Even een update!
Ik ben HELEMAAL blij met zijn operatie!
Buiten dat het genezen e.d. goed gegaan is, is hij veel liever!
Hij heeft zijn hormoon-trekjes al bijna niet meer.
Buiten luistert hij beter dan ooit! (alleen als kleine pup luisterde hij zo goed, daarna alleen als hij zin had, op de terugweg dus, als hij moe was)
Ook was het standaard grommen wanneer je in de buurt kwam als hij een botje at.
Logisch, maar ik sta boven hem in rang, en wil dat af kunnen pakken zonder gebeten te worden. Dat was dus de laatste periode voor de castratie niet het geval. Ik kon zijn bench NIET in met mijn arm. ik mocht hem niet aaien als hij in de mand lag, en dat soort onzin.
ik heb letterlijk een paar keer met hem 'gevochten' omdat ik een snouw kreeg, of hij niet stopte met grommen.
Niet leuk voor ons, gevaarlijk voor kinderen.
Ik ging hem voor het weekend aaien terwijl hij in de mand lag.
Hij begon gelijk weer te grommen. Ik heb net zo lang aangegeven dat hij moest stoppen tot het minder werd en zelfs stopte!! ik heb hem ongelovelijk beloond daarna! hij helemaal blij!
Nu wilde ik de proef op de som nemen een paar dagen terug, en wilde zijn botje afpakken (al had hij iets vies buiten, en viel niets meer van hem af te pakken, ookal was dit het eerste wat ik met hem had getraint als pup) Luid gromconcert en kaken geklemt.
Ik ben gewoon wat bozer geworden, en had zijn botje uit zijn bekkie gerukt.
Toen gelijk beloond!
Botje terug gegeven, en weer af laten geven, nu liet hij het na 3x zeggen makkelijker uit zijn mond trekken,
ik belonen!
Botje weer terug, ik wilde dat hij hem gaf! Hij gromde niet meer, en na 2x vragen liet hij los!
Super belonen!
daarna vroeg ik 1x los, en het botje lag zonder protest in mijn hand!!
Nou, ik heb een vreugdedans met hem gedaan! Ik ben zooo trots op mijn vent.
Zelfs bij bezoek laat hij direct los, en bij ons ook nogsteeds!
Buiten is hij een schat! hij pakt ook geen dingen meer af van het kleinere hondje (die echt werkelijk niets kreeg)
GESLAAGD!