Ook al zou je het willen, je kunt helaas niet alle katten zelf houden......
Nu ik er toch ben

Mag ik je wat vragen over de kat met aids?
Ik heb zelf een jaar of 12 geleden een kater met aids gehad. Hij kwam uit het asiel, toen ik hem kreeg was ie een maand of 5 oud. Een schitterende rood/witte kater, echt een enorme schat.
Op een gegeven moment kreeg ie allerlei vage gebreken, wilde niet meer spelen en lag de hele dag als een hobbezak op de bank. Uiteindelijk kreeg hij er ook nog een nierprobleem bij waardoor hij onder narcose moest, en toen kwam er pas uit dat hij kattenaids had. Omdat hij zoveel mankementen had die niet meer over zouden gaan en ook nog een operatie moest ondergaan hebben we toen besloten om hem in te laten slapen. Toendertijd was er nog niet veel bekend over kattenaids, alleen dat hij het waarschijnlijk al in het asiel opgelopen had (of daarvoor) vanwege het vechten met andere (straat)katten. Ook dat zijn prognoses slecht waren en dat ie nog veel verder af zou takelen, met de dood als gevolg

Is daar ondertussen al wat meer over bekend, of is het nog steeds iets waar ze weinig vanaf weten?
Sorry dat ik deze vraag ineens hier zo stel, maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die ook een kat met aids heeft/had en het zijn toch dingen waar ik nog regelmatig aan terugdenk.......