Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
flettie schreef:Mmmm, bunzing of marter maar die beestjes lijken ook weer zoveel op elkaar.....
*Googled even*
Bunzing:
Marter:
Nikki__ schreef:@Sony; waar we het vandaan halen dat het misschien een kruising is?
Omdat ik zat frunzingen heb gezien die wel een donker masker hebben! Om de kop/ogen goed te kunnen zien, zou het handig zijn om een foto te maken van de voorkant zodat je ook goed de afstand tussen de ogen kan zien.
En om nou maar gelijk te zeggen dat we niks meer weten van de natuur (waar baseer jij dat op?) vind ik wel een beetje ver gaan!
_Sigrid_ schreef:Bunzing.
Mijn neef heeft er zo een opgezet vorig jaar. Die was ook rond deze tijd gevonden.
Bunzing en Fret zijn verwant aan elkaar. Ik geloof zelfs dat een Fret een soort gedomesticeerde Bunzing is. Maar zeker door de kleur e.d. ben ik er vrij zeker van dat dit een Bunzing is.
Wat je nog kunt doen...in de vriezer leggen en dan rondbellen of een preparateur het dier wil opzetten. Moet wel goedgekeurd worden door de milieupolitie (beschermde diersoort) maar sommige mensen vinden het erg mooi.
edit:
Ik had reactie van SONY even gemist. Maar zo gaat dus inderdaad met het opzetten. Moet je hem wel meteen nu in de vriezer leggen, anders zal zij al te ver ontbinden. Alhoewel...bij deze buitentemperatuur...
SONY schreef:Ik ben geen frettenkenner waarom bestempel je mij zo? En ik weet best dat kattenvoer slecht is voor nieren van de fret maar ken zat mensen die daar schijt aan hebben en dat wel geven.
En echt waar meissie als jij je wil profileren met je opleiding dierverzorging en je geeft aan dat het een kruising is moet je niet je opleiding gaan benoemen. Ben zelf afgestudeerd in dierverzorging.En een goede vriend fokt met bunzing en fret en als je gewoon beiden beestjes kent en de kenmerken kan je het verschil zien! Ook van een foto. De frunzing heeft zowieso alweer kleinere bredere oortjes, gespikkeld of wit neusje vaak.