels ect. Hoe meer dieren om me heen hoe beter in me voelde. totdat ik thuis kwam en een fret was ontsnapt en een van me cavia's heeft aangevreten. Een fret blijft een roofdier, ook al zijn ze zo lief voor je en bijten ze je niet.
Nogmaal ik wil je niet bang maken, maar voorzichtigheid met deze dieren is wel erg belangrijk.

Ik hoop dat je nog heel veel plezier aan ze mag beleven en vind het super goed dat je het andere fretje naar de opvang hebt gebracht en niet hebt door verkocht op mp.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 02:21

Dankje voor je bezorgdheid! Zo'n ongeluk zit in een klein hoekje!
Maar hun kooi zit altijd heel goed dicht! En als ze los lopen staat de muizenkooi niet in de kamer.
Vogel staat trouwens beneden, dus als ik ze beneden heb kan ik ook altijd opletten.

En je hebt een punt waar veel mensen nonchalant over nadenken!

En ja moest er niet aan denken wat er met haar zou gebeuren als ik haar naar een particulier zeg maar had gedaan!
Ik weet dat ze nu echt super terrecht is gekomen! Haha!
Maar mis de kleine draak stiekem wel Nagelbijten / Gniffelen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:15

Wat een leukies!

Zijn fretjes ook zindelijk? Dat ze los in je huis kunnen lopen?

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:25

ik weet niet hoe het met de fretjes van de rest zit, maar de mijne zijn hardstikke zindelijk.
Het heeft even wat tijd en moeite gekost, maar ze gaan nu eigenlijk altijd netjes op de bak (een klein hoekbakje, speciaal voor kleine dieren)
Ze lopen bij mij alleen los als ik erbij ben, niet vanwege het zindelijke aspect, maar gewoon omdat ze zichzelf in de meest vreemde problemen kunnen werken en ik niet alles vantevoren kan bedenken wat zij bedenken }:0
dat vind ik dus net iets veiliger....

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:51

Een fret is van nature zindelijk, alleen moet hij of zij even doorhebben dat wij van hen verlangen op een bak met steentjes erin te gaan plassen en poepen.

en ja met los lopen door het huis, vinden ze echt van alles wat intresant is om mee te nemen naar hun " geheime plek "

Ik lig hier altijd in een deuk als die twee van mij weer de woonkamer over hoop halen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:55

Wat een geweldige dieren zeg!! Ik wilde zelf altijd fretten maar het is qua aanschaf veel duurder en meer "dier" dan bijvoorbeeld een ratje. Tis bijna alsof je er nog een kat bijneemt := Maargoed ik blijf gecharmeerd van ze. Maar ik vraag me nu af, stinken ze nou echt zo zoals iedereen altijd beweert?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:07

Een aantal kunnen goed stinken ja, over het algemeen ruiken de vrouwtjes minder erg dan de mannetjes. Asl je speciaal voer voert ga je ook de reuk van de poep tegen, echt helemaal reukloos krijg je het niet.
Wassen heeft maar zin voor 1 a 2 dagen, hoe vaker je de fret wast hoe harder die gaat stinken.
Wel helpt om minimaal elke week hun handdoekjes, dekentjes, slaapzakken en hangmatjes te wassen.

Vroeger heb ik 2 koppels welke beide 9 jongen hadden, en bij mij thuis rook je niet dat ik fretten had en ze gingen nooit in bad.

Maar daarin tegen heb ik 5 jaar geleden een mannetje gehad en die stonk echt de tent uit, die is ook naar een frettenopvang gegaan. En deze twee die ik nu heb zitten ruik je ook niet.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:08

:= Ik heb nu wel 3 ratten en die ruik je ook behoorlijk na een dag of 2 en mijn muizen stinken alleen als ik mn hoofd in de bak steek := Ooit wil ik misschien nog wel een keertje fretten maar alleen als de "stank" dragelijk is.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:10

Casper Dierenspeciaalzaak
Hier bestel ik mijn fretten voer altijd.

Afbeelding
Complete voeding voor volwassen fretten
De enigste kwaliteit volle voeding voor fretten die tegemoet komt in de hoge eisen die een fret stelt aan zijn voeding.
Totally ferret vermindert de ontlasting geur, heeft een uitstekende smaak.
Door de wisseling van voeding kan diarree ontstaan, wij adviseren dan ook altijd om het oude voer te mengen met het nieuwe voer, zodat het maagdarmstelsel van de fret er langzaam aan kan wennen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:11

Sappos schreef:
:= Ik heb nu wel 3 ratten en die ruik je ook behoorlijk na een dag of 2 en mijn muizen stinken alleen als ik mn hoofd in de bak steek := Ooit wil ik misschien nog wel een keertje fretten maar alleen als de "stank" dragelijk is.

Als je elke dag de ontlasting uit de " katten" bak haalt en eens in de week alle doeken in de wasmachine doet ruik je ze niet. Oke je moet niet met je neus in hun vacht steken, dan ruik je ze wel. En eens in de 3 a 4 weken een badje kan ook geen kwaad, maar niet elke fret houdt er van om gewassen te worden.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:11

Casper is een goede zaak. Ik wil daar nog steeds een keertje echt heen voor speeltjes voor mijn kleine grut.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:21

Ik bestel gewoon online, ideaal en super snelle levering

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:27

Ja klopt alleen voor kleine dingetjes zijn die verzendkosten zo hoog. Ik wil altijd gelijk heel veel bestellen en dan geef ik weer "eventjes" belachelijk veel geld uit :')

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 01:29

Freya schreef:

Afbeelding
De enigste kwaliteit volle voeding voor fretten die tegemoet komt in de hoge eisen die een fret stelt aan zijn voeding.
Door de wisseling van voeding kan diarree ontstaan, wij adviseren dan ook altijd om het oude voer te mengen met het nieuwe voer, zodat het maagdarmstelsel van de fret er langzaam aan kan wennen.

Dit voer heb ik ook voor ze.
En die van mij ruiken over het algemeen niet! tuurlijk ruik je ze wel iets, maar dat heb je met bijna elk dier wel :j
Alleen ik haal het gewoon in de winkel hier 5 min van mijn huis vandaan := Hoef het gelukkig niet te bestellen :P
(is trouwens wel ergggg duur voer, maar je wilt natuurlijk het beste voor je dier :) )

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 01:31

Freya schreef:
Sappos schreef:

Als je elke dag de ontlasting uit de " katten" bak haalt en eens in de week alle doeken in de wasmachine doet ruik je ze niet. Oke je moet niet met je neus in hun vacht steken, dan ruik je ze wel. En eens in de 3 a 4 weken een badje kan ook geen kwaad, maar niet elke fret houdt er van om gewassen te worden.

Oehh dan ben ik wel erg :o Ik verschoon hun kattenbak 2x op een dag, en hun doeken verschoon ik ook elke dag..
Heeft er ook mee te maken dat als ik een doek bv 2 dagen erin laat liggen, dat zij er zelf ook niet in gaan liggen (beetje verwend maar :o )
En hun hok reinig 2x in de week helemaal.

En dat niet elke fret ervan houdt heb ik gemerkt :P Mik vindt het schitterend als ik bv de douche aandoe. Dan pringt en hupst ie eronder! :D
Vaak als ik douche, en de fretten heb ik los, laat ik de douche deur open en komt hij erbij :')
Joli krijg ik echt niet in het water :=
Amy daarintegen die vond het ook schitterend :j

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:44

FZ_Lin schreef:
Freya schreef:

Afbeelding

Dit voer heb ik ook voor ze.
En die van mij ruiken over het algemeen niet! tuurlijk ruik je ze wel iets, maar dat heb je met bijna elk dier wel :j
Alleen ik haal het gewoon in de winkel hier 5 min van mijn huis vandaan := Hoef het gelukkig niet te bestellen :P
(is trouwens wel ergggg duur voer, maar je wilt natuurlijk het beste voor je dier :) )

Valt op zich wel mee. Met 2 fretten doe ik ongeveer 2 mnd met een zak van 7,5 kilo. Komt op ongeveer 1,20 per dag, vind ik wel mee vallen

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 01:48

Ff kijken, ik heb een zak van 1,5 kg die kost 16,99 en doe daar ongeveer 2 weken mee met beide fretten :=
Maar vind het niet erg :) Ze vinden beiden dit voer het lekkerst, en zoals jij al beschreven hebt is het ook 1 van het beste voer wat er voor ze is :j

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 03:38

Wij hebben ook totally ferret voor onze fretjes. Kost iets van 55 euro een grote zak.

In de zomer doen we er altijd veel langer mee. Onze fretten zijn nu echt aan het bunkeren voor de winter.
Vooral de 2 oudjes denken dat over een paar weken al hun voer is onder gesneeuwt en vreten zich helemaal vol. en dat terwijl ze gewoon binnen zitten ;) .

We hebben wel is gehad dat we thuis kwamen de de fretjes het hok hadden opgengekregen (was een van ons vergeten het hok goed af te sluiten) Waren de planten uit gegraven en de net gestreken was overhoop gehaald haha die hadden er echt een zooitje van gemaakt. onse sokken konden we terug vinden onder de bank en achter het gordijn. Gelukkig konden we er wel om lachen. En de fretjes... die lagen al weer in hun hok te slapen.

En normaal stinken fretten niet. Je ruikt ze wel maar net als een hond die ruik je ook als je in huis komt.

Ik heb het wel een keer gehad dat ik mijn fretten mee naar mijn stage school had genomen om een les over fretten te geven. We hadden toen net 2 jonge fretjes en die konden maar niet bij de oude dat wilde niet. Dus ik dacht misschien kunnen ze op school bij elkaar een andere omgeving. Dus ik die kinderen waarschuwen het kan wel gaan stinken maar dat vonden ze niet erg daar konden ze wel tegen.... tot dat de oude fret toch een jonkie te pakken kreeg en beet. Er kwam toch een stank van die fretten af haha alle kinderen hingen uit het raam en stonden vrijwillig op de gang }> tja ze wilde het zelf.

Helaas is het ons na een jaar nog niet gelukt de 2 jongere fretten bij de 2 oudere fretten te stoppen. We hebben de hoop al een hele tijd opgegeven en hebben dus nu 2 fretten hokken in de kamer staan.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:08

polbo schreef:
Wij hebben ook totally ferret voor onze fretjes. Kost iets van 55 euro een grote zak.

Ik betaal bij Casper maar 36 euries voor 7,5 kilo.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:25

Ik hoef bij die van mij ook geen andere fretten te zetten. Deze twee komen uit de opvang. Amber is erg dominant en Kyra is doof. Met Kyra gaat het wel goed met andere fretten maar Amber vilt ze echt.

Afbeelding
Dit is Amber

Afbeelding
Dit is Kyra

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:48

Dat zijn ook dropjes zeg ^^ Ik heb mazzel met die van mij, die vinden elke andere fret fantastisch! Zelfs mijn verre generatie fruns: hoe meer zielen hoe meer vreugd!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:49

Grappig, de mijne heet ook Kira (is dat iets heel frets??)
Maar op de jouwe lijkt ze helemaal niet, haha Ze zijn wel erg leuk, ze lijken op mijn Jess.

(Totally Ferret willen ze trouwens echt niet eten bij mij, je bedoelt het zo goed, maar soms werken ze niet mee :+ )
Gelukkig zijn ze op de andere brokjes ook al 6 geworden dus we wachten af hoelang ze het vol gaan houden...

Trouwens, groeien bij jullie fretten de nageltjes ook zo vreselijk hard??
Als ik het niet bijhoud hangen ze overal in vast.