Konijnen nu nog buiten laten met strenge nachtvorst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Re: Konijnen nu nog buiten laten met strenge nachtvorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:54

ik heb het hok afgesloten voor gisterenacht maar vanochtend zaten ze toch met ze 3en buiten. Dus koud zullen ze het wel niet hebben. Dadelijk nog extra stro halen bij de paarden voor de konijnen

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:09

onze 2 nijnen hebben de hele tuin ter beschikking, en huppelen nu vrolijk rond in de sneeuw.
die komen enkel in hun schuilhok om korrels te snoepen Vork

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:10

Mijn konijnen heb ik met oud en nieuw in de schuur gezet, en daar staan ze nu nog steeds.
Laat ze er nu ook maar staan, dan kunnen ze in het voorjaar wel weer naar buiten..
Mn ene knijn had het toch echt wel koud, hoeveel stro ik ook in zijn hok deed.
Nu is ie veel vrolijker, en zit ie niet alleen maar in een hoekje..

Denk wel dat het scheelt dat ze in de schuur staan, daar is geen verwarming
en is de overgang van buiten/binnen niet heel groot.
Ik zou ze zelf nooit in huis doen, dan is het verschil veelste groot..kunnen ze wel in shock raken.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:12

Mijn twee konijnen laten we gewoon buiten. Hebben heel erg veel stro erin gedaan en ook extreem veel hooi. Afgelopen nacht zijn ze al goed doorgekomen Knipoog

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:21

Ons konijntje van 10 weken oud heeft afgelopen nacht in de schuur doorgebracht (in haar hok uiteraard). Toen ik haar vanmorgen uit het hok haalde voelde ze heerlijk warm aan dus ze heeft geen last gehad van de extreme winterkou Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:13

Aline_17 schreef:
Toen ik haar vanmorgen uit het hok haalde voelde ze heerlijk warm aan dus ze heeft geen last gehad van de extreme winterkou
Lachen

Mijn konijn heeft dus vannacht heerlijk buiten gezeten met wat was het? Min15 ?
Toen ik haar vanmorgen optilde voelde ze heerlijk warm aan.

Wat is nu het verschil? Clown

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:17

Mijn konijn loopt gewoon los in de tuin, en slaapt 's nachts nu wel uit zichzelf in het hok. (normaal ligt ze ergens in de tuin)
Overdag ligt zij languit in het bevroren gras, dus koud? Nee, hoor. Een konijn kan veel beter tegen de kou dan tegen de warmte.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:44

Chiqa schreef:
Aline_17 schreef:
Toen ik haar vanmorgen uit het hok haalde voelde ze heerlijk warm aan dus ze heeft geen last gehad van de extreme winterkou
Lachen

Mijn konijn heeft dus vannacht heerlijk buiten gezeten met wat was het? Min15 ?
Toen ik haar vanmorgen optilde voelde ze heerlijk warm aan.

Wat is nu het verschil? Clown

echt? Tong uitsteken ik ben met zulke dingen altijd overbezorgd, ik werd vannacht wakker en toen dacht ik (nav dat het echt kraakte van het vriezen, ik hoorde het Huilen van het lachen ) straks is 't konijntje dood gevroren Nagelbijten / Gniffelen Schijnheilig
Ik wist eigenlijk niet dat ze zo goed tegen kou kunnen, maar mijn konijntje is nog maar 10 weken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:32

Ja hoor, gewoon een warm bolletje. Maar goed mijn konijn is nu ruim 10 jaar en weet niet beter hoor.
Jong konijn buiten kan ook geen kwaad hoor als ze maar een nachthokje hebben waar veel stro in ligt en tochtdicht is.
En als jou kleintje uit bv een dierenwinkel komt (Binnen dus) dan wordt het idd een ander verhaal.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:15

Mijn konijn is bijna 10 en die heeft samen met de cavia 2 nachten in de gang gezeten, omdat ik bang was dat nijntje doodvroor.
Overdag lopen ze ook in de gang samen, en dan 's avonds ieder eigen hok, maar deze keer niet Lachen

illi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:08

ik had mijn konijn vorige week naar binnen gedaan vanwege de kou, maar toen at hij niet meer.
Dus hebben we het konijn weer naar buiten gedaan, maar daar at hij ok ni meer.
Nou heb ik hem weer naar binnen gedaan maar eet nog niet echt, hij drinkt wel goed.

hebben jullie nog tips

ik heb hem net wel olvarit wortels gegeven met een spuitje

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:12

Mijn konijnen overleven het prima.
Extra veel hooi in het hok gedaan.

Weet iemand dé ultieme tip zodat de drinkbuttle niet bevriest? Lachen

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:48

L_ola: ik heb nu gewoon een sok om het flesje en een jas voor het hok en het flesje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:17

illi schreef:
ik had mijn konijn vorige week naar binnen gedaan vanwege de kou, maar toen at hij niet meer.
Dus hebben we het konijn weer naar buiten gedaan, maar daar at hij ok ni meer.
Nou heb ik hem weer naar binnen gedaan maar eet nog niet echt, hij drinkt wel goed.

hebben jullie nog tips

ik heb hem net wel olvarit wortels gegeven met een spuitje

DA? Wanneer konijnen niet eten is dat heel slecht. Dan komen de darmen bij konijnen vrij snel stil te liggen, met sterfte tot gevolg. Dwangvoeren met Olvarit kan wel even, maar niet voor lange tijd. Bij de DA kun je dwangvoeder krijgen. Vaak moet je met dwangvoeren toch ook wel 4 a 5 maal per dag voeren. Poept het konijn nog? Korreltjes of diarree, heb je de kont gecheckt op vastplakkende uitwerpselen?

Mijn zieke konijn zit boven in een hok op een onverwarmde slaapkamer met een raam open en het is daar erg fris. Overdag mag ze los in de schuur. Mijn oude 10+ konijn gaat overdag in de ren en in de nacht in dezelfde slaapkamer. Wanneer ik haar aan het einde van de middag uit de ren kom halen met een reisbox, zet ik het ding op de grond en dan gaat ze er direct in zitten, dan wil ze dus wel weer naar binnen.

Mijn andere 2 konijnen zitten in het hok, ze zijn de hele dag buiten in de ren en kunnen binnen wanneer ze dat willen. Ze zitten aldoor buiten, maar ik jaag ze aan het einde van de avond toch maar in het hok. Daar ligt een flinke berg stro en hooi. Ze komen in de ochtend niet meteen naar buiten trouwens, liggen ze nog te pitten.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:21

Het is hier afgelopen dinsdag -23 graden geweest, konijnen huppelden vrolijk buiten hoor. Ik heb absoluut niet het idee gehad dat ze het koud hebben gehad. Uiteraard moeten ze wel een schuilmogelijkheid hebben. Ik heb flink wat extra stro in het hok gelegd, maar daar maken ze weinig gebruik van. De konijnen zitten bijna altijd buiten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 08:59

Onze knijnen zitten al jaren buiten, en oko met de strenge vorst gewoon. Het enige probleem dat dit met zich meebrengt is het water, dat moeten we meerdere malen per dag verversen voor ze. Verder kunnen ze in een hokje schuilen, onder het kippen hok, wordt daar elke dag een zooi hooi/stro naar gelegd voor ze, en hebben ze elkaar om warm te blijven (zitten met zn 6en). Dus dat gaat prima. De kipsels houden het ook prima uit buiten.

Onze ren is overigens wel 'bedekt'. Zijkanten helemaal open, maar de bovenkant is bedekt met platen omdat het ander helemaal onderliep met water soms, dus ze zitten niet in hele lagen sneeuw en alles (als dat hier zou zijn gevallen). Verder aan 1 zijde een schutting, en een klein stukje lat ook aan een andere kant, dus ze hebben ook genoeg mogelijkheden uit de wind te zitten.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 09:10

Mijn konijnen lopen altijd los. 's winters gaan ze in de hooiberg wonen, daar graven ze holletjes of gaan lekker onder de lamp vlakbij het dak liggen. Ik heb niet het idee dat ze het koud hebben gelukkig. Ze vragen wel meer om eten (lopen de halve dag om je voeten te bedelen Lachen )

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:24

Hier in limboland is het twee nachten -21 en -23 geweest, hier ligt ook nog een behoorlijke laag sneeuw.
Hier lopen nog net geen ijsberen rond, maar de konijnen zitten gewoon buiten.
Hier vriest het snachts nog steeds rond -10, hun hokken zitten propvol met hooi en stro, het water moet vaak ontdooit of vervangen worden en natuurlijk voldoende hooi en ze krijgen in deze periode onbeperkt brokjes.
Dit omdat het groenten en fruit wat minder is, als ik teveel geef en het ligt een uur dan is het bevroren en kan ik het weggooien.
Mijn nijnen lijken er niks om te geven, wel de cavia's zaten als het kouder was dan -5 al in de garage maar met deze extreme kou zitten ze binnen.
Dat is nog nooit voorgekomen en nu moeten ze ook binnen blijven tot buiten weer ongeveer 15/ 18 graden is.